Nejslavnější pilot Formule 1 promluvil na oficiálním webu Formule 1 o svém soukromí. Má nějaké tetování? Co mu na cestách nejvíce chybí? Jaké bylo jeho první auto? Co umí nejlépe uvařit? Kdy se naposledy opravdu rozčílil? Michael Schumacher odpovídá nejen na tyto dotazy.
Jsi typem člověka, která mívá záložní plán?Ne.
Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Momentálně skydiving.
Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Inženýři.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Ta, která se stala mým splněným snem - Corinna.
Který film tě rozbrečel?Posledně to byl 'Milionář z chatrče.' Přinejmenším ten název.
Z čeho máš obavy?Bývaly to výšky, ale už tomu tak není.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Něco od Samuela Becketta. Nemám moc dobrou paměť na názvy knih, filmů a podobné věci.
Jakým způsobem rád odpočíváš?Sklenice červeného vína a doutník.
Pět věcí, které nenávidíš?Nemám nic, co bych opravdu nenáviděl.
Barvil sis někdy vlasy?Jasně, proč ne?
Jaké bylo první CD, které sis koupil?Byla to LP deska – myslím, že nějaký hard-rock, něco metalového.
Máš nějaké tetování či piercing?Jenom dočasné.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Ne moc hezky.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Těžko říct, neměl jsem ve skutečnosti žádné.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Doutníky? Poker? Nemyslím si, že bych se kvůli tomu měl cítit provinile.
Sbíráš něco?Asi hodinky. Ale nikterak šíleně.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Má rodina.
Co bylo tvou nejhorší koupí?To, co se mění s každou změnou módního stylu.
Jakou kávu máš rád?S horkým mlékem.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Dlouhá snídaně s mou rodinou.
Co bylo tvým prvním dopravním prostředkem?Fiat 500. Vlastně jsem před tím jezdil ještě se spoustou motokár.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Nějakou si vyberte.
Co umíš nejlépe uvařit?Zřejmě italské těstoviny.
Kdy ses naposledy opravdu rozčílil?Opravdu moc? Ve Spa, v roce 1998 [naboural zezadu do McLarenu Davida Coultharda, když byl ve vedení velmi deštivé Velké ceny Belgie. Coulthard jezdil o kolo zpět a dle Schumachera byl na vině Skot].
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.