Šéf týmu Renault, Eric Boullier, promluvil o tom, jak je na tom tým v současné době s výkonností, o závodu v Silverstone i o omezení mapování motorů.
Ve Valencii získal Renault jen jediný bod, určitě chcete mít silnější víkendy.Boullier: Určitě to bylo zklamání. Náš výkon ve Valencii neodráží naší současnou výkonnost a úroveň práce. Doufám, že jsme porozuměli tomu, proč jsme nebyli dobří. Budeme pokračovat ve společné práci, abychom byli stále silnější.
Předjíždělo se zde více než v minulosti, je tedy F1 lepší podívanou?Boullier: Ano, o Valencii se v médiích hodně mluvilo. Pravděpodobně to nebyl tak dramatický závod jako ty ostatní, ale i tak to byla skvělá show a všechny týmy ukázaly spolehlivost svých vozů. Ne každý závod může být jako ten v Montrealu.
Jaké by to bylo, mít při domácí VC Velké Británie dobrý závod?Boullier: Pro anglickou společnost a anglický tým je rozhodně důležité, mít silný domácí závod, protože se na vás upírá víc pozornosti. Je to vždy tvrdý boj, protože většina týmů je z Anglie, takže je to ještě více vzrušující. Silverstone je dobrý okruh a už jsem zde v minulosti viděl dost pěkných předjížděcích manévrů, takže můžeme očekávat dobrý závod. Těšíme se i na nové zázemí, které z toho udělá ještě větší zážitek.
Heidfeldovo pódium z Velké ceny Malajsie je zatím posledním silným výsledkem týmu Renault
Jaký efekt bude mít omezení mapování motorů?Boullier: Je to komplikovaná záležitost a není lehké přesně říct, jak moc to koho ovlivní. Určitě to ovlivní každého, takže je jen na nás a hlavně našich inženýrech, jak se s tím vyrovnají.
Silverstone je okruh známý pro své rychlé zatáčky, bude to vašemu vozu sedět?Boullier: S ohledem na závody v Montrealu a ve Valencii a naši výkonnost na těchto okruzích, můžeme očekávat, že právě rychlé zatáčky nám budou sedět o mnoho lépe.
Máme za sebou osm závodů, jak zatím hodnotíte sezonu týmu Lotus Renault GP?Boullier: Mám smíšené pocity, měli jsme silný start sezony se dvěma umístěními na pódiu, ale nyní jsme měli pár závodů, které nevyšly. Rozumíme tomu, co a proč jsme dělali špatně a už se to snažíme napravit. Pokud bylo naše auto rychlé na začátku sezony, mělo by být i v těch zbývajících jedenácti závodech. Nyní je ten pravý čas pochopit, proč jsme se zbytkem pole neudrželi krok.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.