Po mnoha letech testování pro Mclaren se Pedro De la Rosa vrátil do světa Velkých cen, jenže svoje místo u Sauberu ztratil. Jak vidí Španěl svojí budoucnost?
Pedro, prioritou pro Vás asi bude místo závodního pilota, že?De la Rosa: Ano, samozřejmě. Testoval jsem mnoho let, chci závodit, ne rok jezdit, pak testovat, příležitostně za někoho zaskočit...Stále mám před sebou několik testů pro Pirelli, skvěle se mi s nimi spolupracuje, uvidíme, jak se situace bude dál vyvíjet.
Máte smlouvu s Pirelli až do konce roku?Ano. Sice je to zajímavá práce, ale já chci hlavně závodit. Zároveň ale nechci nic uspěchat, rozhodně nevezmu bezmyšlenkovitě první nabídku, která přijde, pokud tedy přijde.
Takže se chcete připojit k nějakému konkurenceschopnému týmu?Vlastně ani ne, nechápejte mě špatně, ale já nezávodím proto, abych vyhrával, ale protože mě to baví. Mám závodění rád, je to můj život, moje práce. Nebudu se nikomu vnucovat, ale pokud přijde dobrá nabídka, vezmu ji.
Závisí to i na penězích?Nejspíše ano, už to tak bude, kdo chce jezdit, měl by to týmové kasy přinést nějaké peníze. Není to dobré, ale jak už jsem řekl, vnucovat se nikomu nehodlám.
Zklamalo Vás, že jste musel předčasně odejít ze Sauberu?Trochu ano, do Singapuru tým přivezl nový balík úprav, který velice dobře fungoval. Je mi líto, že už jsem si ho nemohl vyzkoušet. Jestli jsem jezdil dobře nebo ne, to posuďte sami, nicméně na to, že jsem poslední dobou hlavně testoval, to nebylo tak špatné.
Opravdu byste raději místo závodění v jiné sérii testoval F1?Chci se soustředit na F1. Nikdy nejste starý na to, abyste jezdil DTM či Le Mans, ale jakmile opustíte F1, už se velice obtížně vracíte, obzvláště v mém věku.
Nevrátíte se do Mclarenu?Pokud testovat, tak asi jen v Mclarenu, jinde by to nemělo moc smysl.
Měl jste nabídku od Hispanie?Ano, nabídka tam skutečně byla. Stále ale váhám. Pokud se mi bude zdát, že tým má na to, aby mohl být pro ostatní soupeřem, tak proč ne. Uvidíme.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.