Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery na oficiálních stránkách Renaultu F1 hovoří o výzvách, s nimiž se dodavatel pneumatik pro vozy F1 musí vypořádávat, a o tom, jak se snaží zatraktivnit závody.
Čím začíná vývoj nových druhů pneumatik?Paul Hembery: Existuje logický proces, kterým musíte projít. Začínáte definováním profilu, což je základním výchozím bodem. Pak pracujete na směsích a konstrukci. Po rozsáhlém modelování a počítačové analýze nalezneme nejlepší teoretické řešení a poté si výsledky ověříme v praxi testováním na okruhu. Existuje obrovské množství různých parametrů, které je třeba zvážit, v podstatě se ale jedná o vyvážení výkonnosti, trvanlivosti a ovladatelnosti ve velmi široké škále podmínek.
Nakolik se letošní pneumatiky budou lišit od těch předchozích?PH: Pravidla týkající se pneumatik pro rok 2011 zůstávají převážně stejná jako minulý rok, což má týmům poskytnout technickou stabilitu. Naše pneumatiky se přesto vyznačují jedinečností Pirelli díky odlišným vlastnostem ve srovnání s předchozím dodavatelem. Letos máme za cíl vyrobit pneumatiku, která potěší jak piloty, tak i diváky. Účelem je pomoci vylepšit zážitek a ocenění pro Formuli 1 v průběhu sezóny pro všechny.
Jak náročné je pracovat s dvanácti novými týmy?PH: Spolupráce s 12 novými týmy není vůbec žádný problém, problém spočívá v práci s 12 odlišnými vozy, které mají všechny své individuální vlastnosti. Mnoho motoristických šampionátů má své vlastní jednotné formule, což představuje mnohem jednodušší scénář než šampionát, v němž každý využívá odlišná řešení ve snaze získat konkurenční výhodu. Naši prací je zařídit, aby naše pneumatiky dobře fungovaly na všech těchto různých vozech.
Všechny týmy souhlasily s podobným rozložením hmotnosti - usnadnilo to Pirelli práci?PH: Myslím, že to spíše usnadnilo práci týmům spíše než Pirelli, protože mají o další proměnnou méně. Možná nám to usnadňuje naši výpomoc týmům, ačkoliv rozložení hmotnosti je pouze jedním faktorem ve složité rovnici, která od sebe odlišuje všechny vozy.
Může Pirelli přinést více vzrušení do Formule 1?PH: To je naší prioritou, ačkoliv nás na začátku čeká určitý proces učení, kterým musíme projít. S přibývajícím časem budeme v silnější pozici pro ovlivňování podívané. Budoucnost Formule 1 záleží na tom, zda bude vzrušujícím sportem, na který se lidé budou chtít dívat. Věříme, že v této oblasti můžeme hodně pomoct.
Naším cílem je učinit docela velké rozdíly mezi směsmi, abychom podpořili zajímavé strategie týkající se pneumatik. Máme při tom samozřejmě možnost ovlivnit množství přilnavosti, pokud si to lidé budou přát. Jsme vždy otevřeni každému názoru a jsme rádi, že můžeme nabídnout škálu různých řešení, jejichž cílem je specificky vylepšit show.
Jak vidí Pirelli budoucnost Formule 1?PH: Budoucnost v nás vyvolává vlnu nadšení, protože představuje fantastickou příležitost pro výrobce vozů i pneumatik - mohou prozkoumávat oblasti technologie, z níž nakonec budeme mít v každodenním provozu užitek všichni. Chceme hrát aktivní úlohu při formování budoucího vývoje sportu a vylepšování podívané F1 pro veřejnost. Jsme odhodláni úzce spolupracovat s týmy, abychom na dnešní trhy přišli s nejvhodnějšími produkty.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.