Poslední evropský závod letošní sezóny Formule 1 se o víkendu uskuteční v Monze. Šéf stáje Lotus Renault GP Eric Boullier po Belgii očekává další pokrok a bližší vyhodnocení přínosu Bruna Senny.
Když se ohlédneme zpět za Velkou cenou Belgie, z níž by se dalo vybrat více pozitivních než negativních věcí...Eric Boullier: Ze sportovního hlediska to mohl být lepší víkend, protože jeden vůz získal málo bodů a ten druhý neskóroval, což nestačí. Celkově vzato se však jednalo o dobrý víkend: odjeli jsme velmi slušnou kvalifikaci a Bruno úspěšně naskočil do kokpitu. Tyto aspekty byly docela slibné. Pro tým bylo povzbuzení, když mohl pozorovat výkony vozů a to, jak jejich práce přináší ovoce.
Myslíte si, že Spa představovalo pro tým významné povzbuzení?EB: Myslím si, že pozitivní energie se opravdu rozšířila po kvalifikaci, protože všichni si uvědomují, jak extrémně je to pro nového pilota do ní nastoupit. Vidět, jak tým aplauduje po Q2 a Q3 pilotům, to bylo dobré znamení. Byl jsem za to moc rád, úsměvy na všech tvářích potěšily.
Další dobrou zprávou bylo vítězství třetího pilota Romaina v sérii GP2 - musíte z něj mít velkou radost.EB: Ano, udělal vše správně, což je velmi důležité. Nyní o něm všichni v paddocku hovoří, stal se novým šampionem GP2 tři závody před koncem, což je působivé. V této disciplíně odvedl dobrou práci a nyní si myslím, že je připraven na návrat zpět do Formule 1.
Eric Boullier se svým novým závodním pilotem - Brunem Sennou (foto: Lotus Renault GP)
Musel jste po změně závodního pilota upravit svůj pracovní přístup k nim?EB: Ano, protože každý pilot je velmi odlišný. Liší se povahy i jejich chování, musíte se tedy přizpůsobit tomu, kdo je v závodní sedačce. I pro Bruna, jenž už několik měsíců patří do rodiny LRGP, je jako závodní pilot v odlišné situaci.
Myslíte si, že Monza poskytne lepší vyhodnocení Brunova přínosu?EB: Ano. Těžko můžete vyvozovat nějaké závěry po jediném závodě, ať už se jedná o pilota nebo vliv balíku vylepšení, ale Monza by nám měla více napovědět o tom, jak se věci vyvíjejí. Jedná se o náročnou trať, protože vyžaduje nízký přítlak: má rychlé zatáčky a rovinky. Po pokroku, který jsme učinili ve Spa, očekávám v Itálii další zlepšení.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.