Šéf týmu Renault, Eric Boullier, promluvil o tom, jak je na tom tým v současné době s výkonností, o závodu v Silverstone i o omezení mapování motorů.
Ve Valencii získal Renault jen jediný bod, určitě chcete mít silnější víkendy.Boullier: Určitě to bylo zklamání. Náš výkon ve Valencii neodráží naší současnou výkonnost a úroveň práce. Doufám, že jsme porozuměli tomu, proč jsme nebyli dobří. Budeme pokračovat ve společné práci, abychom byli stále silnější.
Předjíždělo se zde více než v minulosti, je tedy F1 lepší podívanou?Boullier: Ano, o Valencii se v médiích hodně mluvilo. Pravděpodobně to nebyl tak dramatický závod jako ty ostatní, ale i tak to byla skvělá show a všechny týmy ukázaly spolehlivost svých vozů. Ne každý závod může být jako ten v Montrealu.
Jaké by to bylo, mít při domácí VC Velké Británie dobrý závod?Boullier: Pro anglickou společnost a anglický tým je rozhodně důležité, mít silný domácí závod, protože se na vás upírá víc pozornosti. Je to vždy tvrdý boj, protože většina týmů je z Anglie, takže je to ještě více vzrušující. Silverstone je dobrý okruh a už jsem zde v minulosti viděl dost pěkných předjížděcích manévrů, takže můžeme očekávat dobrý závod. Těšíme se i na nové zázemí, které z toho udělá ještě větší zážitek.
Heidfeldovo pódium z Velké ceny Malajsie je zatím posledním silným výsledkem týmu Renault
Jaký efekt bude mít omezení mapování motorů?Boullier: Je to komplikovaná záležitost a není lehké přesně říct, jak moc to koho ovlivní. Určitě to ovlivní každého, takže je jen na nás a hlavně našich inženýrech, jak se s tím vyrovnají.
Silverstone je okruh známý pro své rychlé zatáčky, bude to vašemu vozu sedět?Boullier: S ohledem na závody v Montrealu a ve Valencii a naši výkonnost na těchto okruzích, můžeme očekávat, že právě rychlé zatáčky nám budou sedět o mnoho lépe.
Máme za sebou osm závodů, jak zatím hodnotíte sezonu týmu Lotus Renault GP?Boullier: Mám smíšené pocity, měli jsme silný start sezony se dvěma umístěními na pódiu, ale nyní jsme měli pár závodů, které nevyšly. Rozumíme tomu, co a proč jsme dělali špatně a už se to snažíme napravit. Pokud bylo naše auto rychlé na začátku sezony, mělo by být i v těch zbývajících jedenácti závodech. Nyní je ten pravý čas pochopit, proč jsme se zbytkem pole neudrželi krok.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.