Když stáj HRT neprodloužila Bruno Sennovi smlouvu, musel se Brazilec poohlédnout po jiném místě. Nakonec podepsal jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP.
Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, má po odchodu z HRT konečně novou práci. Letos bude působit jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP. Ta dnes odhalila svůj nový monopost R31 (celý článek zde). Navíc, zbarvení nového monopostu připomíná zbarvení, se kterým v barvách původního britského Lotusu Colina Chapmana v 80.letech nastupoval Sennův slavný strýc Ayrton. O svém novém místě poskytl Senna rozhovor britskému serveru Autosport.com.
Bruno, gratulujeme Vám k novému místu u týmu Lotus Renault. Jaké to je, být součástí tohoto týmu?Senna: Je to skvělé. Snažil jsem se do Formule 1 dostat celé roky, loni se mi to povedlo a nyní jsem součástí již zaběhnutého týmu. Chtěl bych svému novému zaměstnavateli, stáji Lotus Renault GP poděkovat za tuto příležitost.
Co si myslíte o novém zbarvení, které připomíná vozy Lotus z 80.let v barvách firmy John Player Special?Je to pravděpodobně nejznámější zbarvení v historii F1. Nepochybně patří i mezi ty nejoblíbenější. Tyto barvy vypadaly nádherně už na vozech, se kterými se po okruzích proháněl můj strýc Ayrton. A špatně nevypadají ani na novém voze. To, že budu nosit stejné barvy, které před lety nosil Ayrton, je pro mě velice speciální.
Sennův strýc Ayrton v kokpitu původního týmu Lotus (1985),současný Renault používá u svého nového modelu R31 podobné barevné schéma
Jaké jsou Vaše dojmy po návštěvě továrny Renaultu v Enstone?Velice to na mě zapůsobilo. Hned na první pohled je vidět, jak všichni tvrdě pracují na tom, aby se týmu vedlo co nejlépe. Ze všech je tu cítit obrovský optimismus. Všichni věří, že tato sezona bude dobrá.
Co si slibujete od role rezervního pilota?Jsem vděčný i za místo rezervního pilota. V týmu jako je Lotus Renault se můžu i jako rezervní pilot přiučit mnoha věcem. Věřím, že nově nabyté zkušenosti mi pomohou s další kariérou.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.