Šéf týmu Lotus Renault GP - Eric Boullier - vysvětluje, proč si ke Kimimu Räikkönenovi vybrali právě Romaina Grosjeana.
Které faktory přispěly k tomu, že jste si vybrali Romaina Grosjeana?Eric Boullier: Je to náročná mise. Romain je s námi již několik měsíců a byl z osobního, profesionálního i sportovního hlediska zaměřený na několik cílů. Musel si znovu nalézt postavení v týmu, který opustil za určitě ne zcela uklidňujících podmínek.
Než jsme mu dali šanci nastoupit do volných tréninků v posledních dvou závodech sezóny, po jednom všechny tyto cíle splnil. Týmu dokázal, že má dostatečný talent, rychlost i vyspělost na to, aby se příští rok stal závodním pilotem.
Nevybrali jste si ho kvůli tomu, že je Francouz?EB: Absolutně ne! Byl to jen další bod k jeho dobru. Pro naše francouzské partnery, jako je Total, je darem z nebes, že budou moci těžit z jeho přítomnosti jakožto závodního pilota.
Tým s novými dvěma piloty prochází rekonstrukcí. Jaké jsou vaše krátkodobé a střednědobé cíle?EB: Pro rok 2012 to je jasné. Jsme rozhodnutí znovu získat zpět čtvrté místo, které jsme si slibovali. Během tří let je naším cílem být vnímáni jako jeden ze špičkových týmů, což znamená začít pravidelně vyhrávat a být v pozici, z níž bychom mohli bojovat o titul.
Grosjean s Renaultem R31 v Abú Zabí (foto: Lotus Renault GP)
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.