Sebastian Vettel se stal nejmladším mistrem světa, to mu však na motivaci neubírá a snaží se titul obhájit. Jeho šéf, Christian Horner, to dobře ví. Nejen o tom je dnešní rozhovor.
Myslíte, že se Sebastian letos zlepšil?Horner: Když se podíváte do jeho statistik, zjistíte, že odjel jen 62 Velkých cen a z toho 10 vyhrál. Stal se nejmladším šampionem. V Melbourne si hodně věřil, možná i díky číslu 1, které vozí na svém monopostu. Během testů měl skvělou formu a nic nenasvědčovalo tomu, že by neměl být ve skvělé formě.
Pomohl mu způsob, kterým ovládl VC Austrálie k tomu, aby byl klidnější?Horner: Velice se to podobá situaci ze závěru loňské sezony. Je velmi soustředěný a práce s ním je velice snadná.
Jaký vliv měl na Sebastiana zisk titulu?Horner: Lidi mu teď více věří, vědí, že na to má. Tlak už ale není takový, protože už něco dokázal. Zisk titulu už mu nikdy nikdo neodpáře, už mu to zůstane do konce života. Sebastian ale touží po obhajobě.
Mark Webber narozdíl od Sebastiana neprožil moc dobrý víkend, čím to bylo?Horner: Nebojte, v Malajsii už zase budou na vrcholu oba. Markovi se v Melbourne nikdy moc nedařilo. V Malajsii se snad vrátí do své loňské formy.
Čeká na nás další závod v režii Red Bullu? Podle Hornera to nebude tak snadné
Jaký vliv měla práce s pneumatikami? Každý pilot s nimi nakládá trochu jinak.Horner: Z nějakého důvodu se Markovy pneumatiky opotřebovávaly rychleji než Sebastianovy. To snad v Malajsii pomine. Na problém se už nejspíše našlo řešení.
Jakou degradaci vlastně očekáváte v Malajsii?Horner: Na stejných pneumatikách jako v Melbourne, ale za teplejších podmínek... Ale kdo ví. Pravděpodobně totiž pojedeme na vodě.
A velkou roli bude hrát i KERS...Horner: Samozřejmě, protože rovinka k první zatáčce je dlouhá. V pátek KERS otestujeme a pak se rozhodneme, jestli ho použijeme nebo ne.
Vzhledem k délce rovinky by možná bylo dobré ho mít.Horner: Když se znovu podíváte na start minulého závodu tak uvidíte, že jsme ho vlastně ani nepotřebovali. Nikdy ale nesmíte spoléhat na to, že to tak půjde vždy. KERS chceme nasadit co nejdříve, ale musíme mít jistotu, že funguje.
Očekáváte tak snadný průběh víkendu jako v Austrálii?Horner: Ne! Jsem si jistý, že velkou roli bude hrát počasí a pár dalších věcí, které pořadím hodně zamíchají.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.