„Alonso ve Ferari nevyhraje tolik závodů jako Schumacher,“ prohlásil Ecclestone. „Nechyboval jsem, když jsem se vrátil,“ řekl, německému periodiku Auto Bild, Schumacher.
Bernie Ecclestone, velký šéf F1 a Michael Schumacher, jezdec, který toho ve formuli 1 vyhrál více než kdokoliv jiný, se sešli u jednoho stolu. Vznikl z toho zajímavý rozhovor.
Vzpomínáte si na okamžik, kdy jste se viděli poprvé?Bernie Ecclestone: „Pokud se dobře pamatují, muselo to být tak před dvaceti lety na Monze…“Michael Schumacher: „Přesně tak“B.E. „Pomohl jsem mu od Jordanu k Benettonu“.
Proč? Byl jste již tehdy přesvědčený o jeho kvalitách?B.E. „Jistě. Sam by se nikdy nestal mimořádným pilotem, potřeboval potkat ty správné manažery. On a Lewis Hamilton jsou významnými piloty pro F1. O Michaelovi to platí i dnes".
Bernie, kdy jste se dozvěděl o Michaelově návratu na závodní dráhu?B.E. „Přečetl jsem si to v novinách. Tou nejdůležitější věcí bylo přesvědčení Michaela, že se opravdu chce vrátit a to v týmu, který v něj bude věřit. Lidé z Mercedesu o tom mluvili seriozně. Pokud by mu vyprávěli nějaké báchorky, nesvěřil by se do jejich rukou“.
Bylo pro Vás velkým překvapením, to co se strhlo v mediích okolo návratu Michaela Schumachera?M.S. „Můžete se vsadit. Již loni v létě, když se mluvilo o mém návratu do Ferrari, jsem byl dost překvapený. Pozitivně překvapený“.B.E. „Bylo to naprosto fantastické. Hodně podobné návratu Tigera Woodse. Musím za to poděkovat".
Michaeli, myslel jste si, že někdy získáte sedm titulů?M.S. „Ne, nikdo nemůže být takový narcisista. Už proto, že výsledky hodně souvisí s konkurenceschopností vašeho vozu. Nejsme tenisté, kteří hrají za sebe, talent a dřina mezi nimi dělá rozdíl“.B.E. „To je svatá pravda. Formule 1 je týmový sport. To je proč jsem proti zákazu týmové režie. Jediné co je pro mě nepřijatelné, je domluva dvou týmu proti někomu třetímu.
Co si o tom myslí Schumi?M.S. „Souhlasím, musím říct, že to co se stalo Markovi a Sebastianovi při Velké ceně Turecka, mělo nádech týmové režie, nebo to, když Nico Rosberg na Hockenheimu zůstal déle na trati. Můžeme to doopravdy považovat za týmovou režii? Ne, není to tak. V pravidlech by měli zůstat jen věci, které se dají opravdu kontrolovat a prokázat".
Michaeli, můžete nám vysvětlit, proč Váš návrat nebyl chybou…M.S. „Jednoduše, líbí se mi to co dělám a věřím, že budu schopný bojovat o další titul, bude to chtít trochu času. I když, všichni v týmu jsme si mysleli, že letos budeme více konkurenceschopní. Bohužel, není tomu tak“.B.E. „Pokud by Michael, seděl v kokpitu Red Bullu, vsadil bych si na něj…“
Také Vy, Michaeli?M.S. „Můžu říct, že v Red Bullu bych měl asi jiné možnosti. Ale jsem spokojený, tady, kde jsem teď“.
Co Vám přijde na mysl, když se hovoří o tom, že v roce 2011 se vše zlepší?M.S. „Známe všechny problémy, které nás trápí“.B.E. „Když, lidé říkají, že Rosberg je rychlejší než Michael, já jim oponuji tím, že Nico pořád ještě musí dokazovat, že je rychlý. Michael ne. Pro Nica je i čtvrté místo pořad hodně důležité, pro Michaela má cenu jen vítězství".M.S. „Počkejte, chtěl bych upřesnit tuto formulaci. Jezdím pořád na hranici možností. Dělám to pro sebe. Tak chápu závody".
Schumi, máte v úmyslu být rychlejší než Nico Rosberg?M.S. „Vidím všechny detaily. Je pravda, že pokud se podíváme na to, jakým způsobem se chová vůz v této chvíli, musím uznat, že neřídím na své běžné úrovni. Alespoň v kvalifikacích dost zaostávám, ale v závodě jsme asi tak na stejno. Vím, jak to můžu změnit a pracuji na tom".
Jenson Button, Váš předchůdce ve stáji BrawnGP, prohlásil, že cítí určitou zodpovědnost za vývoj vozu pro rok 2010, příčinu vidí ve stylu jízdy, který je dost odlišný od toho vašeho. Jensonovi vyhovuje spíše nedotáčivý vůz. Přišel jste do týmu příliš pozdě na to, aby se dali změnit základní charakteristiky vozu?M.S. „Je to tak, každý pilot má svůj styl a je nutné vše sladit tak, aby to vyhovovalo všem nastavením a komponentům. U Ferrari jsme našli optimální řešení, ale nejde to udělat ze dne na den. Není tajemstvím, že v tuto chvíli nemá vůz ty charakteristiky, tak aby vyhovovaly mému stylu. Je to na nás, abychom je změnily".
Poslední otázka. Fernando Alonso je Váš následovník v týmu Ferrari, Proslýchá se, že je to právě on kdo je pravým šéfem týmu…M.S. „Myslím, že to dost dobře nedokážu posoudit, s Alonsem nemám žádné kontakty“.B.E. „Fernando je jiný. Nedokáže ve Ferrari stejné věci, jakých s nimi dosáhl Michael".
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.