Bruno Senna letos dostal od Renaultu skvělou příležitost k závodění, pro příští rok si však po oznámení nových pilotů bude muset hledat místo jinde. Který okruh považuje synovec slavného Ayrtona za nejoblíbenější? Kde by rád závodil a s jakým vozem? Koho by chtěl do týmu, jehož by byl šéfem?
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Vybral bych si Santa Monicu v Los Angeles. Tamější kopce obsahují úžasné zatáčky, které by vyžadovaly dobré jezdecké schopnosti.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Vybral bych si mého strýce Ayrtona a snažil bych se naučit co nejvíce. Také bych slintal nad tím, co vše by mohl dosáhnout během kvalifikačního kola.
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky, atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Bylo by to turbo, jelikož motory v těch vozech měly úžasný výkon a vyžadovaly velkou odhodlanost, obzvlášť v kvalifikaci a při mokrých závodech.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Rád bych viděl vozy, které by měly tolik výkonu, jako v době desetiválců, ale přitom by jezdily na vodík nebo jiný druh paliva, jenž by neznečišťoval atmosféru.
Za svého učitele by si Bruno vybral svého strýce (foto: HRT)
Kdybys mohl jezdit po celý zbytek života pouze na jednom okruhu – který z těch minulých či současných by sis vybral?Spa-Francorchamps. Je to úžasný okruh za jakýchkoliv podmínek.
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Lotus. A mám štěstí, že závodím za černo-zlatý Lotus.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Eau Rouge v opačném směru, Esíčka ze Suzuky a Copse ze Silverstonu patří mezi nejvíce vzrušující zatáčky z dnešních okruhů.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Byla by to osmdesátá léta, protože v té době se objevovalo obrovské množství inovací a vozy, to byla ovladatelná monstra.
Za volantem Renaultu R31 v rodné Brazílii (foto: Lotus Renault GP)
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Rád bych změnil pravidla o testování: povolil bych ho více během roku, což by týmům pomohlo rozvíjet své vozy a mladí piloti by dostali více šancí jezdit.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Zvolil bych [Juana Manuela] Fangia a Ayrtona. Dva velmi odlišné piloty, ale absolutní mistry svého oboru.
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Vybral bych si Fernanda Alonsa, protože má zkušenosti potřebné k vedení týmu a rychlost na vítězství.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Magny-Cours, protože je velmi rychlý a představuje výzvu, kterou má většina pilotů ráda.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Pozval bych Bernieho Ecclestona, Jeana-Marieho Balestra [bývalý president FIA], Nelsona Piqueta a Jamese Hunta.
Přilba Bruna Senny v Koreji (foto: Lotus Renault GP)
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Byl by to Williams z roku 1993 s aktivním zavěšením.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Přidal bych několik simulátorů, na kterých bychom mohli hrát s hosty se současnými vozy a okruhy proti sobě navzájem.
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Určitě bych se vrátil do Sao Paula a vybral bych hodně velké churrasco [brazilské grilované maso] se spoustou pao de queijo [sýrové housky] ve Fogo de Chao!
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.