Šéf Renaultu Eric Boullier společně s technickým ředitelem Jamesem Allisonem odpovídají na dotazy týkající se jejich nejoblíbenějšího vozu, závodní vzpomínky a okruhu.
Který monopost považujete za nejhezčí v historii F1?Eric Boullier: Líbila se mi auta, kdy byla volnější pravidla týkající se aerodynamiky a na karosérii byla spousta dodatečných prvků. Renault v roce 2005 vypadal úžasně, stejně tak McLaren v roce 2007.
James Allison: Renault R25. Měl velmi hezké zbarvení, vypadal čistě a agresivně ze všech úhlů. Opravdu jsem měl rád to období plné prvků, křidélek a komínků na karosérii, které jsou dnes pravidly zakázány.
Nejlepší auto, na kterém jste kdy pracovali?EB: Užíval jsem si konstrukčních prací Cadillacu v Le Mans. Měli jsme podporu velké automobilky a velké svobody při pomoci s návrhem vozu.
JA: Ačkoliv mám hodně hezkých vzpomínek na vozy z minulých sezón, vždy mě zajímalo pouze to, na kterém momentálně pracujeme.
Eric Boullier (vlevo) a James Allison (vpravo)
Nejhezčí závodní vzpomínka?EB: Mé první vítězství. Psal se rok 2002, kdy jsem ve Valencii dělal inženýra Frankovi Montagnymu ve Světové sérii. Jsem si však jistý, že mé první vítězství ve Formuli 1 bude ještě hezčím pocitem.
JA: Určitě Velká cena Číny 2005, kdy jsme s Renaultem poprvé vyhráli konstruktérský titul. Přijeli jsme tam a rychlostí našeho vozu jsme všechny překvapili.
Oblíbený okruh?EB: Musím říci, že Suzuka, protože má všechno: rychlé zatáčky, technické části a neuvěřitelný první sektor. Vidět tam vozy na limitu je vždy něčím zvláštním.
JA: Suzuka - jednoduše kvůli počtu úžasných zatáček na okruhu. Je to jeden z těch starších okruhů a pro piloty představuje skutečnou výzvu. Obzvlášť mám rád zatáčku č. 1 a zatáčky S, které jsou jedním z nejlepších míst na světě, kde můžete ocenit výkonnost vozu F1.
Renault R25 (vlevo) a RS11 (vpravo)
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.