Když stáj HRT neprodloužila Bruno Sennovi smlouvu, musel se Brazilec poohlédnout po jiném místě. Nakonec podepsal jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP.
Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, má po odchodu z HRT konečně novou práci. Letos bude působit jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP. Ta dnes odhalila svůj nový monopost R31 (celý článek zde). Navíc, zbarvení nového monopostu připomíná zbarvení, se kterým v barvách původního britského Lotusu Colina Chapmana v 80.letech nastupoval Sennův slavný strýc Ayrton. O svém novém místě poskytl Senna rozhovor britskému serveru Autosport.com.
Bruno, gratulujeme Vám k novému místu u týmu Lotus Renault. Jaké to je, být součástí tohoto týmu?Senna: Je to skvělé. Snažil jsem se do Formule 1 dostat celé roky, loni se mi to povedlo a nyní jsem součástí již zaběhnutého týmu. Chtěl bych svému novému zaměstnavateli, stáji Lotus Renault GP poděkovat za tuto příležitost.
Co si myslíte o novém zbarvení, které připomíná vozy Lotus z 80.let v barvách firmy John Player Special?Je to pravděpodobně nejznámější zbarvení v historii F1. Nepochybně patří i mezi ty nejoblíbenější. Tyto barvy vypadaly nádherně už na vozech, se kterými se po okruzích proháněl můj strýc Ayrton. A špatně nevypadají ani na novém voze. To, že budu nosit stejné barvy, které před lety nosil Ayrton, je pro mě velice speciální.
Sennův strýc Ayrton v kokpitu původního týmu Lotus (1985),současný Renault používá u svého nového modelu R31 podobné barevné schéma
Jaké jsou Vaše dojmy po návštěvě továrny Renaultu v Enstone?Velice to na mě zapůsobilo. Hned na první pohled je vidět, jak všichni tvrdě pracují na tom, aby se týmu vedlo co nejlépe. Ze všech je tu cítit obrovský optimismus. Všichni věří, že tato sezona bude dobrá.
Co si slibujete od role rezervního pilota?Jsem vděčný i za místo rezervního pilota. V týmu jako je Lotus Renault se můžu i jako rezervní pilot přiučit mnoha věcem. Věřím, že nově nabyté zkušenosti mi pomohou s další kariérou.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.