Šéf Renaultu Eric Boullier společně s technickým ředitelem Jamesem Allisonem odpovídají na dotazy týkající se jejich nejoblíbenějšího vozu, závodní vzpomínky a okruhu.
Který monopost považujete za nejhezčí v historii F1?Eric Boullier: Líbila se mi auta, kdy byla volnější pravidla týkající se aerodynamiky a na karosérii byla spousta dodatečných prvků. Renault v roce 2005 vypadal úžasně, stejně tak McLaren v roce 2007.
James Allison: Renault R25. Měl velmi hezké zbarvení, vypadal čistě a agresivně ze všech úhlů. Opravdu jsem měl rád to období plné prvků, křidélek a komínků na karosérii, které jsou dnes pravidly zakázány.
Nejlepší auto, na kterém jste kdy pracovali?EB: Užíval jsem si konstrukčních prací Cadillacu v Le Mans. Měli jsme podporu velké automobilky a velké svobody při pomoci s návrhem vozu.
JA: Ačkoliv mám hodně hezkých vzpomínek na vozy z minulých sezón, vždy mě zajímalo pouze to, na kterém momentálně pracujeme.
Eric Boullier (vlevo) a James Allison (vpravo)
Nejhezčí závodní vzpomínka?EB: Mé první vítězství. Psal se rok 2002, kdy jsem ve Valencii dělal inženýra Frankovi Montagnymu ve Světové sérii. Jsem si však jistý, že mé první vítězství ve Formuli 1 bude ještě hezčím pocitem.
JA: Určitě Velká cena Číny 2005, kdy jsme s Renaultem poprvé vyhráli konstruktérský titul. Přijeli jsme tam a rychlostí našeho vozu jsme všechny překvapili.
Oblíbený okruh?EB: Musím říci, že Suzuka, protože má všechno: rychlé zatáčky, technické části a neuvěřitelný první sektor. Vidět tam vozy na limitu je vždy něčím zvláštním.
JA: Suzuka - jednoduše kvůli počtu úžasných zatáček na okruhu. Je to jeden z těch starších okruhů a pro piloty představuje skutečnou výzvu. Obzvlášť mám rád zatáčku č. 1 a zatáčky S, které jsou jedním z nejlepších míst na světě, kde můžete ocenit výkonnost vozu F1.
Renault R25 (vlevo) a RS11 (vpravo)
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.