Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok by za svého týmového kolegu bral Alaina Prosta, jakožto šéf týmu by zaměstnal Fernanda Alonsa a rád by uspořádal závod v Londýně. Formule 1 je podle něj momentálně v dobrém stavu, ze současných technických vymožeností by akorát zrušil KERS.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Londýn. Myslím, že by Velká cena Británie uprostřed města mezi všemi těmi historickými parky a památkami byla fantastická.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Alaina Prosta – vím, že bych se od něj mohl hodně naučit. Ne nadarmo se mu říká “Profesor.“
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Moc se mi líbí nápad aktivního zavěšení. Myslím, že to byl skvělý nápad v době, kdy porozumění aerodynamice nebylo ani zdaleka na dnešní úrovni.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že F1 je nyní v dost dobrém stavu. Máme dobré vyvážení okruhů a pravidel pro předjíždění, zároveň jsme uchovali podstatu F1.
Pokud bys po zbytek svého života mohl jezdit pouze na jednom libovolném světovém okruhu – bývalém či současném – který by sis vybral?Monako – na věčné časy!
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Rád bych pracoval s Hesketh – vypadalo to u nich na velkou legraci.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Pravou-levou od Hotelu de Paris a náměstí u kasina v Monaku – fantastická výzva pro odhodlání, když přejíždíte na slepo přes vrchol; Ascari z Monzy – je tak náročnou na projetí správnou stopou a dobrý výjezd při nízkém přítlaku; a Maggots/Becketts ze Silverstone – náročná pro volbu správné stopy a změny směru.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Hmm, zřejmě devadesátá. Líbil se mi vzhled vozů z počátku devadesátých let a to, jak byly sofistikované a jednoduché zároveň, bez milionů tlačítek na volantu.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Nejsem moc velkým fanouškem KERSu – zdá se být drahý a ve skutečnosti to nepomáhá show, když mají všichni k dispozici stejný výkon navíc.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Sennu a Schumachera na vrcholu svých kariér!
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Fernanda Alonsa.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Laguna Seca – vypadá fantasticky a zamlouvá se mi myšlenka vrátit se s F1 do Ameriky.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Franka Williamse, Rona Dennise, Kena Tyrrella a Colina Chapmana – jen pomyslete na to, jaké příběhy by mohli vyprávět.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Williams FW15C z roku 1993 nebo Ferrari 641 z roku 1990.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Výtah. Schody jsou opravdu prudké!
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Á, to je jednoduché – The Khushboo v Brackley a dal bych si “Karunovu specialitu!“
© Foto: Team Lotus
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.