Po roce v úloze testovacího pilota Force Indie se Nico Hülkenberg vrací jako závodní pilot. Vítěz kvalifikace z VC Brazílie 2010 se rozpovídal nejen o svých představách o příští sezoně.
Chvíli to trvalo, než Vijay Mallya oznámil jezdecké složení Force Indie pro rok 2012. Bylo to pro Vás stresující?Hülkenberg: To ano, nebylo to moc příjemné. Důležité je, že jsem zpátky a na ty dny plné nejistoty jsem zapomněl.
Jak moc se vám ulevilo, když jste byl potvrzen jako závodní jezdec?NH: Přesně jak říkáte, ulevilo se mi! Takovou dobu jsem nevěděl, jak na tom vlastně jsem. Byl to fantastický moment a všechno ze mě v tu chvíli spadlo.
Kdy jste se dozvěděl o své budoucnosti?NH: Samozřejmě o trochu dřív než veřejnost. V polovině sezony tu byly nějaké pozitivní náznaky. Proto jsem byl celkem optimistický. Věřil jsem, že nebudu další rok jen třetí jezdec.
Vysvětloval nějak Vijay Mallya své rozhodnutí?NH: Řekl, že věří v můj talent a že jsem si sedačku zasloužil. Je to úžasný kompliment a projev důvěry.
Týmu se v druhé polovině sezony dařilo, takže i příští vůz by mohl být rychlý. Jak moc jste s novým vozem obeznámen?NH: Snažil jsem se být inženýrům při vývoji co nejvíce nápomocen. Proto vím o každém kroku, který udělali. Auto jsem už dokonce viděl. Přes zimu jste ale v nejistotě, nevíte, co připraví vaši soupeři. Doufám, že uděláme další krok vpřed. Myslím, že všichni, včetně Subraty Roye Sahary (majitele společnosti Sahara, spoluvlastníka týmu), cítíme, že tým na to má. Věřte mi, všichni chceme víc.
Během většiny víkendů jste jezdil v pátečních trénincích. Budete pozadu se závodní formou?NH: Nezávodil jsem, ale aspoň mě to udrželo ve formě. I když jsem někdy neodjel více než dvacet kol, vždy jsem se rychle adaptoval. Chvíli mi bude trvat, než se dostanu na úroveň z konce roku 2010, ale myslím, že se tam rychle vrátím.
Co plánujete pro příštích několik týdnů?NH: Letos už žádnou práci nemám. V lednu ale začnu pilně trénovat. A samozřejmě budu pracovat a učit se v továrně. Do Velké Británie se ale stěhovat nechci.
Na konci roku 2010 jste překvapil ziskem pole position ve VC Brazílie. Chystáte návrat v podobném stylu?NH: Ano, plánuji poslat všem jezdcům ve startovním poli vánoční pohlednici a požádat je, aby mě v Austrálii nechali je předjíždět. Doufám, že budou souhlasit.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.