Sedminásobný mistr světa se vrací po tříleté přestávce do formule jedna. Z nového Mercedesu MGP W01 je prý nadšený jako malé dítě, na testech si užívá legrace a věří, že s kolegou-krajanem mají k dispozici vůz s vítěznými ambicemi. A co si o něm myslí fanoušci? Tím se nezabývá.
Jste si vědom, že vás lidi buď zbožňují, nebo nenávidí?Michael Schumacher: Podle mě je to jednoduché. Když jste na očích veřejnosti tak dlouho jako já, jsou lidi, kteří vás mají rádi, a jiní, kteří vás nemusí. Občas jsem se musel trochu stáhnout do sebe, abych to zvládl. Tentokrát to možná bude stejné. Předtím vás zajímalo víc, co si o vás ostatní myslí? MS: Uvidíme, jak se bude sezóna vyvíjet. Bylo to velmi náhlé rozhodnutí, všichni si musíme znovu zvyknout na to, že jsem zpátky – včetně mě. Po jízdě ve Valencii minulý týden jste řekl, že si připadáte jako dítě s novou hračkou. Pořád jste z té hračky tak nadšený? MS: Určitě, ano. Řídit takové auto znamenalo znovu cítit všechno, co už dlouho tak dobře znám. Tomu se nic nepodobá. Miluju ten pocit, vždycky jsem ho miloval. Na konci sezóny 2006, když jsem odcházel, jsem měl pocit, že mám úplně vybité baterky. Nechtěl jsem pokračovat. Teď jsou znovu plně nabité! Projezdit odpoledne je jedna věc, ale přizpůsobit se normálním testovacím povinnostem s více než sto odjetými koly je něco jiného. I to bylo dobré? MS: Bylo to prostě úžasné. Žádný problém, jen čistá legrace!
Schumacher: Lidi si musí zvyknout, že jsem zpátky!
Váš lékař Johannes Peil byl ve Valencii, ale v Jerezu už ne. Jste si oba jistí, že jste plně připravený? MS: Ve Valencii dělal nějaké kontroly, v minulosti mne doprovázel často. Chtěli jsme si být jistí, že jsem co nejlépe připravený – a já jsem, proto jsme nepokládali za nutné, aby byl v Jerezu. Jak se rozvíjí váš vztah s kolegou Nikem Rosbergem? Ross Brawn doufá, že mu pomůžete dozrát, Nico zase, že se s ním podělíte o tajemství vyhrávání. Jak to bude? MS: Jak bych to mohl vědět? Do budoucnosti bohužel nahlížet neumím. Ale nečekám nic jiného, než že to bude fajn. V současnosti je to velmi konstruktivní a nečekám žádnou změnu. Je příjemné jednou moci komunikovat v mateřském jazyce. Teď jsme sousedi, máme motorhomy v paddocku vedle sebe. Doteď jste svou kariéru a image budoval velmi opatrně, ale tato nová fáze se zdá být dobrodružnější. Tušíte, jaká bude nadcházející sezóna? MS: Opakuji, neumím předpovídat budoucnost. Věřím v tento tým a to mi stačí. Zbožňuji tuhle soutěž a těším se, až využiji své šance. Vždy jste dokázal odhadnout kvality svých vozů. Jaké máte pocity z MGP W01? MS: Jsem plně přesvědčený, že máme auto schopné bojovat o pohár pro mistra světa. Kde přesně jsme je těžké posoudit. To platí obzvlášť pro mě, protože nemám data z loňského vozu. Do prvního závodu v Bahrajnu zbývá méně než měsíc. Jaké máte do té doby plány? MS: Zaměříme se na eliminaci všech dětských nemocí, optimalizaci auta, začneme pracovat na dolaďování detailů a budovat spolehlivosti tím, že budeme jezdit. Uvidíme, co přinese Bahrajn.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.