Sebastian Vettel letos vyhrál čtyři z pěti dosavadních závodů, naposledy včera ve Španělsku. Jeho včerejší výkon označil jeho týmový šéf, Christian Horner, za neuvěřitelný.
Christiane, Váš tým vyhrál čtyři z pěti letošních závodů, mohlo by to být ještě lepší?Christian Horner: Ano, pokud bychom měli pět vítězství z pěti. Navíc, v Barceloně to nebylo kompletní, protože jsme na pódiu neměli Marka (Webbera). Jeho závod ovlivnil Fernando Alonso na Ferrari. Markův lepší výsledek byla jediná věc, která dnes chyběla. Sebastian předvedl skvělý výkon. To díky němu naše strategie fungovala. Předvedl opravdu neuvěřitelnou jízdu.
Jaké myšlenky se Vám honily hlavou, když jste viděl, jak se na startu téměř dotkly vozy Webbera a Vettela a pak je oba předjel Alonso?Horner: Vždy jste nervózní, když vidíte, že jsou vaše vozy tak blízko u sebe, ale já svým jezdcům věřím. Co se stalo s Fernandem bylo neočekávané. Něco takového jsme čekali spíš od Lewise. Fernando se velmi rychle dostal do vedení, ale pak mu chyběla rychlost a jen nás zdržoval. Museli jsme změnit strategii, abychom se před něj dokázali dostat. Vlastně jsme s Ferrari hráli takovou šachovou partii.
Překvapilo Vás tempo McLarenu?Horner: Ne, tyhle pneumatiky jsou opravdu citlivé. Jediné, co se nemění je to, že jsme vepředu, což to jediné, na čem v cíli záleží.
Takhle slavil Red Bull vítězství ve Velké ceně Španělska,bude se podobně radovat i v neděli po VC Monaka?
Můžete říct něco o strategii s pneumatikami?Horner: Začali jsme na měkkých, ale na začátku jsme nevěděli, že pojedeme na čtyři zastávky. Museli jsme být velmi flexibilní, v jedné chvíli jsme zvažovali i pátou zastávku. Nakonec nám ale nejspíš pomohlo, že jsme první zastávku udělali tak brzy.
Příští týden se jede v Monaku, kde loni vyhrál Webber, trať tedy zřejmě Red Bullu vyhovuje. Jaká jsou očekávání?Horner: Monako je něco úplně jiného, jiná úroveň, navíc není moc příznivá předpověď počasí, snad se to změní. Ale zatím jsme byli na pěti různých tratích a všude jsme byli konkurenceschopní, takže nevidím důvod, proč by tomu tak nemělo být i v Monaku.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.