Nico Hülkenberg bude letos nastupovat v barvách Force India jako třetí jezdec. Indický tým mu slíbil volný kokpit na veškerá páteční dopoledne o závodních víkendech. Němec věří, že mu zkušenosti z loňské sezóny ve Williamsu budou ku prospěchu a jednou bude bojovat o titul mistra světa.
Mladý Němec loni nastoupil za tým Franka Williamse a Patricka Heada vedle Rubense Barrichella. Ve své debutové sezóně dokázal zaujmout a několikrát dojel v první desítce. Tým však letos zaměstnal Venezuelana Pastora Maldonada a Hülkenberg se musel shánět po jiném místě. Nakonec zakotvil jako třetí jezdec ve Force India. V rozhovoru pro server Formula1.com hovořil o svých nadějích a předpokladech pro letošní sezónu, ale také o nesouhlasu s praxí zaměstnávat finančně zabezpečené piloty na úkor talentovaných. Nico, jak velkým zklamáním by pro vás bylo opustit formuli jedna po vydařené debutové sezóně? Bylo by to megafrustrující a už bych asi vůbec ničemu nerozuměl. Popravdě pořád nemám odpovědi na své otázky. Ale díky bohu nejhorší varianta nenastala. Pořád jsem ve formuli jedna, jakkoli je těžké nebýt na roštu. Budu mít šanci jezdit pátky a udělám všechno pro to, abych předvedl působivé výkony a nominoval se tak na stálé místo na rok 2012.Na roštu mohou být i nějací piloti, kterým chybí váš talent. Co by se dalo podle vašich zkušeností z několika posledních týdnů udělat pro to, aby se talent víc cenil? Je obtížné tuhle situaci přijmout. Na druhou stranu na tom ale nemůžu nic změnit, takže nemá smysl se nad tím rozčilovat. Můj cíl do budoucna je vyvarovat se takových situací a najít způsob, jak si zajistit kokpit a hledat tým, který staví na talentu. Na roštu je očividně několik týmů, které potřebují piloty s penězi, to je trochu smutné, sport by měl být poháněn talentem. Možná je to současným ekonomickým klimatem, protože zároveň je nutné říct, že bez peněz není závodění, je tedy nezbytné hledat zlato. Samozřejmě by ve formuli jedna bylo lepší, kdyby spolu soupeřili nejlepší jezdci v ryzím talentu, ne v tloušťce peněženky. Minulý týden jste si na testu ve Valencii vedl dobře, první den jste byl lepší než nový jezdec týmu Paul di Resta. Udělalo vám to radost? Ne, ani ne, protože to nebylo férové porovnání. Paul se do auta dostal na poslední dvě hodiny a podmínky nebyly stejné. Neporovnával jsem své časy s Paulovými, ale vím, že jsem odvedl dobrý výkon, dobrou práci a byl jsem prostě šťastný z návratu do formule jedna. Opravdu jsem si to užil a teď chci víc.
Nico Hülkenberg se loni pilně učil ve Williamsu. Nabyté zkušenosti by letos rád uplatnil ve Force Indii
Přišel jste z týmu, který ve druhé polovině sezóny 2010 výrazně vylepšil vůz. Jaká je Force India v porovnání s Williamsem? Není tam velký rozdíl. Oba vozy jsou relativně stejné. My se ale bavíme o vozech z roku 2010 a já čekám na to, až si osahám VJM04, abych viděl, jak je jiné. Jste jediný pilot ve Force India, který má zkušenosti s jiným vozem F1. Využijete to vy a tým jako výhodu? Samozřejmě doufám, že budu svému novému týmu pomoci zkušenostmi, které jsem získal loni i od Rubense. Zároveň musím uznat, že to pomáhá mě, protože to rozšiřuje moji kompetentnost. Snažím se posbírat maximum dat. Absorbuji informace, když se učím, loňské zkušenosti jsou ve formuli jedna velmi cennou komoditou.Williams a Force India jsou velmi odlišné týmy. Jaký je největší rozdíl? Na jedné straně máte Franka a Patricka, kteří jsou veterány formule jedna, a na druhé straně indického bilionáře, který vlastní tým čtyři roky. To je diametrálně odlišná situace. Za ten krátký čas však Vidžaj tým s elánem posunul vpřed a já doufám, že budu moct tým svým podílem posunout ještě dále. Kolik toho letos za volantem VJM04 najezdíte? Budu na každém závodě a budu moct jezdit každé páteční dopoledne. Budu po ruce, kdykoli mě tým bude potřebovat. Kariéra třetího jezdce může být krátkodobě uspokojivá, ale výhledově musíte mířit za stálým místem. Po čem se poohlížíte na sezónu 2012?Doufám v dlouhou a úspěšnou kariéru ve formuli jedna – příští rok ve Force India, ale všechno je otevřené. Můj cíl je rozhodně jednou bojovat o vítězství a mistrovský titul.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.