Po mnoha letech testování pro Mclaren se Pedro De la Rosa vrátil do světa Velkých cen, jenže svoje místo u Sauberu ztratil. Jak vidí Španěl svojí budoucnost?
Pedro, prioritou pro Vás asi bude místo závodního pilota, že?De la Rosa: Ano, samozřejmě. Testoval jsem mnoho let, chci závodit, ne rok jezdit, pak testovat, příležitostně za někoho zaskočit...Stále mám před sebou několik testů pro Pirelli, skvěle se mi s nimi spolupracuje, uvidíme, jak se situace bude dál vyvíjet.
Máte smlouvu s Pirelli až do konce roku?Ano. Sice je to zajímavá práce, ale já chci hlavně závodit. Zároveň ale nechci nic uspěchat, rozhodně nevezmu bezmyšlenkovitě první nabídku, která přijde, pokud tedy přijde.
Takže se chcete připojit k nějakému konkurenceschopnému týmu?Vlastně ani ne, nechápejte mě špatně, ale já nezávodím proto, abych vyhrával, ale protože mě to baví. Mám závodění rád, je to můj život, moje práce. Nebudu se nikomu vnucovat, ale pokud přijde dobrá nabídka, vezmu ji.
Závisí to i na penězích?Nejspíše ano, už to tak bude, kdo chce jezdit, měl by to týmové kasy přinést nějaké peníze. Není to dobré, ale jak už jsem řekl, vnucovat se nikomu nehodlám.
Zklamalo Vás, že jste musel předčasně odejít ze Sauberu?Trochu ano, do Singapuru tým přivezl nový balík úprav, který velice dobře fungoval. Je mi líto, že už jsem si ho nemohl vyzkoušet. Jestli jsem jezdil dobře nebo ne, to posuďte sami, nicméně na to, že jsem poslední dobou hlavně testoval, to nebylo tak špatné.
Opravdu byste raději místo závodění v jiné sérii testoval F1?Chci se soustředit na F1. Nikdy nejste starý na to, abyste jezdil DTM či Le Mans, ale jakmile opustíte F1, už se velice obtížně vracíte, obzvláště v mém věku.
Nevrátíte se do Mclarenu?Pokud testovat, tak asi jen v Mclarenu, jinde by to nemělo moc smysl.
Měl jste nabídku od Hispanie?Ano, nabídka tam skutečně byla. Stále ale váhám. Pokud se mi bude zdát, že tým má na to, aby mohl být pro ostatní soupeřem, tak proč ne. Uvidíme.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.