V pondělí dal tým Lotus Renault GP možnost svým fanouškům klást jejich novému pilotovi přes Internet otázky. Přinášíme vám první část odpovědí Bruna Senny.
Co si myslíš o vyřazení Velké ceny Turecka z kalendáře pro rok 2012?Z mého pohledu to je škoda, protože se jednalo o jeden z mála nových okruhů v kalendáři, který byl hezky plynulý a obsahoval velmi náročné a rychlé zatáčky.
Co považuješ v nadcházejících závodech za největší výzvu?Zvykání si na tým a ve zkušenostech a nastavení vozu dohnat Vitalije a ostatní piloty.
Jaká úprava auta je v Monze nejdůležitější?Z mého pohledu musí být vůz velmi stabilní při brzdění a na výjezdu ze zatáček, protože se zdá, že [pneumatiky] Pirelli v těchto dvou fázích zatáček hodně trpí.
Když jsi odcházel (po prvním tréninku ve Spa) z trati, když jsi stále s helmou na hlavě opustil kokpit, zdálo se, že o něčem hovoříš. Co sis v tu chvíli říkal?Byl jsem na sebe naštvaný kvůli tomu, že jsem ztratil cenný čas na dráze. V tu chvíli jsem věděl, že mi to vůbec nepomůže. Naštěstí jsem to rychle dohnal a v kvalifikaci podal pro tým dobrý výkon.
Jaký to byl pocit, poprvé si od roku 2010 zazávodit ve Formuli 1?Byl to skvělý pocit. Před usednutím do vozu jsem byl nervózní, ale s přibývajícími koly jsem se cítli čím dál tím pohodlněji a snažil jsem se toho s týmem co nejvíce naučit.
Jak odpočíváš ve volném čase?Momentálně ho moc nemám. Kdykoliv nedělám nic pro tým, snažím se sportovat a udržovat se v kondici. Většinu volného času včetně cestování letadlem trávím spánkem, abych si odpočinul.
Co bylo tím nejobtížnějším hlediskem při nastoupení do poloviny sezóny?Určitě jsem neznal pneumatiky a jejich chování. Cit pro pneumatiky získáte až poté, co s nimi jezdíte, nebylo to tedy jednoduché nastoupit do suchého závodu, aniž bych absolvoval nějaké smysluplné jízdy za sucha a s vysokým množstvím paliva, se svou závodní rychlostí a konzistencí jsem ale byl spokojený.
Instruktáž v boxech před Velkou cenou Belgie (foto: Lotus Renault GP)
Měl si s pneumatikami ve Spa nějaké problémy?V mém případě se pneumatiky chovaly ve Spa velmi dobře, kromě restartu po safety-car fázi. Zdá se mi, že jsem ztratil tlak v pneumatikách a teplotu na těch zadních, což se až do konce nespravilo. Ztrácel jsem tedy v závodě cenný čas, což by se při větší zkušenosti nestalo.
Kdy myslíš, že se s vozem 100% sžiješ?Těžko předvídat, doufám, že to nebude trvat dlouho. Cítím se být velmi poctěn tím, že mám veškerou podporu skvělého týmu k tomu, abych mohl urychlit svůj proces učení.
Myslíš, že kdybys v týmu pokračoval i příští rok, že bys mohl poprvé vyhrát?Pro vítězství v F1 se musí sejít velké množství faktorů! Mým snem je vyhrát závod F1 a doufám, že k tomu dostanu příležitost a co nejlépe ji využiju. Byl bych absolutně potěšený tím, kdybych toho mohl dosáhnout s týmem Lotus Renault GP, protože mi dali letos v F1 skutečnou šanci.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.