Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery na oficiálních stránkách Renaultu F1 hovoří o výzvách, s nimiž se dodavatel pneumatik pro vozy F1 musí vypořádávat, a o tom, jak se snaží zatraktivnit závody.
Čím začíná vývoj nových druhů pneumatik?Paul Hembery: Existuje logický proces, kterým musíte projít. Začínáte definováním profilu, což je základním výchozím bodem. Pak pracujete na směsích a konstrukci. Po rozsáhlém modelování a počítačové analýze nalezneme nejlepší teoretické řešení a poté si výsledky ověříme v praxi testováním na okruhu. Existuje obrovské množství různých parametrů, které je třeba zvážit, v podstatě se ale jedná o vyvážení výkonnosti, trvanlivosti a ovladatelnosti ve velmi široké škále podmínek.
Nakolik se letošní pneumatiky budou lišit od těch předchozích?PH: Pravidla týkající se pneumatik pro rok 2011 zůstávají převážně stejná jako minulý rok, což má týmům poskytnout technickou stabilitu. Naše pneumatiky se přesto vyznačují jedinečností Pirelli díky odlišným vlastnostem ve srovnání s předchozím dodavatelem. Letos máme za cíl vyrobit pneumatiku, která potěší jak piloty, tak i diváky. Účelem je pomoci vylepšit zážitek a ocenění pro Formuli 1 v průběhu sezóny pro všechny.
Jak náročné je pracovat s dvanácti novými týmy?PH: Spolupráce s 12 novými týmy není vůbec žádný problém, problém spočívá v práci s 12 odlišnými vozy, které mají všechny své individuální vlastnosti. Mnoho motoristických šampionátů má své vlastní jednotné formule, což představuje mnohem jednodušší scénář než šampionát, v němž každý využívá odlišná řešení ve snaze získat konkurenční výhodu. Naši prací je zařídit, aby naše pneumatiky dobře fungovaly na všech těchto různých vozech.
Všechny týmy souhlasily s podobným rozložením hmotnosti - usnadnilo to Pirelli práci?PH: Myslím, že to spíše usnadnilo práci týmům spíše než Pirelli, protože mají o další proměnnou méně. Možná nám to usnadňuje naši výpomoc týmům, ačkoliv rozložení hmotnosti je pouze jedním faktorem ve složité rovnici, která od sebe odlišuje všechny vozy.
Může Pirelli přinést více vzrušení do Formule 1?PH: To je naší prioritou, ačkoliv nás na začátku čeká určitý proces učení, kterým musíme projít. S přibývajícím časem budeme v silnější pozici pro ovlivňování podívané. Budoucnost Formule 1 záleží na tom, zda bude vzrušujícím sportem, na který se lidé budou chtít dívat. Věříme, že v této oblasti můžeme hodně pomoct.
Naším cílem je učinit docela velké rozdíly mezi směsmi, abychom podpořili zajímavé strategie týkající se pneumatik. Máme při tom samozřejmě možnost ovlivnit množství přilnavosti, pokud si to lidé budou přát. Jsme vždy otevřeni každému názoru a jsme rádi, že můžeme nabídnout škálu různých řešení, jejichž cílem je specificky vylepšit show.
Jak vidí Pirelli budoucnost Formule 1?PH: Budoucnost v nás vyvolává vlnu nadšení, protože představuje fantastickou příležitost pro výrobce vozů i pneumatik - mohou prozkoumávat oblasti technologie, z níž nakonec budeme mít v každodenním provozu užitek všichni. Chceme hrát aktivní úlohu při formování budoucího vývoje sportu a vylepšování podívané F1 pro veřejnost. Jsme odhodláni úzce spolupracovat s týmy, abychom na dnešní trhy přišli s nejvhodnějšími produkty.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.