Senna by uvítal výkonnější a ekologičtější motory, do svého týmu by bral Alonsa

Senna, Bruno
Senna, Bruno, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 9. prosince 2011 06:20
Sdílej:

Bruno Senna letos dostal od Renaultu skvělou příležitost k závodění, pro příští rok si však po oznámení nových pilotů bude muset hledat místo jinde. Který okruh považuje synovec slavného Ayrtona za nejoblíbenější? Kde by rád závodil a s jakým vozem? Koho by chtěl do týmu, jehož by byl šéfem?

Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Vybral bych si Santa Monicu v Los Angeles. Tamější kopce obsahují úžasné zatáčky, které by vyžadovaly dobré jezdecké schopnosti.

Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si mého strýce Ayrtona a snažil bych se naučit co nejvíce. Také bych slintal nad tím, co vše by mohl dosáhnout během kvalifikačního kola.

V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Bylo by to turbo, jelikož motory v těch vozech měly úžasný výkon a vyžadovaly velkou odhodlanost, obzvlášť v kvalifikaci a při mokrých závodech.

Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Rád bych viděl vozy, které by měly tolik výkonu, jako v době desetiválců, ale přitom by jezdily na vodík nebo jiný druh paliva, jenž by neznečišťoval atmosféru.

Za svého učitele by si Bruno vybral svého strýce (foto: HRT)

Kdybys mohl jezdit po celý zbytek života pouze na jednom okruhu – který z těch minulých či současných by sis vybral?Spa-Francorchamps. Je to úžasný okruh za jakýchkoliv podmínek.

Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Lotus. A mám štěstí, že závodím za černo-zlatý Lotus.

Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge v opačném směru, Esíčka ze Suzuky a Copse ze Silverstonu patří mezi nejvíce vzrušující zatáčky z dnešních okruhů.

Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Byla by to osmdesátá léta, protože v té době se objevovalo obrovské množství inovací a vozy, to byla ovladatelná monstra.

Za volantem Renaultu R31 v rodné Brazílii (foto: Lotus Renault GP)

Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych změnil pravidla o testování: povolil bych ho více během roku, což by týmům pomohlo rozvíjet své vozy a mladí piloti by dostali více šancí jezdit.

Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Zvolil bych [Juana Manuela] Fangia a Ayrtona. Dva velmi odlišné piloty, ale absolutní mistry svého oboru.

Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Vybral bych si Fernanda Alonsa, protože má zkušenosti potřebné k vedení týmu a rychlost na vítězství.

Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Magny-Cours, protože je velmi rychlý a představuje výzvu, kterou má většina pilotů ráda.

Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Pozval bych Bernieho Ecclestona, Jeana-Marieho Balestra [bývalý president FIA], Nelsona Piqueta a Jamese Hunta.

Přilba Bruna Senny v Koreji (foto: Lotus Renault GP)

Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Byl by to Williams z roku 1993 s aktivním zavěšením.

Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Přidal bych několik simulátorů, na kterých bychom mohli hrát s hosty se současnými vozy a okruhy proti sobě navzájem.

Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Určitě bych se vrátil do Sao Paula a vybral bych hodně velké churrasco [brazilské grilované maso] se spoustou pao de queijo [sýrové housky] ve Fogo de Chao!

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.