Pedro de la Rosa v rozhovoru, který poskytl jeho nový zaměstnavatel - španělský tým HRT - hovoří o tom, jak se zrodil jeho přestup, co jej přimělo k rozhodnutí odejít z McLarenu a jakou úlohu v tom tým z Wokingu hrál.
Kdy začala jednání o smlouvě s HRT? Kdy jste ji podepsali?Pedro de la Rosa: Díky mému vztahu s Luisem Perezem-Salou jsme začali o projektu HRT hovořit již v červenci. Začnu tím, že jsem nepřemýšlel o přestupu, ale čím více jsem se toho týden po týdnu dozvídal a viděl, co a jak dělají, tím více jsem chápal, že musím být součástí tohoto španělského projektu.
Smlouva byla podepsána před několika dny.
Co to pro tebe znamená být prvním oficiálním španělským pilotem vůbec prvního španělského týmu, který se účastní celého šampionátu F1?PdlR: Pro mě to je poctou být jejich pilotem. Nemohlo tomu být jinak: vskutku španělský tým se španělským pilotem. Nic by mě nemohlo učinit šťastnějším, než toto - ačkoliv jsem si vědom, co všechno je před námi. Jedná se o fantastický úkol, který bude vyžadovat podporu všech.
Co tě přitáhlo k tomuto projektu?PdlR: Přitahovaly mě k němu různé věci, zejména však to, že se jedná o španělský tým. Momentálně jezdí vzadu, ale mají obrovský potenciál k růstu. To, co mě v červenci přesvědčilo, byl seriózní a realistický přístup Liuse Péreze-Saly a Saula Ruize de Marca a také to, jak plnili vše, o čem mluvili - bez zbytečného povyku, ale profesionálním a disciplinovaným způsobem.
Pedro de la Rosa a Luis Pérez Sala (foto: HRT)
Jakou roli v tomto tvém rozhodnutí sehrál McLaren?PdlR: McLaren mi k tomuto kroku pomohl. Není tajemstvím, že jsem měl s McLarenem smlouvu na několik dalších let, takže to bylo možné jen díky nim. Ale bez ohledu na smluvní záležitosti vím, že bez 8 let, po které jsem se učil v McLarenu, bych zde dnes nebyl, takže jim děkuji: jsem mnohem lepším pilotem než v roce 2003, kdy jsem se k ním připojil.
Čím podle tebe můžeš týmu přispět?PdlR: Jsem zde zejména kvůli tomu, abych přispíval tvrdou prací, ale také zkušenostmi, které jsem za ta léta nasbíral u velkých týmů. Skutečností je, že přicházím do malého, skromného španělského týmu. Společně budeme pomáhat k jeho růstu, aby Španělsko mohlo být na svůj tým hrdé. Je to něco jako David proti Goliášovi, což je velmi vzrušující.
Jaké jsou tvé cíle u HRT?PdlR: Na stanovení mých cílů je ještě příliš brzy. Nyní je nejdůležitější položit základy tohoto projektu a růst dle našeho stylu: s vytrvalostí, prací, odhodláním a skromností. Vůz bude výsledkem tohoto procesu, musíme však tvrdě pracovat na tom, abychom byli nejlepším z nových týmů.
Budou tě i nadále podporovat tví osobní sponzoři?PdlR: Cílem je jako obvykle pokračovat se sponzory, které jsem vždy měl.
Tisková konference po oznámení přestupu De la Rosy z McLarenu do HRT (foto: HRT)
Byl jsi v tomto sportu průkopníkem: debutoval jsi v F1 před 12 lety a od té doby jsi setrval na vrcholu. Co je klíčem ke tvému úspěchu?PdlR: Pro mě je klíčové dobře se vyspat a každé ráno se probouzet silný a s touhou přijímat obtížné úkoly a vydávat ze sebe vše. A stejně jako skoro u všech: to můžu dokazovat pouze tehdy, když je můj cíl motivující.
Vzpomínám si, že jsem se v této sezóně během Velké ceny Singapuru podíval do zrcadla a řekl si: 'Nemůžu další rok vysedávat na boxové zídce a sledovat, jak kolem ostatní projíždějí.' Vzpomínám si na tento drobný okamžik, velmi dobře mě charakterizuje.
Jak důležité pro španělský motosport je mít ve vrcholové disciplíně motosportu španělský tým?PdlR: Před několika lety jsem prohlásil, že jednou z nevyřízených věcí Španělska je to, že nemá ve Formuli 1 svůj tým. Máme pár nejlepších fanoušků na světě, dvojnásobného mistra světa, silné mezinárodní společnosti a nyní také F1 tým. Také procházíme krizí a proto musíme při sobě pevně držet. Jsem hrdý na to, že HRT zde může lidem nabídnout zaměstnání.
Vrátíš se k McLarenu tak, jak jsi to udělal v roce 2011 po působení u Sauberu?PdlR: Má budoucnost je spjata s HRT, neprocházím kolem. Patřím k lidem, kteří dokončí projekt, který začnou.
Pedro naposledy v barvách McLarenu (foto: HRT)
Vzkaz pro španělské fanoušky?PdlR: Fanouškům mohu říct jen to, že doufám, že mají stejnou radost jako já. Mám podobnou radost jako v den, kdy jsem se dozvěděl, že budu debutovat v F1. Cílem nejsou vítězství, ale růst.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.