Po mnoha letech testování pro Mclaren se Pedro De la Rosa vrátil do světa Velkých cen, jenže svoje místo u Sauberu ztratil. Jak vidí Španěl svojí budoucnost?
Pedro, prioritou pro Vás asi bude místo závodního pilota, že?De la Rosa: Ano, samozřejmě. Testoval jsem mnoho let, chci závodit, ne rok jezdit, pak testovat, příležitostně za někoho zaskočit...Stále mám před sebou několik testů pro Pirelli, skvěle se mi s nimi spolupracuje, uvidíme, jak se situace bude dál vyvíjet.
Máte smlouvu s Pirelli až do konce roku?Ano. Sice je to zajímavá práce, ale já chci hlavně závodit. Zároveň ale nechci nic uspěchat, rozhodně nevezmu bezmyšlenkovitě první nabídku, která přijde, pokud tedy přijde.
Takže se chcete připojit k nějakému konkurenceschopnému týmu?Vlastně ani ne, nechápejte mě špatně, ale já nezávodím proto, abych vyhrával, ale protože mě to baví. Mám závodění rád, je to můj život, moje práce. Nebudu se nikomu vnucovat, ale pokud přijde dobrá nabídka, vezmu ji.
Závisí to i na penězích?Nejspíše ano, už to tak bude, kdo chce jezdit, měl by to týmové kasy přinést nějaké peníze. Není to dobré, ale jak už jsem řekl, vnucovat se nikomu nehodlám.
Zklamalo Vás, že jste musel předčasně odejít ze Sauberu?Trochu ano, do Singapuru tým přivezl nový balík úprav, který velice dobře fungoval. Je mi líto, že už jsem si ho nemohl vyzkoušet. Jestli jsem jezdil dobře nebo ne, to posuďte sami, nicméně na to, že jsem poslední dobou hlavně testoval, to nebylo tak špatné.
Opravdu byste raději místo závodění v jiné sérii testoval F1?Chci se soustředit na F1. Nikdy nejste starý na to, abyste jezdil DTM či Le Mans, ale jakmile opustíte F1, už se velice obtížně vracíte, obzvláště v mém věku.
Nevrátíte se do Mclarenu?Pokud testovat, tak asi jen v Mclarenu, jinde by to nemělo moc smysl.
Měl jste nabídku od Hispanie?Ano, nabídka tam skutečně byla. Stále ale váhám. Pokud se mi bude zdát, že tým má na to, aby mohl být pro ostatní soupeřem, tak proč ne. Uvidíme.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.