Jezdci Force Indie, Adrian Sutil, Paul Di Resta a také třetí pilot indického týmu, Nico Hulkenberg, poskytli rozhovor o tom, jak se cítí před novou sezonou a jaká jsou očekávání indického týmu.
Adriane, jaké máš po testech pocity z vozu VJM04?Adrian Sutil: Testovali jsme hodně, protože jsme potřebovali pořádně vyzkoušet nové pneumatiky, které jsou velice důležité. Máme spolehlivé auto, což může být hlavně v začátku sezony důležité. Stále ovšem postrádáme potřebnou rychlost. Začátek sezony bude obtížný, ale to snad brzy vyřešíme.
Jak podle tvého názoru ovlivní nová pravidla závodění?AS: Nová pravidla jsou docela zajímavá. Jezdci musí ovládat víc systémů, takže se musí i víc soustředit. Díky těmto novinkám mohou auta jezdit rychleji, což se mi líbí. Předjíždění by mělo být jednodušší, pravděpodobně bude i víc zastávek v boxech a to může závody udělat zajímavějšími.
Jaká máš očekávání v první Velké ceně letošního roku?AS: Doufám, že závod dokončím. Loni mi to překazila převodovka. Rád bych ale viděl šachovnicovou vlajku, protože to v Melbourne obvykle znamená body.
Paule, jak se do Melbourne těšíš Ty?Paul Di Resta: Vlastně už se nemůžu dočkat. Přesto mám ze své první Velké ceny trochu zvláštní pocit. Celou zimu jsem se ale na sezonu připravoval, takže žádné problémy neočekávám. Navíc, Melbourne je krásné město, i proto se tam těším.
Jak probíhaly přípravy na sezonu?PDR: Hlavně jsem se soustředil na to, abych dobře zapadl do týmu. A také na fyzickou kondici. S vozem pro letošní sezonu jsem se svezl už loni na simulátoru. To mi hodně pomohlo. A protože mě během sezony čeká hodně cestování, snažil jsem se hodně času trávit s přáteli a rodinou.
Co očekáváš od svého prvního závodu?PDR: V pátek a sobotu se budu společně s týmem soustředit na to, jak být v neděli co nejrychlejší a najít to, co ještě musíme zlepšit. Umístění v cíli si netroufám odhadnout, hlavně se budu muset hodně soustředit.
Nico, jaké bylo testování pro tebe, jako testovacího a rezervního pilota týmu?Nico Hulkenberg: Jsem rád, že jsem mohl zůstat ve Formuli 1 a znovu se v takovém voze svézt. I když jsem pro Force Indii odjel jen dva testovací dny, velice mi to pomohlo v poznávání týmu i vozu.
Jak vypadala tvoje příprava na sezonu?NH: Fyzická kondice je velmi důležitá. Skoro každý den jsem trénoval, abych byl v dobré formě. Zároveň jsem také absolvoval spoustu rozhovorů s inženýry a mechaniky, abych jim poskytl co nejvíce informací o voze.
Těšíš se do Austrálie?NH: Těším se stejně jako asi všichni piloti. Nedokážu sice odhadnout, jak konkurenceschopní jsme, ale uprostřed startovního pole to bývá docela vyrovnané. Hlavně se těším na první páteční trénink, kdy se znovu svezu ve Formuli 1.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.