Šéf Renaultu Eric Boullier společně s technickým ředitelem Jamesem Allisonem odpovídají na dotazy týkající se jejich nejoblíbenějšího vozu, závodní vzpomínky a okruhu.
Který monopost považujete za nejhezčí v historii F1?Eric Boullier: Líbila se mi auta, kdy byla volnější pravidla týkající se aerodynamiky a na karosérii byla spousta dodatečných prvků. Renault v roce 2005 vypadal úžasně, stejně tak McLaren v roce 2007.
James Allison: Renault R25. Měl velmi hezké zbarvení, vypadal čistě a agresivně ze všech úhlů. Opravdu jsem měl rád to období plné prvků, křidélek a komínků na karosérii, které jsou dnes pravidly zakázány.
Nejlepší auto, na kterém jste kdy pracovali?EB: Užíval jsem si konstrukčních prací Cadillacu v Le Mans. Měli jsme podporu velké automobilky a velké svobody při pomoci s návrhem vozu.
JA: Ačkoliv mám hodně hezkých vzpomínek na vozy z minulých sezón, vždy mě zajímalo pouze to, na kterém momentálně pracujeme.
Eric Boullier (vlevo) a James Allison (vpravo)
Nejhezčí závodní vzpomínka?EB: Mé první vítězství. Psal se rok 2002, kdy jsem ve Valencii dělal inženýra Frankovi Montagnymu ve Světové sérii. Jsem si však jistý, že mé první vítězství ve Formuli 1 bude ještě hezčím pocitem.
JA: Určitě Velká cena Číny 2005, kdy jsme s Renaultem poprvé vyhráli konstruktérský titul. Přijeli jsme tam a rychlostí našeho vozu jsme všechny překvapili.
Oblíbený okruh?EB: Musím říci, že Suzuka, protože má všechno: rychlé zatáčky, technické části a neuvěřitelný první sektor. Vidět tam vozy na limitu je vždy něčím zvláštním.
JA: Suzuka - jednoduše kvůli počtu úžasných zatáček na okruhu. Je to jeden z těch starších okruhů a pro piloty představuje skutečnou výzvu. Obzvlášť mám rád zatáčku č. 1 a zatáčky S, které jsou jedním z nejlepších míst na světě, kde můžete ocenit výkonnost vozu F1.
Renault R25 (vlevo) a RS11 (vpravo)
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.