Paul Hembery, ředitel Pirelli Motosport, v rozhovoru prozrazuje, jaké změny musela jeho společnost udělat, aby byli schopni plnit svou roli dodavatele pneumatik pro F1 i GP2, a co můžeme od jejich budoucích produktů očekávat.
Příští sezónu se vracíte do Formule 1 po dvacetileté pauze. Proč jste se nyní rozhodli pro návrat?Příležitost, která se naskytla sama při změně ve Formuli 1, nám díky působení v královské disciplíně jednosedadlových formulí umožní posílit pověst Pirelli jakožto dodavatele pro nejprestižnější značky vozů na světě.
Jaké změny jste museli udělat v zařízeních Pirelli v Itálii, abyste se vyrovnali se zvýšenou poptávkou po závodních pneumatikách?Pneumatiky se ve skutečnosti vyrábějí v naší továrně nedaleko Istanbulu v Turecku. Jedná se o velmi moderní zařízení, které jsme otevřeli před třemi lety a může být jednoduše upraveno pro požadavky výroby pro F1. To jsme z provozního hlediska zvládli přesunutím některých našich zdrojů bez navyšování rozpočtů.
Pirelli v roce 2011 nahradí současného dodavatele pneumatik - japonský Bridgestone
Jaké jste dostali vstupní informace od týmů/FOTA pro návrh pneumatik?Jakmile se týmy pustili do vývoje svých vozů pro rok 2011, byla oznámena dohoda, podle níž návrh pneumatik pro příští rok bude splňovat současné požadavky FIA. Spolupracovali jsme s týmy na definici základních vlastností produktu, máme však samozřejmě vlastní filozofie týkající se návrhu a materiálu, takže to nakonec bude pneumatika Pirelli.
Co udělá Pirelli pro zlepšení podívané během závodních víkendů?Naším záměrem je pomoci vylepšit show, jak jen budeme moci. Existuje několik věcí, které můžeme udělat, některé z nich v současnosti prověřujeme při testech. Vzhledem k tomu, že již týmy mají hotové své návrhy vozů pro rok 2011, si nemyslím, že by ocenily nějaké radikální odlišnosti ve vlastnostech pneumatik, ale co se týče budoucnosti, možné je cokoliv.
Hovořilo se o tom, že Pirelli zvolí konzervativní přístup k nabízeným směsím pneumatik, je to pravda?Pracujeme s některými stanovenými parametry pro příští rok a je pravda, že jakožto nový dodavatel se budeme snažit vycházet ze solidní základny. Ale můžeme se ve vývoji pneumatik během sezóny ubírat jakýmkoliv potřebným směrem dle toho, co budou týmy chtít a dle našich zkušeností.
Bridgestone je docela přísný co se týče směsí a počtu pneumatik, často nutil piloty k tomu, aby je šetřili. Jakou strategii zvolí Pirelli a kolik pneumatik/směsí bude dostupných?Současná pravidla týkající se pneumatik se pro příští rok nemění, musíme se jimi proto řídit. Stejně jako je tomu nyní, budeme v příští sezóně nabízet čtyři druhy směsí hladkých pneumatik a 11 sad na víkend, plus pneumatiky do deště.
Pirelli bude příští rok dodavatelem jak pro F1, tak i pro sérii GP2. Budou pneumatiky pro obě série podobné?Budou v některých ohledech stejné. Ve skutečnosti pneumatiky pro F1 sedí i na vůz GP2 a opačně. Série GP2 je o tom, aby připravovala piloty pro Formuli 1, proto je důležité, aby pneumatiky měly podobné vlastnosti. Jedná se o cennou část přípravy, což jsme schopni nabídnout.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.