Sedminásobný mistr světa se vrací po tříleté přestávce do formule jedna. Z nového Mercedesu MGP W01 je prý nadšený jako malé dítě, na testech si užívá legrace a věří, že s kolegou-krajanem mají k dispozici vůz s vítěznými ambicemi. A co si o něm myslí fanoušci? Tím se nezabývá.
Jste si vědom, že vás lidi buď zbožňují, nebo nenávidí?Michael Schumacher: Podle mě je to jednoduché. Když jste na očích veřejnosti tak dlouho jako já, jsou lidi, kteří vás mají rádi, a jiní, kteří vás nemusí. Občas jsem se musel trochu stáhnout do sebe, abych to zvládl. Tentokrát to možná bude stejné. Předtím vás zajímalo víc, co si o vás ostatní myslí? MS: Uvidíme, jak se bude sezóna vyvíjet. Bylo to velmi náhlé rozhodnutí, všichni si musíme znovu zvyknout na to, že jsem zpátky – včetně mě. Po jízdě ve Valencii minulý týden jste řekl, že si připadáte jako dítě s novou hračkou. Pořád jste z té hračky tak nadšený? MS: Určitě, ano. Řídit takové auto znamenalo znovu cítit všechno, co už dlouho tak dobře znám. Tomu se nic nepodobá. Miluju ten pocit, vždycky jsem ho miloval. Na konci sezóny 2006, když jsem odcházel, jsem měl pocit, že mám úplně vybité baterky. Nechtěl jsem pokračovat. Teď jsou znovu plně nabité! Projezdit odpoledne je jedna věc, ale přizpůsobit se normálním testovacím povinnostem s více než sto odjetými koly je něco jiného. I to bylo dobré? MS: Bylo to prostě úžasné. Žádný problém, jen čistá legrace!
Schumacher: Lidi si musí zvyknout, že jsem zpátky!
Váš lékař Johannes Peil byl ve Valencii, ale v Jerezu už ne. Jste si oba jistí, že jste plně připravený? MS: Ve Valencii dělal nějaké kontroly, v minulosti mne doprovázel často. Chtěli jsme si být jistí, že jsem co nejlépe připravený – a já jsem, proto jsme nepokládali za nutné, aby byl v Jerezu. Jak se rozvíjí váš vztah s kolegou Nikem Rosbergem? Ross Brawn doufá, že mu pomůžete dozrát, Nico zase, že se s ním podělíte o tajemství vyhrávání. Jak to bude? MS: Jak bych to mohl vědět? Do budoucnosti bohužel nahlížet neumím. Ale nečekám nic jiného, než že to bude fajn. V současnosti je to velmi konstruktivní a nečekám žádnou změnu. Je příjemné jednou moci komunikovat v mateřském jazyce. Teď jsme sousedi, máme motorhomy v paddocku vedle sebe. Doteď jste svou kariéru a image budoval velmi opatrně, ale tato nová fáze se zdá být dobrodružnější. Tušíte, jaká bude nadcházející sezóna? MS: Opakuji, neumím předpovídat budoucnost. Věřím v tento tým a to mi stačí. Zbožňuji tuhle soutěž a těším se, až využiji své šance. Vždy jste dokázal odhadnout kvality svých vozů. Jaké máte pocity z MGP W01? MS: Jsem plně přesvědčený, že máme auto schopné bojovat o pohár pro mistra světa. Kde přesně jsme je těžké posoudit. To platí obzvlášť pro mě, protože nemám data z loňského vozu. Do prvního závodu v Bahrajnu zbývá méně než měsíc. Jaké máte do té doby plány? MS: Zaměříme se na eliminaci všech dětských nemocí, optimalizaci auta, začneme pracovat na dolaďování detailů a budovat spolehlivosti tím, že budeme jezdit. Uvidíme, co přinese Bahrajn.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.