Bruno Senna letos dostal od Renaultu skvělou příležitost k závodění, pro příští rok si však po oznámení nových pilotů bude muset hledat místo jinde. Který okruh považuje synovec slavného Ayrtona za nejoblíbenější? Kde by rád závodil a s jakým vozem? Koho by chtěl do týmu, jehož by byl šéfem?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Vybral bych si Santa Monicu v Los Angeles. Tamější kopce obsahují úžasné zatáčky, které by vyžadovaly dobré jezdecké schopnosti.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si mého strýce Ayrtona a snažil bych se naučit co nejvíce. Také bych slintal nad tím, co vše by mohl dosáhnout během kvalifikačního kola.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Bylo by to turbo, jelikož motory v těch vozech měly úžasný výkon a vyžadovaly velkou odhodlanost, obzvlášť v kvalifikaci a při mokrých závodech.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Rád bych viděl vozy, které by měly tolik výkonu, jako v době desetiválců, ale přitom by jezdily na vodík nebo jiný druh paliva, jenž by neznečišťoval atmosféru.
Za svého učitele by si Bruno vybral svého strýce (foto: HRT)
Kdybys mohl jezdit po celý zbytek života pouze na jednom okruhu – který z těch minulých či současných by sis vybral?Spa-Francorchamps. Je to úžasný okruh za jakýchkoliv podmínek.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Lotus. A mám štěstí, že závodím za černo-zlatý Lotus.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge v opačném směru, Esíčka ze Suzuky a Copse ze Silverstonu patří mezi nejvíce vzrušující zatáčky z dnešních okruhů.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Byla by to osmdesátá léta, protože v té době se objevovalo obrovské množství inovací a vozy, to byla ovladatelná monstra.
Za volantem Renaultu R31 v rodné Brazílii (foto: Lotus Renault GP)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych změnil pravidla o testování: povolil bych ho více během roku, což by týmům pomohlo rozvíjet své vozy a mladí piloti by dostali více šancí jezdit.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Zvolil bych [Juana Manuela] Fangia a Ayrtona. Dva velmi odlišné piloty, ale absolutní mistry svého oboru.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Vybral bych si Fernanda Alonsa, protože má zkušenosti potřebné k vedení týmu a rychlost na vítězství.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Magny-Cours, protože je velmi rychlý a představuje výzvu, kterou má většina pilotů ráda.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Pozval bych Bernieho Ecclestona, Jeana-Marieho Balestra [bývalý president FIA], Nelsona Piqueta a Jamese Hunta.
Přilba Bruna Senny v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Byl by to Williams z roku 1993 s aktivním zavěšením.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Přidal bych několik simulátorů, na kterých bychom mohli hrát s hosty se současnými vozy a okruhy proti sobě navzájem.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Určitě bych se vrátil do Sao Paula a vybral bych hodně velké churrasco [brazilské grilované maso] se spoustou pao de queijo [sýrové housky] ve Fogo de Chao!
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.