V pondělí dal tým Lotus Renault GP možnost svým fanouškům klást jejich novému pilotovi přes Internet otázky. Přinášíme vám první část odpovědí Bruna Senny.
Co si myslíš o vyřazení Velké ceny Turecka z kalendáře pro rok 2012?Z mého pohledu to je škoda, protože se jednalo o jeden z mála nových okruhů v kalendáři, který byl hezky plynulý a obsahoval velmi náročné a rychlé zatáčky.
Co považuješ v nadcházejících závodech za největší výzvu?Zvykání si na tým a ve zkušenostech a nastavení vozu dohnat Vitalije a ostatní piloty.
Jaká úprava auta je v Monze nejdůležitější?Z mého pohledu musí být vůz velmi stabilní při brzdění a na výjezdu ze zatáček, protože se zdá, že [pneumatiky] Pirelli v těchto dvou fázích zatáček hodně trpí.
Když jsi odcházel (po prvním tréninku ve Spa) z trati, když jsi stále s helmou na hlavě opustil kokpit, zdálo se, že o něčem hovoříš. Co sis v tu chvíli říkal?Byl jsem na sebe naštvaný kvůli tomu, že jsem ztratil cenný čas na dráze. V tu chvíli jsem věděl, že mi to vůbec nepomůže. Naštěstí jsem to rychle dohnal a v kvalifikaci podal pro tým dobrý výkon.
Jaký to byl pocit, poprvé si od roku 2010 zazávodit ve Formuli 1?Byl to skvělý pocit. Před usednutím do vozu jsem byl nervózní, ale s přibývajícími koly jsem se cítli čím dál tím pohodlněji a snažil jsem se toho s týmem co nejvíce naučit.
Jak odpočíváš ve volném čase?Momentálně ho moc nemám. Kdykoliv nedělám nic pro tým, snažím se sportovat a udržovat se v kondici. Většinu volného času včetně cestování letadlem trávím spánkem, abych si odpočinul.
Co bylo tím nejobtížnějším hlediskem při nastoupení do poloviny sezóny?Určitě jsem neznal pneumatiky a jejich chování. Cit pro pneumatiky získáte až poté, co s nimi jezdíte, nebylo to tedy jednoduché nastoupit do suchého závodu, aniž bych absolvoval nějaké smysluplné jízdy za sucha a s vysokým množstvím paliva, se svou závodní rychlostí a konzistencí jsem ale byl spokojený.
Instruktáž v boxech před Velkou cenou Belgie (foto: Lotus Renault GP)
Měl si s pneumatikami ve Spa nějaké problémy?V mém případě se pneumatiky chovaly ve Spa velmi dobře, kromě restartu po safety-car fázi. Zdá se mi, že jsem ztratil tlak v pneumatikách a teplotu na těch zadních, což se až do konce nespravilo. Ztrácel jsem tedy v závodě cenný čas, což by se při větší zkušenosti nestalo.
Kdy myslíš, že se s vozem 100% sžiješ?Těžko předvídat, doufám, že to nebude trvat dlouho. Cítím se být velmi poctěn tím, že mám veškerou podporu skvělého týmu k tomu, abych mohl urychlit svůj proces učení.
Myslíš, že kdybys v týmu pokračoval i příští rok, že bys mohl poprvé vyhrát?Pro vítězství v F1 se musí sejít velké množství faktorů! Mým snem je vyhrát závod F1 a doufám, že k tomu dostanu příležitost a co nejlépe ji využiju. Byl bych absolutně potěšený tím, kdybych toho mohl dosáhnout s týmem Lotus Renault GP, protože mi dali letos v F1 skutečnou šanci.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.