Tým McLaren neměl v testech nijak oslnivou formu, ale během VC Austrálie příjemně překvapil, Lewis Hamilton dojel druhý. O dalším vývoji a o snaze dohnat Red Bull promluvil Jonathan Neal, generální ředitel stáje.
McLaren před Melbourne upustil od radikálního výfukového systému, nechystáte ho zkusit znovu?Neale: Jakým směrem se nyní bude přesně ubírat vývoj nebudu komentovat. Ve Formuli 1 existuje hodně zajímavých věcí, před dvěma lety to byly například dvojité difuzory. Když někdo s takovým prvkem přijde, tak se snažíme přijít na to, proč je tak důležité to na voze mít. To je přirozený cyklus Formule 1. Ale výfuky se ještě možná objeví, mohly by nám pomoct.
McLaren bude mít s doháněním Red Bullu hodně práce, je tu nějaká část auta, se kterou jste absolutně spokojeni?Neale: Dokud nebudeme mít nejlepší vůz, tak ne. V nejbližší době se budeme soustředit hlavně na to, aby se Lewis a Jenson dokázali pravidelně kvalifikovat na předních pozicích. Ještě tedy máme hodně práce. Jsou tu některé části vozu, které jsou dobré, ale nejdůležitější bude pochopit pneumatiky a mít dostatek přítlaku.
Čeho se v Malajsii nejvíce obáváte: horka, pneumatik nebo velké pravděpodobnosti deště?Neale: Mám-li odpovědět upřímně, tak déště. Pokud si vzpomínáte na loňský rok, společně s Ferrari jsme se ocitli vzadu, kolem 22. a 23. místa, což není pro sobotní večer zrovna to nejlepší. Budeme jezdit při velmi vysoké pravděpodobnosti deště. Pro diváky je to možná zajímavé, ale pro týmy velice stresující. Bude zajímavé sledovat, jak se budou pneumatiky chovat na mokru. V Barceloně jsme si sice jezdili za prudkého deště, ale na intermediálkách moc ne. To je naštěstí pro všechny stejné. Bez ohledu na podmínky, všichni si s nimi budeme muset poradit.
Jenson Button řekl, že podle něj je KERS McLarenu lepší než ten Red Bullu, jak to vidíte vy?Neale: Nemyslím si, že by toho moc věděl o KERSu Red Bullu, já jejich KERS určitě neznám. Mercedes-Benz vyvíjel náš KERS 12 měsíců, což možná přináší nějaké výhody, ale porovnávat oba systémy moc nejde, nemáme žádné informace pro srovnání. Při vývoji jsme se hlavně soustředili na spolehlivost vozu, která byla nasazením dalšího složitého systému ovlivněna. Tvrdě jsme pracovali, abychom měli jistotu, že aerodynamika vozu bude pracovat dobře.
McLareny v Austrálii překvapily, ale pokud chtějí dohnat Red Bull, budou se muset hodně snažit
Myslíte, že Velká Cena Austrálie odráží skutečnou konkurenceschopnost vozů? Kdo vás překvapil nebo zklamal?Neale: Byli jsme spokojeni, i když na výhru jsme neměli. Ani na chvíli jsme si nemysleli, že by tam Ferrari či Mercedes předvedli to nejlepší. Podle toho, co jsme viděli v testech, by obě stáje měly ukázat lepší výkony. To se ale asi projeví až na okruzích jako je Sepang nebo Barcelona, které jsou dost náročné a ukáží pravý potenciál vozů.
Objevily se určité spekulace nad budoucností některých pilotů, jak se k tomu staví McLaren?Neale: V zákulisí se o tom hodně mluví, ale nebudeme to nějak moc komentovat. Některé týmy se vyjádřily v tom smyslu, že by bylo skvělé, kdyby pro ně závodil Lewis Hamilton, ale to není nic nového. Lewis je dobrý pilot, taková přání tedy mají své opodstatnění, hodně týmů by ho bralo.
Budou zapotřebí nějaké změny ohledně zadního křídla?Neale: Paddy Lowe docela úzce spolupracuje s FIA a několika dalšími lidmi, aby se ujistili, jestli nebude potřeba něco ohledně DRS upravit. V Malajsii bude hrát velkou roli, protože okruh obsahuje dvě dlouhé rovinky. V Austrálii jsme byli překvapeni: DRS předjíždění zase o tolik neusnadnil, ale určitou výhodu předjíždějícím pilotům poskytuje. Nemyslím, že by bylo zapotřebí něco na tomto systému měnit.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.