Michael Schumacher poskytl médiím rozhovor, ve kterém se vyjádřil k formě Mercedesu před startem sezony, nových systémech KERS a nastavitelném zadním křídle a také o svém návratu.
Michaeli, jaký je tvůj konečný názor na zimní testování v podání Mercedesu?Schumacher: Jednoznačně mám dobrý pocit. Tým během zimy tvrdě pracoval na zlepšení, které se dostavilo při posledních testech v Barceloně. Ale i když byla data, která jsem po testech viděl, celkem uspokojující, realita může být odlišná. Už se nemůžu dočkat závodu v Melbourne, protože chci zjistit, jestli jsme opravdu tak dobří. Myslím, že bychom mohli bojovat o stupně vítězů a možná i o vítězství.
Po horším začátku se v Barceloně tým hodně zlepšil, hodlá Mercedes udržet toto tempo i během sezony?MS: Určitě se o to alespoň pokusíme. Je těžké předvídat, co se stane, ale během testů se ověřilo, že tým je toho schopen.
Vstupuješ do druhé sezony od svého návratu, jak se oproti loňsku cítíš?MS: Je to hodně odlišné. Loni pro mě bylo všechno nové, auto, tým... Teď už je to lepší, vím, co mám dělat, v týmu už jsem se více zabydlel. Skutečně si svůj návrat užívám a nikdy jsem toho nelitoval. Chtěli jste se přeci na tohle zeptat, nebo ne?
Jaký vliv budou mít na závodění nové systémy, KERS a nastavitelné zadní přítlačné křídlo?MS: Z toho, co jsem zatím viděl, tak budou mít velký vliv. Nebude to ale tak jednoduché, že by pouze stačilo stisknout tlačítko a někoho předjet, bude to hlavně o tom, být pořád ve správné pozici a vytěžit z toho maximum. Plně však oběma systémům porozumíme teprve poté, co si je vyzkoušíme v několika závodech.
Jak to bude s pneumatikami Pirelli? MS: Na pneumatiky si snad všichni zvykneme. Samozřejmě že jsou oproti loňským pneumatikám úplně odlišné, ale jediné, co musíme udělat, je najít způsob, jak z nich vytáhnout maximum.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.