Po roce v úloze testovacího pilota Force Indie se Nico Hülkenberg vrací jako závodní pilot. Vítěz kvalifikace z VC Brazílie 2010 se rozpovídal nejen o svých představách o příští sezoně.
Chvíli to trvalo, než Vijay Mallya oznámil jezdecké složení Force Indie pro rok 2012. Bylo to pro Vás stresující?Hülkenberg: To ano, nebylo to moc příjemné. Důležité je, že jsem zpátky a na ty dny plné nejistoty jsem zapomněl.
Jak moc se vám ulevilo, když jste byl potvrzen jako závodní jezdec?NH: Přesně jak říkáte, ulevilo se mi! Takovou dobu jsem nevěděl, jak na tom vlastně jsem. Byl to fantastický moment a všechno ze mě v tu chvíli spadlo.
Kdy jste se dozvěděl o své budoucnosti?NH: Samozřejmě o trochu dřív než veřejnost. V polovině sezony tu byly nějaké pozitivní náznaky. Proto jsem byl celkem optimistický. Věřil jsem, že nebudu další rok jen třetí jezdec.
Vysvětloval nějak Vijay Mallya své rozhodnutí?NH: Řekl, že věří v můj talent a že jsem si sedačku zasloužil. Je to úžasný kompliment a projev důvěry.
Týmu se v druhé polovině sezony dařilo, takže i příští vůz by mohl být rychlý. Jak moc jste s novým vozem obeznámen?NH: Snažil jsem se být inženýrům při vývoji co nejvíce nápomocen. Proto vím o každém kroku, který udělali. Auto jsem už dokonce viděl. Přes zimu jste ale v nejistotě, nevíte, co připraví vaši soupeři. Doufám, že uděláme další krok vpřed. Myslím, že všichni, včetně Subraty Roye Sahary (majitele společnosti Sahara, spoluvlastníka týmu), cítíme, že tým na to má. Věřte mi, všichni chceme víc.
Během většiny víkendů jste jezdil v pátečních trénincích. Budete pozadu se závodní formou?NH: Nezávodil jsem, ale aspoň mě to udrželo ve formě. I když jsem někdy neodjel více než dvacet kol, vždy jsem se rychle adaptoval. Chvíli mi bude trvat, než se dostanu na úroveň z konce roku 2010, ale myslím, že se tam rychle vrátím.
Co plánujete pro příštích několik týdnů?NH: Letos už žádnou práci nemám. V lednu ale začnu pilně trénovat. A samozřejmě budu pracovat a učit se v továrně. Do Velké Británie se ale stěhovat nechci.
Na konci roku 2010 jste překvapil ziskem pole position ve VC Brazílie. Chystáte návrat v podobném stylu?NH: Ano, plánuji poslat všem jezdcům ve startovním poli vánoční pohlednici a požádat je, aby mě v Austrálii nechali je předjíždět. Doufám, že budou souhlasit.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.