Nico Hülkenberg bude letos nastupovat v barvách Force India jako třetí jezdec. Indický tým mu slíbil volný kokpit na veškerá páteční dopoledne o závodních víkendech. Němec věří, že mu zkušenosti z loňské sezóny ve Williamsu budou ku prospěchu a jednou bude bojovat o titul mistra světa.
Mladý Němec loni nastoupil za tým Franka Williamse a Patricka Heada vedle Rubense Barrichella. Ve své debutové sezóně dokázal zaujmout a několikrát dojel v první desítce. Tým však letos zaměstnal Venezuelana Pastora Maldonada a Hülkenberg se musel shánět po jiném místě. Nakonec zakotvil jako třetí jezdec ve Force India. V rozhovoru pro server Formula1.com hovořil o svých nadějích a předpokladech pro letošní sezónu, ale také o nesouhlasu s praxí zaměstnávat finančně zabezpečené piloty na úkor talentovaných. Nico, jak velkým zklamáním by pro vás bylo opustit formuli jedna po vydařené debutové sezóně? Bylo by to megafrustrující a už bych asi vůbec ničemu nerozuměl. Popravdě pořád nemám odpovědi na své otázky. Ale díky bohu nejhorší varianta nenastala. Pořád jsem ve formuli jedna, jakkoli je těžké nebýt na roštu. Budu mít šanci jezdit pátky a udělám všechno pro to, abych předvedl působivé výkony a nominoval se tak na stálé místo na rok 2012.Na roštu mohou být i nějací piloti, kterým chybí váš talent. Co by se dalo podle vašich zkušeností z několika posledních týdnů udělat pro to, aby se talent víc cenil? Je obtížné tuhle situaci přijmout. Na druhou stranu na tom ale nemůžu nic změnit, takže nemá smysl se nad tím rozčilovat. Můj cíl do budoucna je vyvarovat se takových situací a najít způsob, jak si zajistit kokpit a hledat tým, který staví na talentu. Na roštu je očividně několik týmů, které potřebují piloty s penězi, to je trochu smutné, sport by měl být poháněn talentem. Možná je to současným ekonomickým klimatem, protože zároveň je nutné říct, že bez peněz není závodění, je tedy nezbytné hledat zlato. Samozřejmě by ve formuli jedna bylo lepší, kdyby spolu soupeřili nejlepší jezdci v ryzím talentu, ne v tloušťce peněženky. Minulý týden jste si na testu ve Valencii vedl dobře, první den jste byl lepší než nový jezdec týmu Paul di Resta. Udělalo vám to radost? Ne, ani ne, protože to nebylo férové porovnání. Paul se do auta dostal na poslední dvě hodiny a podmínky nebyly stejné. Neporovnával jsem své časy s Paulovými, ale vím, že jsem odvedl dobrý výkon, dobrou práci a byl jsem prostě šťastný z návratu do formule jedna. Opravdu jsem si to užil a teď chci víc.
Nico Hülkenberg se loni pilně učil ve Williamsu. Nabyté zkušenosti by letos rád uplatnil ve Force Indii
Přišel jste z týmu, který ve druhé polovině sezóny 2010 výrazně vylepšil vůz. Jaká je Force India v porovnání s Williamsem? Není tam velký rozdíl. Oba vozy jsou relativně stejné. My se ale bavíme o vozech z roku 2010 a já čekám na to, až si osahám VJM04, abych viděl, jak je jiné. Jste jediný pilot ve Force India, který má zkušenosti s jiným vozem F1. Využijete to vy a tým jako výhodu? Samozřejmě doufám, že budu svému novému týmu pomoci zkušenostmi, které jsem získal loni i od Rubense. Zároveň musím uznat, že to pomáhá mě, protože to rozšiřuje moji kompetentnost. Snažím se posbírat maximum dat. Absorbuji informace, když se učím, loňské zkušenosti jsou ve formuli jedna velmi cennou komoditou.Williams a Force India jsou velmi odlišné týmy. Jaký je největší rozdíl? Na jedné straně máte Franka a Patricka, kteří jsou veterány formule jedna, a na druhé straně indického bilionáře, který vlastní tým čtyři roky. To je diametrálně odlišná situace. Za ten krátký čas však Vidžaj tým s elánem posunul vpřed a já doufám, že budu moct tým svým podílem posunout ještě dále. Kolik toho letos za volantem VJM04 najezdíte? Budu na každém závodě a budu moct jezdit každé páteční dopoledne. Budu po ruce, kdykoli mě tým bude potřebovat. Kariéra třetího jezdce může být krátkodobě uspokojivá, ale výhledově musíte mířit za stálým místem. Po čem se poohlížíte na sezónu 2012?Doufám v dlouhou a úspěšnou kariéru ve formuli jedna – příští rok ve Force India, ale všechno je otevřené. Můj cíl je rozhodně jednou bojovat o vítězství a mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.