Nico Hülkenberg bude letos nastupovat v barvách Force India jako třetí jezdec. Indický tým mu slíbil volný kokpit na veškerá páteční dopoledne o závodních víkendech. Němec věří, že mu zkušenosti z loňské sezóny ve Williamsu budou ku prospěchu a jednou bude bojovat o titul mistra světa.
Mladý Němec loni nastoupil za tým Franka Williamse a Patricka Heada vedle Rubense Barrichella. Ve své debutové sezóně dokázal zaujmout a několikrát dojel v první desítce. Tým však letos zaměstnal Venezuelana Pastora Maldonada a Hülkenberg se musel shánět po jiném místě. Nakonec zakotvil jako třetí jezdec ve Force India. V rozhovoru pro server Formula1.com hovořil o svých nadějích a předpokladech pro letošní sezónu, ale také o nesouhlasu s praxí zaměstnávat finančně zabezpečené piloty na úkor talentovaných. Nico, jak velkým zklamáním by pro vás bylo opustit formuli jedna po vydařené debutové sezóně? Bylo by to megafrustrující a už bych asi vůbec ničemu nerozuměl. Popravdě pořád nemám odpovědi na své otázky. Ale díky bohu nejhorší varianta nenastala. Pořád jsem ve formuli jedna, jakkoli je těžké nebýt na roštu. Budu mít šanci jezdit pátky a udělám všechno pro to, abych předvedl působivé výkony a nominoval se tak na stálé místo na rok 2012.Na roštu mohou být i nějací piloti, kterým chybí váš talent. Co by se dalo podle vašich zkušeností z několika posledních týdnů udělat pro to, aby se talent víc cenil? Je obtížné tuhle situaci přijmout. Na druhou stranu na tom ale nemůžu nic změnit, takže nemá smysl se nad tím rozčilovat. Můj cíl do budoucna je vyvarovat se takových situací a najít způsob, jak si zajistit kokpit a hledat tým, který staví na talentu. Na roštu je očividně několik týmů, které potřebují piloty s penězi, to je trochu smutné, sport by měl být poháněn talentem. Možná je to současným ekonomickým klimatem, protože zároveň je nutné říct, že bez peněz není závodění, je tedy nezbytné hledat zlato. Samozřejmě by ve formuli jedna bylo lepší, kdyby spolu soupeřili nejlepší jezdci v ryzím talentu, ne v tloušťce peněženky. Minulý týden jste si na testu ve Valencii vedl dobře, první den jste byl lepší než nový jezdec týmu Paul di Resta. Udělalo vám to radost? Ne, ani ne, protože to nebylo férové porovnání. Paul se do auta dostal na poslední dvě hodiny a podmínky nebyly stejné. Neporovnával jsem své časy s Paulovými, ale vím, že jsem odvedl dobrý výkon, dobrou práci a byl jsem prostě šťastný z návratu do formule jedna. Opravdu jsem si to užil a teď chci víc.
Nico Hülkenberg se loni pilně učil ve Williamsu. Nabyté zkušenosti by letos rád uplatnil ve Force Indii
Přišel jste z týmu, který ve druhé polovině sezóny 2010 výrazně vylepšil vůz. Jaká je Force India v porovnání s Williamsem? Není tam velký rozdíl. Oba vozy jsou relativně stejné. My se ale bavíme o vozech z roku 2010 a já čekám na to, až si osahám VJM04, abych viděl, jak je jiné. Jste jediný pilot ve Force India, který má zkušenosti s jiným vozem F1. Využijete to vy a tým jako výhodu? Samozřejmě doufám, že budu svému novému týmu pomoci zkušenostmi, které jsem získal loni i od Rubense. Zároveň musím uznat, že to pomáhá mě, protože to rozšiřuje moji kompetentnost. Snažím se posbírat maximum dat. Absorbuji informace, když se učím, loňské zkušenosti jsou ve formuli jedna velmi cennou komoditou.Williams a Force India jsou velmi odlišné týmy. Jaký je největší rozdíl? Na jedné straně máte Franka a Patricka, kteří jsou veterány formule jedna, a na druhé straně indického bilionáře, který vlastní tým čtyři roky. To je diametrálně odlišná situace. Za ten krátký čas však Vidžaj tým s elánem posunul vpřed a já doufám, že budu moct tým svým podílem posunout ještě dále. Kolik toho letos za volantem VJM04 najezdíte? Budu na každém závodě a budu moct jezdit každé páteční dopoledne. Budu po ruce, kdykoli mě tým bude potřebovat. Kariéra třetího jezdce může být krátkodobě uspokojivá, ale výhledově musíte mířit za stálým místem. Po čem se poohlížíte na sezónu 2012?Doufám v dlouhou a úspěšnou kariéru ve formuli jedna – příští rok ve Force India, ale všechno je otevřené. Můj cíl je rozhodně jednou bojovat o vítězství a mistrovský titul.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.