Michael Schumacher britským novinářům sdělil, jak vnímá vývoj letošní sezóny a jaké má očekávání pro poslední dva závody. Prozradil také, že důvody k optimismu vymizely již po předsezónních testech, ale díky včasnému vývoji vozu pro rok 2011 by mohli mít drobnou výhodu.
Co bys chtěl dosáhnout ve zbývajících dvou závodech sezóny?MS: Zabýváme se hlavně maximalizací potenciálu monopostu a jako tým pokračujeme ve společném růstu. Nikdy nezapomínejte na to, že jsme mladým a také malým týmem. Zajistit co nejefektivnější fungování této infrastruktury je to, na co se zaměřujeme, závod od závodu se to vyvíjí.
Já se čím dál více dostávám do všech těch detailů. Ano, mám hodně zkušeností, byl jsem však tři roky mimo a věci se změnily. S postupujícím časem se mi daří skládat čím dál více částí onoho puzzle, které tvoří celkový obrázek.
Vzhledem k tvým rekordům, zkušenostem a tomu, že si vstoupil do týmu úřadujících mistrů světa - nebylo to překvapením, že výkonnost šla spíše dolů než nahoru?MS: Myslím, že každý to čekal [že se tým bude zlepšovat], včetně mě. Obzvlášť když přihlédneme k loňskému roku a tomu, kde tým byl, a k tomu, že se přidal Mercedes a já. Jenže já jsem byl také tři roky mimo, Mercedes a Brawn utvářeli nové partnerství - to představuje spoustu nových věcí, které se musí sžít.
Nezapomínejte také na situaci z minulého roku [kdy byly zdroje vloženy do vítězství v šampionátu] a příprava na ten letošní byla kompromisem, což právě vidíme.
Jak hodnotíš pět uchazečů o letošní titul?MS: Raději byste přirozeně byli vepředu, když zbývají dva závody. Ale ještě není konec.
Co je tím rozhodujícím faktorem? Je lidský prvek důležitější s tím, jak se blíží konec roku?MS: Pro mě je rozhodujícím faktorem vývoj vozu, ale na pilotovi také záleží, ano.
Došlo přesunem pozornosti k roku 2011 ke snížení toho, co se od tebe a od týmu očekává?MS: Myslím, že očekávání poklesla docela brzy v sezóně, abych byl upřímný. Nemyslím si, že by so příliš změnila, protože už po zimních testech existovaly dobré důvody, proč nebýt optimisty. Pokud si všimnete mých prohlášení, hodně brzy jsem opravdu přestal hovořit o šampionátu.
Nico [Rosberg] byl o něco optimističtější, já jsem ale věděl, že se to bude takto vyvíjet. Máte v ruce nástroj a víte, jaké jsou možnosti. Proto jsem nadšeně usiloval o ukončení tohoto projektu a soustředění se na příští rok, abychom tak mohli mít drobnou výhodu nad ostatními.
Před Velkou cenou Japonska jsi prohlásil, že Suzuka bude pro Mercedes náročná, místo toho jsme viděli tvůj nejlepší výkon za suchých podmínek letos. Znamená to, že kolem potenciálu vozu existuje ještě spousta nejasností?MS: Myslím, že se nám podařilo optimalizovat nastavení lépe, než tomu bylo obvykle. Jak víte, během sezóny jsme udělali pár vývojových kroků a upravili auto, neprojevily se však vždy [pozitivně]. Myslím, že jsme to dokázali překonat, obzvlášť v Suzuce během závodu, také v Koreji.
Udělal na tebe letos týmový kolega dojem?MS: Dojem je špatné slovo, protože Nico si již vybudoval jméno před svým příchodem zde a dále dokazoval, jak dobrým a konzistentním pilotem je. Dokázal to také v Suzuce [kde spolu velmi těsně závodili]. Jsme však týmovými kolegy a nezacházíme dále. S někým jiným by to bylo oboustranně odlišné.
Myslíš, že bys mohl ještě letos stanout na pódiu?MS: Potřebovali bychom na to trochu štěstí. Jsme za Red Bully, Ferrari a McLareny, pokud do hry nevstoupí zvláštní okolnosti, jako například déšť. Pódium by pro Mercedes přirozeně bylo velmi dobrým výsledkem, maximum, ve které můžeme doufat. Ne až tak pro mě osobně, protože mám opravdu jiné cíle.
Ale šampaňské ti musí už chybět...MS: Jsem zde kvůli toho, abychom uspěli společně s týmem, to je náš cíl, nic jiného se nepočítá. Dosáhnout jednou za čas na pódium, to opravdu není tak důležité.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.