Testovací pilot Lotusu Karun Chandhok by za svého týmového kolegu bral Alaina Prosta, jakožto šéf týmu by zaměstnal Fernanda Alonsa a rád by uspořádal závod v Londýně. Formule 1 je podle něj momentálně v dobrém stavu, ze současných technických vymožeností by akorát zrušil KERS.
Kdyby sis musel vybrat nový městský okruh pro závod F1 - které město by sis ve světě vybral a proč?Londýn. Myslím, že by Velká cena Británie uprostřed města mezi všemi těmi historickými parky a památkami byla fantastická.
Pokud by sis mohl vybrat někoho z bývalých mistrů světa za svého týmového kolegu, kdo by to byl a proč?Alaina Prosta – vím, že bych se od něj mohl hodně naučit. Ne nadarmo se mu říká “Profesor.“
V minulosti se v F1 objevilo hodně novinek - přísavný efekt, aktivní zavěšení, přeplňování motorů, šestikolky atd. Pokud by se mohla zavést jedna z bývalých inovací, kterou by sis vybral a proč?Moc se mi líbí nápad aktivního zavěšení. Myslím, že to byl skvělý nápad v době, kdy porozumění aerodynamice nebylo ani zdaleka na dnešní úrovni.
Kterou novinku bys rád viděl v budoucnosti?Myslím, že F1 je nyní v dost dobrém stavu. Máme dobré vyvážení okruhů a pravidel pro předjíždění, zároveň jsme uchovali podstatu F1.
Pokud bys po zbytek svého života mohl jezdit pouze na jednom libovolném světovém okruhu – bývalém či současném – který by sis vybral?Monako – na věčné časy!
Maserati, Alfa Romeo, Tyrrell, March - to jsou některé týmy, které opustily F1. Za který bývalý tým bys jezdil nejraději a proč?Rád bych pracoval s Hesketh – vypadalo to u nich na velkou legraci.
Kdybys měl navrhnout nový okruh pro F1 a mohl dát dohromady všechny své oblíbené zatáčky z ostatních světových okruhů - které tři bys do něj chtěl zahrnout nejvíce a proč?Pravou-levou od Hotelu de Paris a náměstí u kasina v Monaku – fantastická výzva pro odhodlání, když přejíždíte na slepo přes vrchol; Ascari z Monzy – je tak náročnou na projetí správnou stopou a dobrý výjezd při nízkém přítlaku; a Maggots/Becketts ze Silverstone – náročná pro volbu správné stopy a změny směru.
Kdyby ses mohl vrátit v čase a závodit v F1 v kterékoliv dekádě od 50. do 90. let, kterou by sis vybral a proč?Hmm, zřejmě devadesátá. Líbil se mi vzhled vozů z počátku devadesátých let a to, jak byly sofistikované a jednoduché zároveň, bez milionů tlačítek na volantu.
Které ze současných pravidel F1 bys nejraději změnil a proč?Nejsem moc velkým fanouškem KERSu – zdá se být drahý a ve skutečnosti to nepomáhá show, když mají všichni k dispozici stejný výkon navíc.
Které dva piloty z odlišných období bys viděl nejraději proti sobě závodit?Sennu a Schumachera na vrcholu svých kariér!
Kdybys byl šéfem týmu, kterého ze současných pilotů by sis vybral do svého týmu (krom sebe a svého týmového kolegy)?Fernanda Alonsa.
Pouze 19 světových závodních okruhů tvoří letošní kalendář Formule 1. Kdybys mohl jeden přidat, který by to byl a proč?Laguna Seca – vypadá fantasticky a zamlouvá se mi myšlenka vrátit se s F1 do Ameriky.
Pokud bys pořádal party a mohl pozvat lidi z motosportu - z minulosti či současnosti - koho bys přizval?Franka Williamse, Rona Dennise, Kena Tyrrella a Colina Chapmana – jen pomyslete na to, jaké příběhy by mohli vyprávět.
Kdybys měl šanci se svézt v kterémkoliv z legendárních vozů F1 z minulosti (krom těch vyrobených vlastním týmem), který by sis vybral?Williams FW15C z roku 1993 nebo Ferrari 641 z roku 1990.
Ve většině motorhomů chybí nástřešní bazén, bowlingová dráha či otočný suši bar. Kdybys mohl přidat něco navíc do motorhomu týmu, co by to bylo?Výtah. Schody jsou opravdu prudké!
Právě jsi vyhrál titul mistra světa - kam bys to zašel oslavit a jaké jídlo by sis vybral?Á, to je jednoduché – The Khushboo v Brackley a dal bych si “Karunovu specialitu!“
© Foto: Team Lotus
Předchozí rozhovory (klikněte na jméno): Alguersuari, Barrichello, Buemi, Di Resta, Glock, Hamilton, Kobajaši, Kovalainen, Liuzzi, Pérez, Petrov, Rosberg, Schumacher, Sutil, Trulli, Vettel, Webber.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.