„Alonso ve Ferari nevyhraje tolik závodů jako Schumacher,“ prohlásil Ecclestone. „Nechyboval jsem, když jsem se vrátil,“ řekl, německému periodiku Auto Bild, Schumacher.
Bernie Ecclestone, velký šéf F1 a Michael Schumacher, jezdec, který toho ve formuli 1 vyhrál více než kdokoliv jiný, se sešli u jednoho stolu. Vznikl z toho zajímavý rozhovor.
Vzpomínáte si na okamžik, kdy jste se viděli poprvé?Bernie Ecclestone: „Pokud se dobře pamatují, muselo to být tak před dvaceti lety na Monze…“Michael Schumacher: „Přesně tak“B.E. „Pomohl jsem mu od Jordanu k Benettonu“.
Proč? Byl jste již tehdy přesvědčený o jeho kvalitách?B.E. „Jistě. Sam by se nikdy nestal mimořádným pilotem, potřeboval potkat ty správné manažery. On a Lewis Hamilton jsou významnými piloty pro F1. O Michaelovi to platí i dnes".
Bernie, kdy jste se dozvěděl o Michaelově návratu na závodní dráhu?B.E. „Přečetl jsem si to v novinách. Tou nejdůležitější věcí bylo přesvědčení Michaela, že se opravdu chce vrátit a to v týmu, který v něj bude věřit. Lidé z Mercedesu o tom mluvili seriozně. Pokud by mu vyprávěli nějaké báchorky, nesvěřil by se do jejich rukou“.
Bylo pro Vás velkým překvapením, to co se strhlo v mediích okolo návratu Michaela Schumachera?M.S. „Můžete se vsadit. Již loni v létě, když se mluvilo o mém návratu do Ferrari, jsem byl dost překvapený. Pozitivně překvapený“.B.E. „Bylo to naprosto fantastické. Hodně podobné návratu Tigera Woodse. Musím za to poděkovat".
Michaeli, myslel jste si, že někdy získáte sedm titulů?M.S. „Ne, nikdo nemůže být takový narcisista. Už proto, že výsledky hodně souvisí s konkurenceschopností vašeho vozu. Nejsme tenisté, kteří hrají za sebe, talent a dřina mezi nimi dělá rozdíl“.B.E. „To je svatá pravda. Formule 1 je týmový sport. To je proč jsem proti zákazu týmové režie. Jediné co je pro mě nepřijatelné, je domluva dvou týmu proti někomu třetímu.
Co si o tom myslí Schumi?M.S. „Souhlasím, musím říct, že to co se stalo Markovi a Sebastianovi při Velké ceně Turecka, mělo nádech týmové režie, nebo to, když Nico Rosberg na Hockenheimu zůstal déle na trati. Můžeme to doopravdy považovat za týmovou režii? Ne, není to tak. V pravidlech by měli zůstat jen věci, které se dají opravdu kontrolovat a prokázat".
Michaeli, můžete nám vysvětlit, proč Váš návrat nebyl chybou…M.S. „Jednoduše, líbí se mi to co dělám a věřím, že budu schopný bojovat o další titul, bude to chtít trochu času. I když, všichni v týmu jsme si mysleli, že letos budeme více konkurenceschopní. Bohužel, není tomu tak“.B.E. „Pokud by Michael, seděl v kokpitu Red Bullu, vsadil bych si na něj…“
Také Vy, Michaeli?M.S. „Můžu říct, že v Red Bullu bych měl asi jiné možnosti. Ale jsem spokojený, tady, kde jsem teď“.
Co Vám přijde na mysl, když se hovoří o tom, že v roce 2011 se vše zlepší?M.S. „Známe všechny problémy, které nás trápí“.B.E. „Když, lidé říkají, že Rosberg je rychlejší než Michael, já jim oponuji tím, že Nico pořád ještě musí dokazovat, že je rychlý. Michael ne. Pro Nica je i čtvrté místo pořad hodně důležité, pro Michaela má cenu jen vítězství".M.S. „Počkejte, chtěl bych upřesnit tuto formulaci. Jezdím pořád na hranici možností. Dělám to pro sebe. Tak chápu závody".
Schumi, máte v úmyslu být rychlejší než Nico Rosberg?M.S. „Vidím všechny detaily. Je pravda, že pokud se podíváme na to, jakým způsobem se chová vůz v této chvíli, musím uznat, že neřídím na své běžné úrovni. Alespoň v kvalifikacích dost zaostávám, ale v závodě jsme asi tak na stejno. Vím, jak to můžu změnit a pracuji na tom".
Jenson Button, Váš předchůdce ve stáji BrawnGP, prohlásil, že cítí určitou zodpovědnost za vývoj vozu pro rok 2010, příčinu vidí ve stylu jízdy, který je dost odlišný od toho vašeho. Jensonovi vyhovuje spíše nedotáčivý vůz. Přišel jste do týmu příliš pozdě na to, aby se dali změnit základní charakteristiky vozu?M.S. „Je to tak, každý pilot má svůj styl a je nutné vše sladit tak, aby to vyhovovalo všem nastavením a komponentům. U Ferrari jsme našli optimální řešení, ale nejde to udělat ze dne na den. Není tajemstvím, že v tuto chvíli nemá vůz ty charakteristiky, tak aby vyhovovaly mému stylu. Je to na nás, abychom je změnily".
Poslední otázka. Fernando Alonso je Váš následovník v týmu Ferrari, Proslýchá se, že je to právě on kdo je pravým šéfem týmu…M.S. „Myslím, že to dost dobře nedokážu posoudit, s Alonsem nemám žádné kontakty“.B.E. „Fernando je jiný. Nedokáže ve Ferrari stejné věci, jakých s nimi dosáhl Michael".
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.