Provozní ředitel Otmar Szafnauer, který do indické stáje přišel z Hondy, zhodnotil v rozhovoru pro Autosport šance a ambice Force India před zahájením letošního ročníku. Cíl týmu je jasný: pravidelné body, občasná pódia a umístění v poháru konstruktérů okolo páté nebo šesté pozice.
V týmu jste od října, co jste od té doby vytvořili?
Otmar Szafnauer: Jsme malý efektivní tým, který je zhruba tak třetinový, něž jsem byli zvyklí (BAR, Jaguar a Honda). Možná už teď existují i menší týmy, takže jsme takový průměr. Musíme odvést všechnu práci co velké týmy, jen ji musíme udělat efektivněji a s menším počtem lidí. Abychom to všechno zvládli, zastávají někteří více pracovních míst v rámci týmu. Tak to je a líbí se mi to.
Je reálné zopakovat výkon ze Spa?
OS: Přes zimu jsme se snažili zlepšit v oblastech, ve kterých jsme loni ztráceli. Jestli to bude stačit? To záleží především na tom, jak si povede konkurence. Nicméně jsme se zaměřili na zachování naší aerodynamické efektivity, takže je zde možnost, že budeme na těchto okruzích silní.
Jaký je cíl pro tento rok?
OS: Budeme se snažit navázat na konec minulého roku, takže na začátku sezóny bychom měli být mnohem silnější, než tomu bylo loni. Rádi bychom od začátku pravidelně bodovali a sem tam se podívali na pódium. V poháru konstruktérů bychom se chtěli pohybovat nad středem pole okolo páté nebo šesté pozice. Tohle by pro nás byla úspěšná sezóna. Loni jsme skončili devátí. Pokud se budeme schopni zařadit před další tři nebo čtyři soupeře, znamená to, že jdeme po správné cestě.
Tým byl dlouhou dobu nestabilní, máte pocit, že se situace zlepšila?
OS: Ano. Nebyl jsem zde v době nestability, takže nemám žádný referenční bod. Ale teď to zlepšení vidím. Lidé chápou co je to dlouhodobý plán, není v něm drastická změna čehokoli a stejné je to s jezdeckým složením. Investovali jsme do našeho aerodynamického tunelu, abychom dosáhli jeho plného využití. Stejně tak jsme zlepšili naše schopnosti práce s CFD až na pětinásobek, díky dalším investicím do personálu. Všechny tyto finance vložené do týmu za účelem zvýšení výkonnosti, ukazují na jeho stabilitu.
Máte pocit, že je ještě stále možné sklízet ovoce z partnerství s McLarenem a Mercedesem?
OS: Rozhodně. Oba jsou skvělými partnery. Máme převodovku od McLarenu a to jsou dvě místa, kde je spolehlivost nesmírně důležitá (tou druhou je pravděpodobně myšlen motor Mercedes). Obě společnosti jsou velmi profesionální a my víme, že vědí, co dělají. Máme s nimi dobré vztahy a jsou připraveni nám pomoci. Nemusíme se starat o některé oblasti a můžeme se zaměřit na ostatní. Týmu naší velikosti to hodně pomůže.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.