Gary Paffett v rozhovoru pro GPUpdate.net popisuje úpravy, které nastartovaly neuvěřitelný obrat McLarenu a vedly k poměrně brzkému prvnímu vítězství v sezóně. Silnou stránkou týmu by měl být vývoj vozu v průběhu sezóny, díky němu by dle něj mohli již v Istanbulu být před Red Bullem.
Je Formule 1 stále tvým dlouhodobým cílem?Gary Paffett: Ano, je to stále můj sen a mou ambicí, kterou bych chtěl naplnit. Pracuji pro McLaren a zažili jsme dobrý start do sezóny. Stále se o to snažím. Letos se to neuskutečnilo, musíme tedy pokračovat a soustředit se na DTM.
Úspěch v DTM je velmi důležitým. Vždy byl důležitý, ale díky tomu, co se podařilo Paulovi [di Restovi] tento rok, se lidé z F1 budou podle mě po jezdcích poohlížet i v DTM. Úspěch v DTM je velmi důležitý ve snaze získat místo v F1 - musíme se tedy o to pokusit a dosáhnout ho.
McLaren zažil obrovský obrat po předsezónních testech. Můžeš nám říct, které změny pomohly k tak náhlému zvýšení výkonnosti?GP: Myslím, že to je ta stejná věc, jako v posledních třech letech. Opravdu se to týká toho, kam nasměrovat výfuky a věcí kolem podlahy. Hodně se o tom poslední dobou hovoří a pro vůz F1 je dnes důležité difuzor obtékaný horkými plyny a to, co děláte se svými výfuky.
Pafett při loňských testech ve Valencii s vozem MP4-25
Během zimy jsme měli několik odlišných verzí. Jedna z nich v předsezónních testech vůbec nefungovala, takže jsme se snažili na poslední chvíli věci předělat a přišli s verzí, která nám pomohla podstatně zvýšit výkonnost. Přišli jsme na ni v aerodynamickém tunelu a na simulátoru, nasadili jsme ji na trať v Melbourne a fungovala. Od té doby ji vylepšujeme.
Zahrnuje to tedy opravdu spoustu tvrdé práce. Já jsem si vždy od počátku myslel, že auto je dobré, že má dobré základy, ale v testech nám scházelo něco, co jsme nyní, jak se zdá, nalezli. Ještě to není ono, stále je před námi nějaká práce, abychom se mohli dotáhnout na Red Bully, ale jsme mnohem blíže, než si lidé mysleli, že v Melbourne budeme.
Ano, byl to úžasný obrat po předsezónních testech a myslím, že všichni v týmu jsou nyní spokojeni s tím, jak se věci mají. Zažili jsme již naše první letošní vítězství, je to příjemné dosáhnout na něj tak brzy.
Je to sice v rovině teorie, ale hodně lidí se na Twitteru ptá, kde by podle tebe Lewis a Jenson byli v Melbourne, pokud by nedošlo k těm úpravám vozu před prvním závodem?GP: (smích) Čert ví! Byli by podle mě o sekundu pomalejší, než nakonec v Melbourne byli, takže bychom asi hovořili o středu pole. Je to teorie, ale určitě by se ani zdaleka nepřiblížili místům, na kterých nakonec skončili.
Třetí závod sezóny, první vítězství
Co McLaren dělá nyní? Vidíme, že Red Bull má stále náskok, pokud se jedná o čistou rychlost, takže kde se bude McLaren snažit najít ten potřebný čas na kolo?GP: Dobrá otázka. Jedná se nyní o obecný vývoj. Učinili jsme velký krok kupředu, abychom byli tam, kde nyní jsme - hodně jsme zaostávali a udělali jsme velký pokrok. Teď půjde o dolaďování a snahu o další zlepšení.
Ukázali jsme - obzvlášť v roce 2009 - jaké je naše tempo vývoje během roku ve srovnání s ostatními. Myslím, že jsme ve vylepšování auta během sezóny jako tým velmi dobří. Doufáme tedy, že budeme moci stahovat [náskok Red Bullu].
V Melbourne jsme představili na poslední chvíli vyrobený balík zahrnující výfuky a podlahu. Poprvé jsme jej nasadili na vůz, zdaleka nebyl vyladěný. Čeká nás tedy mnoho práce v této oblasti, abychom z toho dostali maximum. Chystáme vylepšení, snad nám pomohou zvýšit výkon a přiblížit se kvalifikační rychlosti Red Bullů.
Je vůbec možné už v Turecku předstihnout Red Bull?GP: Mohlo by k tomu dojít. McLaren odjel v Turecku minulý rok dobrý závod, takže kdo ví, mohli bychom být [před nimi].
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.