Gary Paffett v rozhovoru pro GPUpdate.net popisuje úpravy, které nastartovaly neuvěřitelný obrat McLarenu a vedly k poměrně brzkému prvnímu vítězství v sezóně. Silnou stránkou týmu by měl být vývoj vozu v průběhu sezóny, díky němu by dle něj mohli již v Istanbulu být před Red Bullem.
Je Formule 1 stále tvým dlouhodobým cílem?Gary Paffett: Ano, je to stále můj sen a mou ambicí, kterou bych chtěl naplnit. Pracuji pro McLaren a zažili jsme dobrý start do sezóny. Stále se o to snažím. Letos se to neuskutečnilo, musíme tedy pokračovat a soustředit se na DTM.
Úspěch v DTM je velmi důležitým. Vždy byl důležitý, ale díky tomu, co se podařilo Paulovi [di Restovi] tento rok, se lidé z F1 budou podle mě po jezdcích poohlížet i v DTM. Úspěch v DTM je velmi důležitý ve snaze získat místo v F1 - musíme se tedy o to pokusit a dosáhnout ho.
McLaren zažil obrovský obrat po předsezónních testech. Můžeš nám říct, které změny pomohly k tak náhlému zvýšení výkonnosti?GP: Myslím, že to je ta stejná věc, jako v posledních třech letech. Opravdu se to týká toho, kam nasměrovat výfuky a věcí kolem podlahy. Hodně se o tom poslední dobou hovoří a pro vůz F1 je dnes důležité difuzor obtékaný horkými plyny a to, co děláte se svými výfuky.
Pafett při loňských testech ve Valencii s vozem MP4-25
Během zimy jsme měli několik odlišných verzí. Jedna z nich v předsezónních testech vůbec nefungovala, takže jsme se snažili na poslední chvíli věci předělat a přišli s verzí, která nám pomohla podstatně zvýšit výkonnost. Přišli jsme na ni v aerodynamickém tunelu a na simulátoru, nasadili jsme ji na trať v Melbourne a fungovala. Od té doby ji vylepšujeme.
Zahrnuje to tedy opravdu spoustu tvrdé práce. Já jsem si vždy od počátku myslel, že auto je dobré, že má dobré základy, ale v testech nám scházelo něco, co jsme nyní, jak se zdá, nalezli. Ještě to není ono, stále je před námi nějaká práce, abychom se mohli dotáhnout na Red Bully, ale jsme mnohem blíže, než si lidé mysleli, že v Melbourne budeme.
Ano, byl to úžasný obrat po předsezónních testech a myslím, že všichni v týmu jsou nyní spokojeni s tím, jak se věci mají. Zažili jsme již naše první letošní vítězství, je to příjemné dosáhnout na něj tak brzy.
Je to sice v rovině teorie, ale hodně lidí se na Twitteru ptá, kde by podle tebe Lewis a Jenson byli v Melbourne, pokud by nedošlo k těm úpravám vozu před prvním závodem?GP: (smích) Čert ví! Byli by podle mě o sekundu pomalejší, než nakonec v Melbourne byli, takže bychom asi hovořili o středu pole. Je to teorie, ale určitě by se ani zdaleka nepřiblížili místům, na kterých nakonec skončili.
Třetí závod sezóny, první vítězství
Co McLaren dělá nyní? Vidíme, že Red Bull má stále náskok, pokud se jedná o čistou rychlost, takže kde se bude McLaren snažit najít ten potřebný čas na kolo?GP: Dobrá otázka. Jedná se nyní o obecný vývoj. Učinili jsme velký krok kupředu, abychom byli tam, kde nyní jsme - hodně jsme zaostávali a udělali jsme velký pokrok. Teď půjde o dolaďování a snahu o další zlepšení.
Ukázali jsme - obzvlášť v roce 2009 - jaké je naše tempo vývoje během roku ve srovnání s ostatními. Myslím, že jsme ve vylepšování auta během sezóny jako tým velmi dobří. Doufáme tedy, že budeme moci stahovat [náskok Red Bullu].
V Melbourne jsme představili na poslední chvíli vyrobený balík zahrnující výfuky a podlahu. Poprvé jsme jej nasadili na vůz, zdaleka nebyl vyladěný. Čeká nás tedy mnoho práce v této oblasti, abychom z toho dostali maximum. Chystáme vylepšení, snad nám pomohou zvýšit výkon a přiblížit se kvalifikační rychlosti Red Bullů.
Je vůbec možné už v Turecku předstihnout Red Bull?GP: Mohlo by k tomu dojít. McLaren odjel v Turecku minulý rok dobrý závod, takže kdo ví, mohli bychom být [před nimi].
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.