Během Velké ceny Belgie se na pozici závodního pilota vrátil Bruno Senna, který nahradil Nicka Heidfelda. Okamžitě zaujal výbornou kvalifikací, v závodě si ale zdaleka nevedl tak dobře. Dojem napravil během závodu na italské Monze, který mu přinesl dva body…
V poslední době jsi psal historii. Absolvoval si první závody pro LRGP a získal si své první body. Co bude následovat?„Těžko říct. Pokračujeme pěkně a já jsem stále víc spokojený s autem i týmem. Existuje několik oblastí, v kterých se ještě musíme zlepšit; musím zdokonalit své technické znalosti o R31 a oprášit několik věcí, které se týkají mého jezdeckého stylu – určitě ještě nejsem stoprocentní. Během každého víkendu přijímám všechny možné informace a doufám, že jako tým budeme pokračovat v získávání bodů. Našim cílem je účast v poslední části kvalifikace každé sobotní odpoledne. Doufám, že v okamžiku, kdy se zcela seznámím s autem, budu získávat více bodů pro tým.“
Přijal jsi už zcela skutečnost, že jsi oficiálním závodním pilotem týmu Renault?„Ano, už jsem si zvykl. Zažil jsem skvělý víkend v Monze, protože jsem za sebou už měl jeden závod. S R31 už jsem se seznámil dříve, ale na rozdíl od ostatních pilotů na startu jsem na svém kontě neměl žádné zkušenosti s víkendovým programem. Ostatní znali rychlost svých aut a věděli, čeho mohou dosáhnout.
Z mého pohledu je všechno tak trochu nové. Před Monzou jsem se zúčastnil pouze jedné kvalifikace, což bylo trochu tvrdé. Samotný závod byl skvělou příležitostí pro učení, bylo to zábavné a myslím, že jsem, s ohledem na problémy v první zatáčce, dosáhl dobrého výsledku. Vůz fungoval dobře a tým připravil dobrou strategii – ty byly dva pozitivní signály.“
Co pro tebe bylo nejnáročnější v tvé nové pozici?„Poměrně těžce se mi zvykalo na pneumatiky. V této sezóně začal každý mluvit o pneumatikách, pneumatikách, pneumatikách, ale je to stejné jako u většiny ostatních věcí – čím víc zkušeností získáte, tím je to lehčí. Není lehké vytěžit z pneumatik Pirelli maximum, celé je to o učení, ale je v nich velký potenciál. Doufám, že během několika příštích závodů do sebe všechno zapadne.“
Příští závod, Velká cena Singapuru, se jezdí v noci. Jak se změní tvůj přístup k závodu?„Singapur bude skutečným testem. Do kalendáře F1 přibyl jen nedávno a pro mě je novinkou. Bude náročné získat z auta maximum, ale jsem nadšený a doufám, že tým potěším ziskem dalších bodů. K víkendu přistoupím podobně jako v Monze a během tréninků se pokusím odjezdit co nejvíc kol, což mi, doufám, pomůže postoupit do třetí části kvalifikace.
Singapur má hodně zatáček a my se musíme vyhnout chybám, tato trať skutečně dostane z pilota maximum. Ani nastavení vozu není snadné. Závod bude fyzicky náročný, protože je zde velmi vlhko a trať vyžaduje preciznost v každé zatáčce. Řízení ve tmě vyžaduje, abyste si zvykli na kombinaci světla a stínu. Stejně jako v Malajsii musíme i do Singapuru přijet o něco dřív, abychom se aklimatizovali. Tým zůstane v režimu britského letního času. Těším se na zábavu a odlišný typ závodního víkendu."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.