Sergio Marchionne, výkonný ředitel obchodní společnosti Gruppo Fiat, byl hostem Scuderie během nedělní Velké ceny Japonska, v rozhovoru pro italskou státní televizi RAI poodhalil některé smělé plány.
Sergio Marchionne se narodil v Chieti před 58 lety, má dvojí občanství - italské a kanadské. Vystudoval obchodní akademii a práva. Ve finanční sféře se pohyboval hlavně v Kanadě a ve Švýcarsku, od roku 2004 stojí v čel nadnárodní společnosti Gruppo Fiat.
Marchionne, využil obchodní cesty do Číny, aby se zastavil na závodech F1 v Japonsku. Samozřejmě, že byl hostem stáje, která reprezentuje společnost, v jejímž čele stojí.
Pane Marchionni, co se Vám líbí na Alonsovi?„Nikdy se nevzdává a má železnou disciplínu. Pracovat a mít umělecké nadání to je tak nádherná věc. Celé to pak aplikovat do závodního kokpitu, všechno ještě podtrhuje. Alonso je tím drahocenným kouskem, navíc je precizní a tvrdý sám k sobě“.
Při Massovi v neděli znovu nestálo štěstí, když byl ve špatnou chvíli na špatném místě…„Ano, ale Felipe stále zůstává pod mým bedlivým pohledem. Je mi líto to co se mu přihodilo. Je hodně jednoduché hned někoho zkritizovat, ale nikdo z nás si nedokáže představit tu jejich tvrdou přípravu a práci. Zkuste se plně koncentrovat na svou práci, když je kolem vás sedm, osm dalších lidí. Není to snadné“.
Podle vás je ve Ferrari jezdecká sestava v pořádku?„Pro objasnění, záležitosti Ferrari jsou plně v kompetenci Montezemola, ale my jsme s oběma piloty velice spokojeni“.
Dokáže Alonso získat titul?„Přál bych si to, držím mu palce. Fernando byl fantastický v posledních závodech, připadá mi jako by se ve Ferrari narodil. Lidé ve Ferrari si ho váží a on má rád je“.
V neděli jste si vzal sluchátka, abyste mohl poslouchat radiovou komunikaci mezi pilotem a boxovou zídkou…„Přesně tak, chtěl jsem vědět, jak to chodí, co se všechno během závodu projednává. Je to až neuvěřitelné co všechno musí pilot během závodu zvládnout. Je příjemné slyšet slova, která se šíří mezi lidmi v zákulisí, že Alonso a Ferrari udělali dobře, že jsou spolu a čeká je bohatá budoucnost“.
Chtěl byste vidět Ferrari také v jiných disciplínách než jen ve Formuli 1? V Le Mans například…„Tohle je na delší rozhovor, který by jste měl asi dělat s někým ze sportovního odděleni Fiatu. Máme také další dvě značky, jako je Maserati a Alfa Romeo, kde zvažujeme jakým způsobem je zařadit do vrcholných sportovních disciplín. Jakým způsobem začneme a v jakém spektru sportovních aktivit to bude, to rozhodneme v nejbližší době“.
Můžeme tedy očekávat návrat automobilových legend na závodní dráhy ve vrcholných disciplínách?„Bylo by na pováženou, pokud bychom tak neučinili“.
Mám tomu rozumět tak, že Alfa Romeo a Maserati budou nasazeny v šampionátech nejvyšší úrovně a ne jen v kategoriích, které nemají žádnou sledovanost…„Určitě. Musíme se dobře připravit a vše pečlivě nastudovat. Kdo zná dobře tyto věci je Montezemolo. My ostatní se musíme učit, tím že mu budeme nablízku a budeme sledovat, jak se to dělá. Proto jsem tady v Suzuce, je to pro mě důležité. I když to bude znít trochu hloupě, protože Ferrari je součásti skupiny, kterou zastupuji, ale musím říci, že oni svou práci dělají skvěle“.
Kteří další piloti se Vám líbí?„Ti dva co dominovali tady v Suzuce, Vettel a Webber. Především ten mladý Vettel, který je i mým sousedem ve Švýcarsku. Nikdy jsme se nepotkali, ale víme, že naše domy sousedí. Je až neuvěřitelné jak je ten svět malý“.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.