Když stáj HRT neprodloužila Bruno Sennovi smlouvu, musel se Brazilec poohlédnout po jiném místě. Nakonec podepsal jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP.
Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, má po odchodu z HRT konečně novou práci. Letos bude působit jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP. Ta dnes odhalila svůj nový monopost R31 (celý článek zde). Navíc, zbarvení nového monopostu připomíná zbarvení, se kterým v barvách původního britského Lotusu Colina Chapmana v 80.letech nastupoval Sennův slavný strýc Ayrton. O svém novém místě poskytl Senna rozhovor britskému serveru Autosport.com.
Bruno, gratulujeme Vám k novému místu u týmu Lotus Renault. Jaké to je, být součástí tohoto týmu?Senna: Je to skvělé. Snažil jsem se do Formule 1 dostat celé roky, loni se mi to povedlo a nyní jsem součástí již zaběhnutého týmu. Chtěl bych svému novému zaměstnavateli, stáji Lotus Renault GP poděkovat za tuto příležitost.
Co si myslíte o novém zbarvení, které připomíná vozy Lotus z 80.let v barvách firmy John Player Special?Je to pravděpodobně nejznámější zbarvení v historii F1. Nepochybně patří i mezi ty nejoblíbenější. Tyto barvy vypadaly nádherně už na vozech, se kterými se po okruzích proháněl můj strýc Ayrton. A špatně nevypadají ani na novém voze. To, že budu nosit stejné barvy, které před lety nosil Ayrton, je pro mě velice speciální.
Sennův strýc Ayrton v kokpitu původního týmu Lotus (1985),současný Renault používá u svého nového modelu R31 podobné barevné schéma
Jaké jsou Vaše dojmy po návštěvě továrny Renaultu v Enstone?Velice to na mě zapůsobilo. Hned na první pohled je vidět, jak všichni tvrdě pracují na tom, aby se týmu vedlo co nejlépe. Ze všech je tu cítit obrovský optimismus. Všichni věří, že tato sezona bude dobrá.
Co si slibujete od role rezervního pilota?Jsem vděčný i za místo rezervního pilota. V týmu jako je Lotus Renault se můžu i jako rezervní pilot přiučit mnoha věcem. Věřím, že nově nabyté zkušenosti mi pomohou s další kariérou.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.