Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok by za svého týmového kolegu bral Alaina Prosta, jakožto šéf týmu by zaměstnal Fernanda Alonsa a rád by uspořádal závod v Londýně. Formule 1 je podle něj momentálně v dobrém stavu, ze současných technických vymožeností by akorát zrušil KERS.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Londýn. Myslím, že by Velká cena Británie uprostřed města mezi všemi těmi historickými parky a památkami byla fantastická.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Alaina Prosta – vím, že bych se od něj mohl hodně naučit. Ne nadarmo se mu říká “Profesor.“
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Moc se mi líbí nápad aktivního zavěšení. Myslím, že to byl skvělý nápad v době, kdy porozumění aerodynamice nebylo ani zdaleka na dnešní úrovni.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že F1 je nyní v dost dobrém stavu. Máme dobré vyvážení okruhů a pravidel pro předjíždění, zároveň jsme uchovali podstatu F1.
Pokud bys po zbytek svého života mohl jezdit pouze na jednom libovolném světovém okruhu – bývalém či současném – který by sis vybral?Monako – na věčné časy!
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Rád bych pracoval s Hesketh – vypadalo to u nich na velkou legraci.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Pravou-levou od Hotelu de Paris a náměstí u kasina v Monaku – fantastická výzva pro odhodlání, když přejíždíte na slepo přes vrchol; Ascari z Monzy – je tak náročnou na projetí správnou stopou a dobrý výjezd při nízkém přítlaku; a Maggots/Becketts ze Silverstone – náročná pro volbu správné stopy a změny směru.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Hmm, zřejmě devadesátá. Líbil se mi vzhled vozů z počátku devadesátých let a to, jak byly sofistikované a jednoduché zároveň, bez milionů tlačítek na volantu.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Nejsem moc velkým fanouškem KERSu – zdá se být drahý a ve skutečnosti to nepomáhá show, když mají všichni k dispozici stejný výkon navíc.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Sennu a Schumachera na vrcholu svých kariér!
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Fernanda Alonsa.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Laguna Seca – vypadá fantasticky a zamlouvá se mi myšlenka vrátit se s F1 do Ameriky.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Franka Williamse, Rona Dennise, Kena Tyrrella a Colina Chapmana – jen pomyslete na to, jaké příběhy by mohli vyprávět.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Williams FW15C z roku 1993 nebo Ferrari 641 z roku 1990.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Výtah. Schody jsou opravdu prudké!
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Á, to je jednoduché – The Khushboo v Brackley a dal bych si “Karunovu specialitu!“
© Foto: Team Lotus
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.