Poslední evropský závod letošní sezóny Formule 1 se o víkendu uskuteční v Monze. Šéf stáje Lotus Renault GP Eric Boullier po Belgii očekává další pokrok a bližší vyhodnocení přínosu Bruna Senny.
Když se ohlédneme zpět za Velkou cenou Belgie, z níž by se dalo vybrat více pozitivních než negativních věcí...Eric Boullier: Ze sportovního hlediska to mohl být lepší víkend, protože jeden vůz získal málo bodů a ten druhý neskóroval, což nestačí. Celkově vzato se však jednalo o dobrý víkend: odjeli jsme velmi slušnou kvalifikaci a Bruno úspěšně naskočil do kokpitu. Tyto aspekty byly docela slibné. Pro tým bylo povzbuzení, když mohl pozorovat výkony vozů a to, jak jejich práce přináší ovoce.
Myslíte si, že Spa představovalo pro tým významné povzbuzení?EB: Myslím si, že pozitivní energie se opravdu rozšířila po kvalifikaci, protože všichni si uvědomují, jak extrémně je to pro nového pilota do ní nastoupit. Vidět, jak tým aplauduje po Q2 a Q3 pilotům, to bylo dobré znamení. Byl jsem za to moc rád, úsměvy na všech tvářích potěšily.
Další dobrou zprávou bylo vítězství třetího pilota Romaina v sérii GP2 - musíte z něj mít velkou radost.EB: Ano, udělal vše správně, což je velmi důležité. Nyní o něm všichni v paddocku hovoří, stal se novým šampionem GP2 tři závody před koncem, což je působivé. V této disciplíně odvedl dobrou práci a nyní si myslím, že je připraven na návrat zpět do Formule 1.
Eric Boullier se svým novým závodním pilotem - Brunem Sennou (foto: Lotus Renault GP)
Musel jste po změně závodního pilota upravit svůj pracovní přístup k nim?EB: Ano, protože každý pilot je velmi odlišný. Liší se povahy i jejich chování, musíte se tedy přizpůsobit tomu, kdo je v závodní sedačce. I pro Bruna, jenž už několik měsíců patří do rodiny LRGP, je jako závodní pilot v odlišné situaci.
Myslíte si, že Monza poskytne lepší vyhodnocení Brunova přínosu?EB: Ano. Těžko můžete vyvozovat nějaké závěry po jediném závodě, ať už se jedná o pilota nebo vliv balíku vylepšení, ale Monza by nám měla více napovědět o tom, jak se věci vyvíjejí. Jedná se o náročnou trať, protože vyžaduje nízký přítlak: má rychlé zatáčky a rovinky. Po pokroku, který jsme učinili ve Spa, očekávám v Itálii další zlepšení.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.