Poslední evropský závod letošní sezóny Formule 1 se o víkendu uskuteční v Monze. Šéf stáje Lotus Renault GP Eric Boullier po Belgii očekává další pokrok a bližší vyhodnocení přínosu Bruna Senny.
Když se ohlédneme zpět za Velkou cenou Belgie, z níž by se dalo vybrat více pozitivních než negativních věcí...Eric Boullier: Ze sportovního hlediska to mohl být lepší víkend, protože jeden vůz získal málo bodů a ten druhý neskóroval, což nestačí. Celkově vzato se však jednalo o dobrý víkend: odjeli jsme velmi slušnou kvalifikaci a Bruno úspěšně naskočil do kokpitu. Tyto aspekty byly docela slibné. Pro tým bylo povzbuzení, když mohl pozorovat výkony vozů a to, jak jejich práce přináší ovoce.
Myslíte si, že Spa představovalo pro tým významné povzbuzení?EB: Myslím si, že pozitivní energie se opravdu rozšířila po kvalifikaci, protože všichni si uvědomují, jak extrémně je to pro nového pilota do ní nastoupit. Vidět, jak tým aplauduje po Q2 a Q3 pilotům, to bylo dobré znamení. Byl jsem za to moc rád, úsměvy na všech tvářích potěšily.
Další dobrou zprávou bylo vítězství třetího pilota Romaina v sérii GP2 - musíte z něj mít velkou radost.EB: Ano, udělal vše správně, což je velmi důležité. Nyní o něm všichni v paddocku hovoří, stal se novým šampionem GP2 tři závody před koncem, což je působivé. V této disciplíně odvedl dobrou práci a nyní si myslím, že je připraven na návrat zpět do Formule 1.
Eric Boullier se svým novým závodním pilotem - Brunem Sennou (foto: Lotus Renault GP)
Musel jste po změně závodního pilota upravit svůj pracovní přístup k nim?EB: Ano, protože každý pilot je velmi odlišný. Liší se povahy i jejich chování, musíte se tedy přizpůsobit tomu, kdo je v závodní sedačce. I pro Bruna, jenž už několik měsíců patří do rodiny LRGP, je jako závodní pilot v odlišné situaci.
Myslíte si, že Monza poskytne lepší vyhodnocení Brunova přínosu?EB: Ano. Těžko můžete vyvozovat nějaké závěry po jediném závodě, ať už se jedná o pilota nebo vliv balíku vylepšení, ale Monza by nám měla více napovědět o tom, jak se věci vyvíjejí. Jedná se o náročnou trať, protože vyžaduje nízký přítlak: má rychlé zatáčky a rovinky. Po pokroku, který jsme učinili ve Spa, očekávám v Itálii další zlepšení.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.