Sebastian Vettel se stal nejmladším mistrem světa, to mu však na motivaci neubírá a snaží se titul obhájit. Jeho šéf, Christian Horner, to dobře ví. Nejen o tom je dnešní rozhovor.
Myslíte, že se Sebastian letos zlepšil?Horner: Když se podíváte do jeho statistik, zjistíte, že odjel jen 62 Velkých cen a z toho 10 vyhrál. Stal se nejmladším šampionem. V Melbourne si hodně věřil, možná i díky číslu 1, které vozí na svém monopostu. Během testů měl skvělou formu a nic nenasvědčovalo tomu, že by neměl být ve skvělé formě.
Pomohl mu způsob, kterým ovládl VC Austrálie k tomu, aby byl klidnější?Horner: Velice se to podobá situaci ze závěru loňské sezony. Je velmi soustředěný a práce s ním je velice snadná.
Jaký vliv měl na Sebastiana zisk titulu?Horner: Lidi mu teď více věří, vědí, že na to má. Tlak už ale není takový, protože už něco dokázal. Zisk titulu už mu nikdy nikdo neodpáře, už mu to zůstane do konce života. Sebastian ale touží po obhajobě.
Mark Webber narozdíl od Sebastiana neprožil moc dobrý víkend, čím to bylo?Horner: Nebojte, v Malajsii už zase budou na vrcholu oba. Markovi se v Melbourne nikdy moc nedařilo. V Malajsii se snad vrátí do své loňské formy.
Čeká na nás další závod v režii Red Bullu? Podle Hornera to nebude tak snadné
Jaký vliv měla práce s pneumatikami? Každý pilot s nimi nakládá trochu jinak.Horner: Z nějakého důvodu se Markovy pneumatiky opotřebovávaly rychleji než Sebastianovy. To snad v Malajsii pomine. Na problém se už nejspíše našlo řešení.
Jakou degradaci vlastně očekáváte v Malajsii?Horner: Na stejných pneumatikách jako v Melbourne, ale za teplejších podmínek... Ale kdo ví. Pravděpodobně totiž pojedeme na vodě.
A velkou roli bude hrát i KERS...Horner: Samozřejmě, protože rovinka k první zatáčce je dlouhá. V pátek KERS otestujeme a pak se rozhodneme, jestli ho použijeme nebo ne.
Vzhledem k délce rovinky by možná bylo dobré ho mít.Horner: Když se znovu podíváte na start minulého závodu tak uvidíte, že jsme ho vlastně ani nepotřebovali. Nikdy ale nesmíte spoléhat na to, že to tak půjde vždy. KERS chceme nasadit co nejdříve, ale musíme mít jistotu, že funguje.
Očekáváte tak snadný průběh víkendu jako v Austrálii?Horner: Ne! Jsem si jistý, že velkou roli bude hrát počasí a pár dalších věcí, které pořadím hodně zamíchají.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.