Když stáj HRT neprodloužila Bruno Sennovi smlouvu, musel se Brazilec poohlédnout po jiném místě. Nakonec podepsal jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP.
Bruno Senna, synovec trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny, má po odchodu z HRT konečně novou práci. Letos bude působit jako rezervní pilot stáje Lotus Renault GP. Ta dnes odhalila svůj nový monopost R31 (celý článek zde). Navíc, zbarvení nového monopostu připomíná zbarvení, se kterým v barvách původního britského Lotusu Colina Chapmana v 80.letech nastupoval Sennův slavný strýc Ayrton. O svém novém místě poskytl Senna rozhovor britskému serveru Autosport.com.
Bruno, gratulujeme Vám k novému místu u týmu Lotus Renault. Jaké to je, být součástí tohoto týmu?Senna: Je to skvělé. Snažil jsem se do Formule 1 dostat celé roky, loni se mi to povedlo a nyní jsem součástí již zaběhnutého týmu. Chtěl bych svému novému zaměstnavateli, stáji Lotus Renault GP poděkovat za tuto příležitost.
Co si myslíte o novém zbarvení, které připomíná vozy Lotus z 80.let v barvách firmy John Player Special?Je to pravděpodobně nejznámější zbarvení v historii F1. Nepochybně patří i mezi ty nejoblíbenější. Tyto barvy vypadaly nádherně už na vozech, se kterými se po okruzích proháněl můj strýc Ayrton. A špatně nevypadají ani na novém voze. To, že budu nosit stejné barvy, které před lety nosil Ayrton, je pro mě velice speciální.
Sennův strýc Ayrton v kokpitu původního týmu Lotus (1985),současný Renault používá u svého nového modelu R31 podobné barevné schéma
Jaké jsou Vaše dojmy po návštěvě továrny Renaultu v Enstone?Velice to na mě zapůsobilo. Hned na první pohled je vidět, jak všichni tvrdě pracují na tom, aby se týmu vedlo co nejlépe. Ze všech je tu cítit obrovský optimismus. Všichni věří, že tato sezona bude dobrá.
Co si slibujete od role rezervního pilota?Jsem vděčný i za místo rezervního pilota. V týmu jako je Lotus Renault se můžu i jako rezervní pilot přiučit mnoha věcem. Věřím, že nově nabyté zkušenosti mi pomohou s další kariérou.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.