Sedminásobný mistr světa se vrací po tříleté přestávce do formule jedna. Z nového Mercedesu MGP W01 je prý nadšený jako malé dítě, na testech si užívá legrace a věří, že s kolegou-krajanem mají k dispozici vůz s vítěznými ambicemi. A co si o něm myslí fanoušci? Tím se nezabývá.
Jste si vědom, že vás lidi buď zbožňují, nebo nenávidí?Michael Schumacher: Podle mě je to jednoduché. Když jste na očích veřejnosti tak dlouho jako já, jsou lidi, kteří vás mají rádi, a jiní, kteří vás nemusí. Občas jsem se musel trochu stáhnout do sebe, abych to zvládl. Tentokrát to možná bude stejné. Předtím vás zajímalo víc, co si o vás ostatní myslí? MS: Uvidíme, jak se bude sezóna vyvíjet. Bylo to velmi náhlé rozhodnutí, všichni si musíme znovu zvyknout na to, že jsem zpátky – včetně mě. Po jízdě ve Valencii minulý týden jste řekl, že si připadáte jako dítě s novou hračkou. Pořád jste z té hračky tak nadšený? MS: Určitě, ano. Řídit takové auto znamenalo znovu cítit všechno, co už dlouho tak dobře znám. Tomu se nic nepodobá. Miluju ten pocit, vždycky jsem ho miloval. Na konci sezóny 2006, když jsem odcházel, jsem měl pocit, že mám úplně vybité baterky. Nechtěl jsem pokračovat. Teď jsou znovu plně nabité! Projezdit odpoledne je jedna věc, ale přizpůsobit se normálním testovacím povinnostem s více než sto odjetými koly je něco jiného. I to bylo dobré? MS: Bylo to prostě úžasné. Žádný problém, jen čistá legrace!
Schumacher: Lidi si musí zvyknout, že jsem zpátky!
Váš lékař Johannes Peil byl ve Valencii, ale v Jerezu už ne. Jste si oba jistí, že jste plně připravený? MS: Ve Valencii dělal nějaké kontroly, v minulosti mne doprovázel často. Chtěli jsme si být jistí, že jsem co nejlépe připravený – a já jsem, proto jsme nepokládali za nutné, aby byl v Jerezu. Jak se rozvíjí váš vztah s kolegou Nikem Rosbergem? Ross Brawn doufá, že mu pomůžete dozrát, Nico zase, že se s ním podělíte o tajemství vyhrávání. Jak to bude? MS: Jak bych to mohl vědět? Do budoucnosti bohužel nahlížet neumím. Ale nečekám nic jiného, než že to bude fajn. V současnosti je to velmi konstruktivní a nečekám žádnou změnu. Je příjemné jednou moci komunikovat v mateřském jazyce. Teď jsme sousedi, máme motorhomy v paddocku vedle sebe. Doteď jste svou kariéru a image budoval velmi opatrně, ale tato nová fáze se zdá být dobrodružnější. Tušíte, jaká bude nadcházející sezóna? MS: Opakuji, neumím předpovídat budoucnost. Věřím v tento tým a to mi stačí. Zbožňuji tuhle soutěž a těším se, až využiji své šance. Vždy jste dokázal odhadnout kvality svých vozů. Jaké máte pocity z MGP W01? MS: Jsem plně přesvědčený, že máme auto schopné bojovat o pohár pro mistra světa. Kde přesně jsme je těžké posoudit. To platí obzvlášť pro mě, protože nemám data z loňského vozu. Do prvního závodu v Bahrajnu zbývá méně než měsíc. Jaké máte do té doby plány? MS: Zaměříme se na eliminaci všech dětských nemocí, optimalizaci auta, začneme pracovat na dolaďování detailů a budovat spolehlivosti tím, že budeme jezdit. Uvidíme, co přinese Bahrajn.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.