Pedro se v ve Formuli 1 pohybuje již třináct let, během nichž nastoupil v 78 velkých cenách a získal 29 mistrovských bodů. Dnes odpovídá na otázky týkající se jeho soukromí - o svém strachu z létání, sbírce šmoulů, závislosti na italských dezertech a největším trapasu, kdy rozbil nový vůz Toyoty hned v prvním kole.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Ne. Nemyslím na vedlejší věci. Jsem v tom přímočarý - pokud je přede mnou kámen, zkusím se přes něj dostat. V tomto ohledu jsem jako býk, nejsem moc mazaný.
Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Společnost se správnými lidmi. S mou ženou a dětmi jsem šťastný, i kdybych byl v jeskyni bez světla.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Existuje spousta lidí, se kterými bych se moc rád setkal. Jedním z nich by byl Ayrton Senna, dalším Lance Armstrong. Je někým, koho velmi obdivuji, protože na kole jezdím hodně a vím, jak je to náročné. Po fyzické stránce to je desetkrát náročnější než závodění ve Formuli 1. Rád bych se dostal do jeho mozku, abych viděl, jak smýšlí a kolik toho může vytrpět.
Který film tě rozbrečel?U filmu jsem nebrečel ani nepamatuji. Brečel jsem u knížky "Madisonské mosty" - ale to už je nějaká doba - když jsem byl mladší a citlivější. Teď jsem tvrďák (smích)!
Z čeho máš obavy?Mám docela strach z letadel, protože se mi občas zdávají sny, v nichž umírám při letecké nehodě.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Četl jsem "Parfém" Patricka Suskinda. Ta byla mou jasně nejoblíbenější v poslední době.
Pět věcí, které nenávidíš?Nepoctivé lidi, pokrytectví, nedochvilné lidi (jako moje žena) a páchnoucí lidi.
Barvil sis někdy vlasy?Ano, kdysi jsem to dělával. Byly o něco tmavší, než jejich původní barva. Bylo to mazec a jsem si jistý, že to už nikdy neudělám, protože někdy se zkrátka poučíte ze svých špatných zkušeností.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?Nebylo to CD, ta přišla později. První byla kazeta Born Bruce Springsteena, kterou jsem si koupil v USA. Stále patří mezi má oblíbená alba. Byla první a nejlepší.
Máš nějaké tetování či piercing?Ne, na sobě bych to nesnesl. Ale na ostatních se mi to líbí.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Že je odhodlaný a hodně pracovitý. Není tak chytrý, ale vždy se snaží odvést to nejlepší.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Ayrton Senna, Alain Prost a samozřejmě můj otec - on byl vždycky mým největším hrdinou.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Mám rád tiramisu. Dokázal bych ho jíst každý večer, kdybych mohl, takže se musím ovládat a nenechat se tím unést.
Sbíráš něco?Už ne. Když jsem byl mladší, sbíral jsem šmouly. Je to už dávno. Byla to má první i poslední sbírka. Teď už nemám zájem o sbírání něčeho. Ale počkat.. kecám. Mám sbírku všech svých přileb. Z každého roku, kdy jsem závodil, mám aspoň jednu. Musí jich být kolem třiceti.
Během prvního závodu za Sauber v Bahrajnu
Co ti na cestách nejvíce chybí?Chybí mi rodina. I po těch letech cestování se bez ní cítím nesvůj. A chybí mi španělské zprávy. Když dorazím do hotelového pokoje, jako první hledám španělský kanál. Nechávám ho celou dobu zapnutý, pak se cítím jako doma.
Co bylo tvou nejhorší koupí?Zatím jsem nic špatného nikdy nekoupil. Ostatně jsem na to velmi hrdý. Než něco koupím, přemýšlím.
Jakou kávu máš rád?Vždy si dávám espreso macchiato.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Probuzení se na Mallorce a jízda na kole.
Jaké bylo tvé první auto?Měl jsem Montesu 50 cm3, když mi bylo šest. Před motokárami jsem začínal na této malé motorce.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Odehrálo se to v roce 1996 v japonské Aidě. Toyota přivezla naše nové superauto, úplně bílé. Byl jsem tehdy nováčkem. Řekli mi, abych odjel instalační kolo - ale auto se už nikdy nevrátilo. Rozbil jsem ho na zadní rovince. Na dráze byla trocha sněhu a já ho zničil. Vrátil jsem se do boxů a řekl jim, že je po autě. Mechanici si mysleli, že žertuji. Opravdu jsem neměl odvahu ani na to, abych si sundal helmu. Nedokázal jsem se jim podívat do očí.
Co umíš nejlépe uvařit?Umím jenom špagety. Za to velmi dobře.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?Není to vůbec dávno. Stalo se to po Velké ceně Španělska. Když jsem se vrátil na hotel, třískal jsem do všech stěn.
Další zajímavé rozhovory najdete zde.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.