Gary Paffett v rozhovoru pro GPUpdate.net popisuje úpravy, které nastartovaly neuvěřitelný obrat McLarenu a vedly k poměrně brzkému prvnímu vítězství v sezóně. Silnou stránkou týmu by měl být vývoj vozu v průběhu sezóny, díky němu by dle něj mohli již v Istanbulu být před Red Bullem.
Je Formule 1 stále tvým dlouhodobým cílem?Gary Paffett: Ano, je to stále můj sen a mou ambicí, kterou bych chtěl naplnit. Pracuji pro McLaren a zažili jsme dobrý start do sezóny. Stále se o to snažím. Letos se to neuskutečnilo, musíme tedy pokračovat a soustředit se na DTM.
Úspěch v DTM je velmi důležitým. Vždy byl důležitý, ale díky tomu, co se podařilo Paulovi [di Restovi] tento rok, se lidé z F1 budou podle mě po jezdcích poohlížet i v DTM. Úspěch v DTM je velmi důležitý ve snaze získat místo v F1 - musíme se tedy o to pokusit a dosáhnout ho.
McLaren zažil obrovský obrat po předsezónních testech. Můžeš nám říct, které změny pomohly k tak náhlému zvýšení výkonnosti?GP: Myslím, že to je ta stejná věc, jako v posledních třech letech. Opravdu se to týká toho, kam nasměrovat výfuky a věcí kolem podlahy. Hodně se o tom poslední dobou hovoří a pro vůz F1 je dnes důležité difuzor obtékaný horkými plyny a to, co děláte se svými výfuky.
Pafett při loňských testech ve Valencii s vozem MP4-25
Během zimy jsme měli několik odlišných verzí. Jedna z nich v předsezónních testech vůbec nefungovala, takže jsme se snažili na poslední chvíli věci předělat a přišli s verzí, která nám pomohla podstatně zvýšit výkonnost. Přišli jsme na ni v aerodynamickém tunelu a na simulátoru, nasadili jsme ji na trať v Melbourne a fungovala. Od té doby ji vylepšujeme.
Zahrnuje to tedy opravdu spoustu tvrdé práce. Já jsem si vždy od počátku myslel, že auto je dobré, že má dobré základy, ale v testech nám scházelo něco, co jsme nyní, jak se zdá, nalezli. Ještě to není ono, stále je před námi nějaká práce, abychom se mohli dotáhnout na Red Bully, ale jsme mnohem blíže, než si lidé mysleli, že v Melbourne budeme.
Ano, byl to úžasný obrat po předsezónních testech a myslím, že všichni v týmu jsou nyní spokojeni s tím, jak se věci mají. Zažili jsme již naše první letošní vítězství, je to příjemné dosáhnout na něj tak brzy.
Je to sice v rovině teorie, ale hodně lidí se na Twitteru ptá, kde by podle tebe Lewis a Jenson byli v Melbourne, pokud by nedošlo k těm úpravám vozu před prvním závodem?GP: (smích) Čert ví! Byli by podle mě o sekundu pomalejší, než nakonec v Melbourne byli, takže bychom asi hovořili o středu pole. Je to teorie, ale určitě by se ani zdaleka nepřiblížili místům, na kterých nakonec skončili.
Třetí závod sezóny, první vítězství
Co McLaren dělá nyní? Vidíme, že Red Bull má stále náskok, pokud se jedná o čistou rychlost, takže kde se bude McLaren snažit najít ten potřebný čas na kolo?GP: Dobrá otázka. Jedná se nyní o obecný vývoj. Učinili jsme velký krok kupředu, abychom byli tam, kde nyní jsme - hodně jsme zaostávali a udělali jsme velký pokrok. Teď půjde o dolaďování a snahu o další zlepšení.
Ukázali jsme - obzvlášť v roce 2009 - jaké je naše tempo vývoje během roku ve srovnání s ostatními. Myslím, že jsme ve vylepšování auta během sezóny jako tým velmi dobří. Doufáme tedy, že budeme moci stahovat [náskok Red Bullu].
V Melbourne jsme představili na poslední chvíli vyrobený balík zahrnující výfuky a podlahu. Poprvé jsme jej nasadili na vůz, zdaleka nebyl vyladěný. Čeká nás tedy mnoho práce v této oblasti, abychom z toho dostali maximum. Chystáme vylepšení, snad nám pomohou zvýšit výkon a přiblížit se kvalifikační rychlosti Red Bullů.
Je vůbec možné už v Turecku předstihnout Red Bull?GP: Mohlo by k tomu dojít. McLaren odjel v Turecku minulý rok dobrý závod, takže kdo ví, mohli bychom být [před nimi].
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.