Bruno Senna odpovídá na dotazy fanoušků - 1. část: S rychlostí a konzistencí spokojený

Renault
Renault, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 2. září 2011 06:45
Sdílej:

V pondělí dal tým Lotus Renault GP možnost svým fanouškům klást jejich novému pilotovi přes Internet otázky. Přinášíme vám první část odpovědí Bruna Senny.

Co si myslíš o vyřazení Velké ceny Turecka z kalendáře pro rok 2012?Z mého pohledu to je škoda, protože se jednalo o jeden z mála nových okruhů v kalendáři, který byl hezky plynulý a obsahoval velmi náročné a rychlé zatáčky.

Co považuješ v nadcházejících závodech za největší výzvu?Zvykání si na tým a ve zkušenostech a nastavení vozu dohnat Vitalije a ostatní piloty.

Jaká úprava auta je v Monze nejdůležitější?Z mého pohledu musí být vůz velmi stabilní při brzdění a na výjezdu ze zatáček, protože se zdá, že [pneumatiky] Pirelli v těchto dvou fázích zatáček hodně trpí.

Když jsi odcházel (po prvním tréninku ve Spa) z trati, když jsi stále s helmou na hlavě opustil kokpit, zdálo se, že o něčem hovoříš. Co sis v tu chvíli říkal?Byl jsem na sebe naštvaný kvůli tomu, že jsem ztratil cenný čas na dráze. V tu chvíli jsem věděl, že mi to vůbec nepomůže. Naštěstí jsem to rychle dohnal a v kvalifikaci podal pro tým dobrý výkon.

Jaký to byl pocit, poprvé si od roku 2010 zazávodit ve Formuli 1?Byl to skvělý pocit. Před usednutím do vozu jsem byl nervózní, ale s přibývajícími koly jsem se cítli čím dál tím pohodlněji a snažil jsem se toho s týmem co nejvíce naučit.

Jak odpočíváš ve volném čase?Momentálně ho moc nemám. Kdykoliv nedělám nic pro tým, snažím se sportovat a udržovat se v kondici. Většinu volného času včetně cestování letadlem trávím spánkem, abych si odpočinul.

Co bylo tím nejobtížnějším hlediskem při nastoupení do poloviny sezóny?Určitě jsem neznal pneumatiky a jejich chování. Cit pro pneumatiky získáte až poté, co s nimi jezdíte, nebylo to tedy jednoduché nastoupit do suchého závodu, aniž bych absolvoval nějaké smysluplné jízdy za sucha a s vysokým množstvím paliva, se svou závodní rychlostí a konzistencí jsem ale byl spokojený.

Instruktáž v boxech před Velkou cenou Belgie (foto: Lotus Renault GP)

Měl si s pneumatikami ve Spa nějaké problémy?V mém případě se pneumatiky chovaly ve Spa velmi dobře, kromě restartu po safety-car fázi. Zdá se mi, že jsem ztratil tlak v pneumatikách a teplotu na těch zadních, což se až do konce nespravilo. Ztrácel jsem tedy v závodě cenný čas, což by se při větší zkušenosti nestalo.

Kdy myslíš, že se s vozem 100% sžiješ?Těžko předvídat, doufám, že to nebude trvat dlouho. Cítím se být velmi poctěn tím, že mám veškerou podporu skvělého týmu k tomu, abych mohl urychlit svůj proces učení.

Myslíš, že kdybys v týmu pokračoval i příští rok, že bys mohl poprvé vyhrát?Pro vítězství v F1 se musí sejít velké množství faktorů! Mým snem je vyhrát závod F1 a doufám, že k tomu dostanu příležitost a co nejlépe ji využiju. Byl bych absolutně potěšený tím, kdybych toho mohl dosáhnout s týmem Lotus Renault GP, protože mi dali letos v F1 skutečnou šanci.

Témata:
Stalo se