Michael Schumacher poskytl médiím rozhovor, ve kterém se vyjádřil k formě Mercedesu před startem sezony, nových systémech KERS a nastavitelném zadním křídle a také o svém návratu.
Michaeli, jaký je tvůj konečný názor na zimní testování v podání Mercedesu?Schumacher: Jednoznačně mám dobrý pocit. Tým během zimy tvrdě pracoval na zlepšení, které se dostavilo při posledních testech v Barceloně. Ale i když byla data, která jsem po testech viděl, celkem uspokojující, realita může být odlišná. Už se nemůžu dočkat závodu v Melbourne, protože chci zjistit, jestli jsme opravdu tak dobří. Myslím, že bychom mohli bojovat o stupně vítězů a možná i o vítězství.
Po horším začátku se v Barceloně tým hodně zlepšil, hodlá Mercedes udržet toto tempo i během sezony?MS: Určitě se o to alespoň pokusíme. Je těžké předvídat, co se stane, ale během testů se ověřilo, že tým je toho schopen.
Vstupuješ do druhé sezony od svého návratu, jak se oproti loňsku cítíš?MS: Je to hodně odlišné. Loni pro mě bylo všechno nové, auto, tým... Teď už je to lepší, vím, co mám dělat, v týmu už jsem se více zabydlel. Skutečně si svůj návrat užívám a nikdy jsem toho nelitoval. Chtěli jste se přeci na tohle zeptat, nebo ne?
Jaký vliv budou mít na závodění nové systémy, KERS a nastavitelné zadní přítlačné křídlo?MS: Z toho, co jsem zatím viděl, tak budou mít velký vliv. Nebude to ale tak jednoduché, že by pouze stačilo stisknout tlačítko a někoho předjet, bude to hlavně o tom, být pořád ve správné pozici a vytěžit z toho maximum. Plně však oběma systémům porozumíme teprve poté, co si je vyzkoušíme v několika závodech.
Jak to bude s pneumatikami Pirelli? MS: Na pneumatiky si snad všichni zvykneme. Samozřejmě že jsou oproti loňským pneumatikám úplně odlišné, ale jediné, co musíme udělat, je najít způsob, jak z nich vytáhnout maximum.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.