Sebastian Vettel se stal nejmladším mistrem světa, to mu však na motivaci neubírá a snaží se titul obhájit. Jeho šéf, Christian Horner, to dobře ví. Nejen o tom je dnešní rozhovor.
Myslíte, že se Sebastian letos zlepšil?Horner: Když se podíváte do jeho statistik, zjistíte, že odjel jen 62 Velkých cen a z toho 10 vyhrál. Stal se nejmladším šampionem. V Melbourne si hodně věřil, možná i díky číslu 1, které vozí na svém monopostu. Během testů měl skvělou formu a nic nenasvědčovalo tomu, že by neměl být ve skvělé formě.
Pomohl mu způsob, kterým ovládl VC Austrálie k tomu, aby byl klidnější?Horner: Velice se to podobá situaci ze závěru loňské sezony. Je velmi soustředěný a práce s ním je velice snadná.
Jaký vliv měl na Sebastiana zisk titulu?Horner: Lidi mu teď více věří, vědí, že na to má. Tlak už ale není takový, protože už něco dokázal. Zisk titulu už mu nikdy nikdo neodpáře, už mu to zůstane do konce života. Sebastian ale touží po obhajobě.
Mark Webber narozdíl od Sebastiana neprožil moc dobrý víkend, čím to bylo?Horner: Nebojte, v Malajsii už zase budou na vrcholu oba. Markovi se v Melbourne nikdy moc nedařilo. V Malajsii se snad vrátí do své loňské formy.
Čeká na nás další závod v režii Red Bullu? Podle Hornera to nebude tak snadné
Jaký vliv měla práce s pneumatikami? Každý pilot s nimi nakládá trochu jinak.Horner: Z nějakého důvodu se Markovy pneumatiky opotřebovávaly rychleji než Sebastianovy. To snad v Malajsii pomine. Na problém se už nejspíše našlo řešení.
Jakou degradaci vlastně očekáváte v Malajsii?Horner: Na stejných pneumatikách jako v Melbourne, ale za teplejších podmínek... Ale kdo ví. Pravděpodobně totiž pojedeme na vodě.
A velkou roli bude hrát i KERS...Horner: Samozřejmě, protože rovinka k první zatáčce je dlouhá. V pátek KERS otestujeme a pak se rozhodneme, jestli ho použijeme nebo ne.
Vzhledem k délce rovinky by možná bylo dobré ho mít.Horner: Když se znovu podíváte na start minulého závodu tak uvidíte, že jsme ho vlastně ani nepotřebovali. Nikdy ale nesmíte spoléhat na to, že to tak půjde vždy. KERS chceme nasadit co nejdříve, ale musíme mít jistotu, že funguje.
Očekáváte tak snadný průběh víkendu jako v Austrálii?Horner: Ne! Jsem si jistý, že velkou roli bude hrát počasí a pár dalších věcí, které pořadím hodně zamíchají.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.