U nás sice mrzne až praští, v Bahrajnu však panuje teplo. S velkou změnou počasí se musel vyrovnávat Romain Grosjean, který se po závodech Andros Trophy na ledě přesunul do pouště testovat nové pneumatiky Pirelli. Jeho zástupce - společnost Gravity Sport Management - předevčírem zveřejnila následující rozhovor.
Romaine, jak se vede?RG: Jsem v Bahrajnu, kde testuju pro Pirelli a pomáhám jim tak s vývojem jejich pneumatik pro sezónu 2011 Formule 1. Dnes jsme zvládli ujet 61 kol ve voze Toyota F1 z roku 2009 a poznali jsme některé zajímavé věci.
Náš testovací program byl pestrý, zahrnoval krátké i delší výjezdy ve snaze lépe poznat směsi. Vnímám zlepšení oproti mému poslednímu testování pro Pirelli v Monze.
Jaké jsou momentálně v Bahrajnu podmínky?RG: Není příliš horko, ale je samozřejmě mnohem tepleji než v Evropě. Také nám tady foukal vítr, proto bylo dopoledne na dráze i trochu písku, což nám celkem ztěžovalo práci. Odpoledne však byly podmínky o něco lepší, získali jsme užitečnou cennou vazbu a výsledky. Budeme testovat také ve čtvrtek a v neděli.
Líbí se ti testování pneumatik?RG: Ano, je to pro mě dobrá zkušenost, protože se jedná o něco úplně jiného než závodění. Místo soustředění pozornosti na nastavení vozu myslíte pouze na výkonnost pneumatik. Musíte pamatovat na konzistenci a odlišné silné stránky všech pneumatik, které pak srovnáváte s ostatními směsmi, což je pro pilota zajímavé.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.