Po roce v úloze testovacího pilota Force Indie se Nico Hülkenberg vrací jako závodní pilot. Vítěz kvalifikace z VC Brazílie 2010 se rozpovídal nejen o svých představách o příští sezoně.
Chvíli to trvalo, než Vijay Mallya oznámil jezdecké složení Force Indie pro rok 2012. Bylo to pro Vás stresující?Hülkenberg: To ano, nebylo to moc příjemné. Důležité je, že jsem zpátky a na ty dny plné nejistoty jsem zapomněl.
Jak moc se vám ulevilo, když jste byl potvrzen jako závodní jezdec?NH: Přesně jak říkáte, ulevilo se mi! Takovou dobu jsem nevěděl, jak na tom vlastně jsem. Byl to fantastický moment a všechno ze mě v tu chvíli spadlo.
Kdy jste se dozvěděl o své budoucnosti?NH: Samozřejmě o trochu dřív než veřejnost. V polovině sezony tu byly nějaké pozitivní náznaky. Proto jsem byl celkem optimistický. Věřil jsem, že nebudu další rok jen třetí jezdec.
Vysvětloval nějak Vijay Mallya své rozhodnutí?NH: Řekl, že věří v můj talent a že jsem si sedačku zasloužil. Je to úžasný kompliment a projev důvěry.
Týmu se v druhé polovině sezony dařilo, takže i příští vůz by mohl být rychlý. Jak moc jste s novým vozem obeznámen?NH: Snažil jsem se být inženýrům při vývoji co nejvíce nápomocen. Proto vím o každém kroku, který udělali. Auto jsem už dokonce viděl. Přes zimu jste ale v nejistotě, nevíte, co připraví vaši soupeři. Doufám, že uděláme další krok vpřed. Myslím, že všichni, včetně Subraty Roye Sahary (majitele společnosti Sahara, spoluvlastníka týmu), cítíme, že tým na to má. Věřte mi, všichni chceme víc.
Během většiny víkendů jste jezdil v pátečních trénincích. Budete pozadu se závodní formou?NH: Nezávodil jsem, ale aspoň mě to udrželo ve formě. I když jsem někdy neodjel více než dvacet kol, vždy jsem se rychle adaptoval. Chvíli mi bude trvat, než se dostanu na úroveň z konce roku 2010, ale myslím, že se tam rychle vrátím.
Co plánujete pro příštích několik týdnů?NH: Letos už žádnou práci nemám. V lednu ale začnu pilně trénovat. A samozřejmě budu pracovat a učit se v továrně. Do Velké Británie se ale stěhovat nechci.
Na konci roku 2010 jste překvapil ziskem pole position ve VC Brazílie. Chystáte návrat v podobném stylu?NH: Ano, plánuji poslat všem jezdcům ve startovním poli vánoční pohlednici a požádat je, aby mě v Austrálii nechali je předjíždět. Doufám, že budou souhlasit.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.