Šéf týmu Renault, Eric Boullier, promluvil o tom, jak je na tom tým v současné době s výkonností, o závodu v Silverstone i o omezení mapování motorů.
Ve Valencii získal Renault jen jediný bod, určitě chcete mít silnější víkendy.Boullier: Určitě to bylo zklamání. Náš výkon ve Valencii neodráží naší současnou výkonnost a úroveň práce. Doufám, že jsme porozuměli tomu, proč jsme nebyli dobří. Budeme pokračovat ve společné práci, abychom byli stále silnější.
Předjíždělo se zde více než v minulosti, je tedy F1 lepší podívanou?Boullier: Ano, o Valencii se v médiích hodně mluvilo. Pravděpodobně to nebyl tak dramatický závod jako ty ostatní, ale i tak to byla skvělá show a všechny týmy ukázaly spolehlivost svých vozů. Ne každý závod může být jako ten v Montrealu.
Jaké by to bylo, mít při domácí VC Velké Británie dobrý závod?Boullier: Pro anglickou společnost a anglický tým je rozhodně důležité, mít silný domácí závod, protože se na vás upírá víc pozornosti. Je to vždy tvrdý boj, protože většina týmů je z Anglie, takže je to ještě více vzrušující. Silverstone je dobrý okruh a už jsem zde v minulosti viděl dost pěkných předjížděcích manévrů, takže můžeme očekávat dobrý závod. Těšíme se i na nové zázemí, které z toho udělá ještě větší zážitek.
Heidfeldovo pódium z Velké ceny Malajsie je zatím posledním silným výsledkem týmu Renault
Jaký efekt bude mít omezení mapování motorů?Boullier: Je to komplikovaná záležitost a není lehké přesně říct, jak moc to koho ovlivní. Určitě to ovlivní každého, takže je jen na nás a hlavně našich inženýrech, jak se s tím vyrovnají.
Silverstone je okruh známý pro své rychlé zatáčky, bude to vašemu vozu sedět?Boullier: S ohledem na závody v Montrealu a ve Valencii a naši výkonnost na těchto okruzích, můžeme očekávat, že právě rychlé zatáčky nám budou sedět o mnoho lépe.
Máme za sebou osm závodů, jak zatím hodnotíte sezonu týmu Lotus Renault GP?Boullier: Mám smíšené pocity, měli jsme silný start sezony se dvěma umístěními na pódiu, ale nyní jsme měli pár závodů, které nevyšly. Rozumíme tomu, co a proč jsme dělali špatně a už se to snažíme napravit. Pokud bylo naše auto rychlé na začátku sezony, mělo by být i v těch zbývajících jedenácti závodech. Nyní je ten pravý čas pochopit, proč jsme se zbytkem pole neudrželi krok.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.