Sebastian Vettel se stal nejmladším mistrem světa, to mu však na motivaci neubírá a snaží se titul obhájit. Jeho šéf, Christian Horner, to dobře ví. Nejen o tom je dnešní rozhovor.
Myslíte, že se Sebastian letos zlepšil?Horner: Když se podíváte do jeho statistik, zjistíte, že odjel jen 62 Velkých cen a z toho 10 vyhrál. Stal se nejmladším šampionem. V Melbourne si hodně věřil, možná i díky číslu 1, které vozí na svém monopostu. Během testů měl skvělou formu a nic nenasvědčovalo tomu, že by neměl být ve skvělé formě.
Pomohl mu způsob, kterým ovládl VC Austrálie k tomu, aby byl klidnější?Horner: Velice se to podobá situaci ze závěru loňské sezony. Je velmi soustředěný a práce s ním je velice snadná.
Jaký vliv měl na Sebastiana zisk titulu?Horner: Lidi mu teď více věří, vědí, že na to má. Tlak už ale není takový, protože už něco dokázal. Zisk titulu už mu nikdy nikdo neodpáře, už mu to zůstane do konce života. Sebastian ale touží po obhajobě.
Mark Webber narozdíl od Sebastiana neprožil moc dobrý víkend, čím to bylo?Horner: Nebojte, v Malajsii už zase budou na vrcholu oba. Markovi se v Melbourne nikdy moc nedařilo. V Malajsii se snad vrátí do své loňské formy.
Čeká na nás další závod v režii Red Bullu? Podle Hornera to nebude tak snadné
Jaký vliv měla práce s pneumatikami? Každý pilot s nimi nakládá trochu jinak.Horner: Z nějakého důvodu se Markovy pneumatiky opotřebovávaly rychleji než Sebastianovy. To snad v Malajsii pomine. Na problém se už nejspíše našlo řešení.
Jakou degradaci vlastně očekáváte v Malajsii?Horner: Na stejných pneumatikách jako v Melbourne, ale za teplejších podmínek... Ale kdo ví. Pravděpodobně totiž pojedeme na vodě.
A velkou roli bude hrát i KERS...Horner: Samozřejmě, protože rovinka k první zatáčce je dlouhá. V pátek KERS otestujeme a pak se rozhodneme, jestli ho použijeme nebo ne.
Vzhledem k délce rovinky by možná bylo dobré ho mít.Horner: Když se znovu podíváte na start minulého závodu tak uvidíte, že jsme ho vlastně ani nepotřebovali. Nikdy ale nesmíte spoléhat na to, že to tak půjde vždy. KERS chceme nasadit co nejdříve, ale musíme mít jistotu, že funguje.
Očekáváte tak snadný průběh víkendu jako v Austrálii?Horner: Ne! Jsem si jistý, že velkou roli bude hrát počasí a pár dalších věcí, které pořadím hodně zamíchají.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.