Michael Schumacher britským novinářům sdělil, jak vnímá vývoj letošní sezóny a jaké má očekávání pro poslední dva závody. Prozradil také, že důvody k optimismu vymizely již po předsezónních testech, ale díky včasnému vývoji vozu pro rok 2011 by mohli mít drobnou výhodu.
Co bys chtěl dosáhnout ve zbývajících dvou závodech sezóny?MS: Zabýváme se hlavně maximalizací potenciálu monopostu a jako tým pokračujeme ve společném růstu. Nikdy nezapomínejte na to, že jsme mladým a také malým týmem. Zajistit co nejefektivnější fungování této infrastruktury je to, na co se zaměřujeme, závod od závodu se to vyvíjí.
Já se čím dál více dostávám do všech těch detailů. Ano, mám hodně zkušeností, byl jsem však tři roky mimo a věci se změnily. S postupujícím časem se mi daří skládat čím dál více částí onoho puzzle, které tvoří celkový obrázek.
Vzhledem k tvým rekordům, zkušenostem a tomu, že si vstoupil do týmu úřadujících mistrů světa - nebylo to překvapením, že výkonnost šla spíše dolů než nahoru?MS: Myslím, že každý to čekal [že se tým bude zlepšovat], včetně mě. Obzvlášť když přihlédneme k loňskému roku a tomu, kde tým byl, a k tomu, že se přidal Mercedes a já. Jenže já jsem byl také tři roky mimo, Mercedes a Brawn utvářeli nové partnerství - to představuje spoustu nových věcí, které se musí sžít.
Nezapomínejte také na situaci z minulého roku [kdy byly zdroje vloženy do vítězství v šampionátu] a příprava na ten letošní byla kompromisem, což právě vidíme.
Jak hodnotíš pět uchazečů o letošní titul?MS: Raději byste přirozeně byli vepředu, když zbývají dva závody. Ale ještě není konec.
Co je tím rozhodujícím faktorem? Je lidský prvek důležitější s tím, jak se blíží konec roku?MS: Pro mě je rozhodujícím faktorem vývoj vozu, ale na pilotovi také záleží, ano.
Došlo přesunem pozornosti k roku 2011 ke snížení toho, co se od tebe a od týmu očekává?MS: Myslím, že očekávání poklesla docela brzy v sezóně, abych byl upřímný. Nemyslím si, že by so příliš změnila, protože už po zimních testech existovaly dobré důvody, proč nebýt optimisty. Pokud si všimnete mých prohlášení, hodně brzy jsem opravdu přestal hovořit o šampionátu.
Nico [Rosberg] byl o něco optimističtější, já jsem ale věděl, že se to bude takto vyvíjet. Máte v ruce nástroj a víte, jaké jsou možnosti. Proto jsem nadšeně usiloval o ukončení tohoto projektu a soustředění se na příští rok, abychom tak mohli mít drobnou výhodu nad ostatními.
Před Velkou cenou Japonska jsi prohlásil, že Suzuka bude pro Mercedes náročná, místo toho jsme viděli tvůj nejlepší výkon za suchých podmínek letos. Znamená to, že kolem potenciálu vozu existuje ještě spousta nejasností?MS: Myslím, že se nám podařilo optimalizovat nastavení lépe, než tomu bylo obvykle. Jak víte, během sezóny jsme udělali pár vývojových kroků a upravili auto, neprojevily se však vždy [pozitivně]. Myslím, že jsme to dokázali překonat, obzvlášť v Suzuce během závodu, také v Koreji.
Udělal na tebe letos týmový kolega dojem?MS: Dojem je špatné slovo, protože Nico si již vybudoval jméno před svým příchodem zde a dále dokazoval, jak dobrým a konzistentním pilotem je. Dokázal to také v Suzuce [kde spolu velmi těsně závodili]. Jsme však týmovými kolegy a nezacházíme dále. S někým jiným by to bylo oboustranně odlišné.
Myslíš, že bys mohl ještě letos stanout na pódiu?MS: Potřebovali bychom na to trochu štěstí. Jsme za Red Bully, Ferrari a McLareny, pokud do hry nevstoupí zvláštní okolnosti, jako například déšť. Pódium by pro Mercedes přirozeně bylo velmi dobrým výsledkem, maximum, ve které můžeme doufat. Ne až tak pro mě osobně, protože mám opravdu jiné cíle.
Ale šampaňské ti musí už chybět...MS: Jsem zde kvůli toho, abychom uspěli společně s týmem, to je náš cíl, nic jiného se nepočítá. Dosáhnout jednou za čas na pódium, to opravdu není tak důležité.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.