Rozhovor s Fernandesem: Nejen o výkonech a cílech Lotusu a možnosti nasazení Chandhoka v Indii

Fernandes, Tony
Fernandes, Tony, foto: Caterham F1 Team
Petr Hlawiczka 3. října 2011 06:45
Sdílej:

Úspěšný byznysmen Anthony Francis Fernandes, známý spíše jako Tony, poskytl před Velkou cenou Indie rozhovor pro The Times of India. Zabývá se v něm možností nahrazením Jarna Trulliho Karunem Chandhokem v jeho domácím závodě a budoucími vyhlídkami Lotusu.

Jak byste zhodnotil výkonnost týmu Lotus v letošní sezóně?TF: Myslím, že je OK. Odskočili jsme vozům za námi, ale nedostihli jsme ty před námi, tam bychom se rádi dostali. Chtěl bych být o sekundu rychlejší, ale bez KERSu a vzhledem k tomu, že se jedná o naší teprve druhou sezónu, jsem přesto dost spokojený.

Jakou šanci má v této fázi Karun Chandhok na to, že v první Velké ceně Indie nahradí Jarna Trulliho?TF: Byl bych rád, kdyby [Karun] nastoupil ve své domácí velké ceně. Rozhodnutí jsem však nechal zcela na vedení týmu. Ke konečnému rozhodnutí jsme zatím nedospěli.

F1 míří do Indie poprvé. Myslíte si, že se zde usídlí natrvalo?TF: Samozřejmě! F1 potřebuje Indii více než Indie Formuli 1. Proto si myslím, že tento sport udělá cokoliv, aby zde závody byly co nejlepší. Nyní máte v F1 dva piloty, tým s Indií v názvu a vášnivou základnu fanoušků. Indie tedy může během několika let předčit Evropu.

Karun patří mezi konzultanty Buddhova mezinárodního okruhu v Indii. Co jste se od něj o trati dozvěděl, a myslíte si, že bude týmu Lotus sedět?TF: Od Karuna a jeho otce Vickyho slýchávám pouze dobré zprávy. Rozplývají se nad tím, jaká to bude fantastická trať, jak to bude příjemné vidět F1 na jejich domácí půdě a jak dobře bude F1 přijata. Ať už se tedy na dráze stane cokoliv, půjde o skvělý závod. My uděláme, co bude v našich silách, abychom dostali kluky před námi pod tlak. Uvidíme, jak to půjde.

Šéfové týmu Lotus na startovním roštu ve Valencii (foto: Team Lotus)

Co si od týmu slibujete příští rok? Dočkáme se nějakých velkých vylepšení?TF: Dokončili jsme ty největší novinky pro letošní sezónu, ale na voze pro rok 2012 pracujeme už několik měsíců. Příští rok bych chtěl, abychom byli pravidelněji schopni zatlačit na vozy před námi. Budeme mít KERS, budeme mít v provozu dva aerodynamické tunely a designové oddělení pracuje společně naplno od prvního dne, kdy jsme se pustili do auta pro rok 2012. Takže chci, abychom učinili další pokrok, stejně jako letos.

Tým Lotus má velmi působivý program pro rozvoj pilotů. Dočkáme se v něm dalších indických pilotů?TF: Určitě - pokud budou mít talent, dáme jim šanci.

Myslíte si, že přítomnost většího počtu indických pilotů bude důležitá pro úspěch F1 v Indii?TF: Domnívám se, že ano. Fanoušci tradičně fandí jednomu týmu - Ferrari a jeho pilotům. My ale od úplně prvního dne našeho týmu velmi tvrdě pracujeme na tom, aby lidé fandili nám a našim pilotům. Setkáváme se s mnoha fanoušky v barvách našeho týmu, kteří říkají, že mají rádi oba piloty, ale že se jim nejvíce líbí, jak jako tým závodíme. Doufáme tedy, že nás indičtí fanoušci podpoří kvůli tomu, co děláme, ne kvůli tomu, kdo jsme.

Jarno Trulli s Lotusem T128 v Singapuru (foto: Team Lotus)

Proč myslíte, že má Red Bull v současnosti tak velký náskok před ostatními týmy?TF: Talent, peníze, čas strávený v aerodynamickém tunelu a týmové práce. Je to vskutku jednoduché!

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.