Michael Schumacher poskytl médiím rozhovor, ve kterém se vyjádřil k formě Mercedesu před startem sezony, nových systémech KERS a nastavitelném zadním křídle a také o svém návratu.
Michaeli, jaký je tvůj konečný názor na zimní testování v podání Mercedesu?Schumacher: Jednoznačně mám dobrý pocit. Tým během zimy tvrdě pracoval na zlepšení, které se dostavilo při posledních testech v Barceloně. Ale i když byla data, která jsem po testech viděl, celkem uspokojující, realita může být odlišná. Už se nemůžu dočkat závodu v Melbourne, protože chci zjistit, jestli jsme opravdu tak dobří. Myslím, že bychom mohli bojovat o stupně vítězů a možná i o vítězství.
Po horším začátku se v Barceloně tým hodně zlepšil, hodlá Mercedes udržet toto tempo i během sezony?MS: Určitě se o to alespoň pokusíme. Je těžké předvídat, co se stane, ale během testů se ověřilo, že tým je toho schopen.
Vstupuješ do druhé sezony od svého návratu, jak se oproti loňsku cítíš?MS: Je to hodně odlišné. Loni pro mě bylo všechno nové, auto, tým... Teď už je to lepší, vím, co mám dělat, v týmu už jsem se více zabydlel. Skutečně si svůj návrat užívám a nikdy jsem toho nelitoval. Chtěli jste se přeci na tohle zeptat, nebo ne?
Jaký vliv budou mít na závodění nové systémy, KERS a nastavitelné zadní přítlačné křídlo?MS: Z toho, co jsem zatím viděl, tak budou mít velký vliv. Nebude to ale tak jednoduché, že by pouze stačilo stisknout tlačítko a někoho předjet, bude to hlavně o tom, být pořád ve správné pozici a vytěžit z toho maximum. Plně však oběma systémům porozumíme teprve poté, co si je vyzkoušíme v několika závodech.
Jak to bude s pneumatikami Pirelli? MS: Na pneumatiky si snad všichni zvykneme. Samozřejmě že jsou oproti loňským pneumatikám úplně odlišné, ale jediné, co musíme udělat, je najít způsob, jak z nich vytáhnout maximum.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.