Do testování v Jerezu se dnes zapojil jezdec McLarenu Lewis Hamilton. Deštěm narušený testovací den ukončil s časem 1:23,985 na předposledním místě. Kvůli nepříznivému počasí nestihl podobně jako ostatní svůj denní testovací program a doufá, že si to bude moci zítra vynahradit.
Zřejmě není to nejlepší počasí...
Lewis Hamilton: Je to jeden z těch dnů, není na to moc co říct. Ráno bylo sucho a měl jsem z auta dobrý pocit. Na mokru to není až tak špatné, ale tohle bylo přespříliš.
Vyzkoušel jste oba typy mokrých pneumatik?
LH: Otestoval jsem obě.
Měli jste nějaké problémy s opotřebením přechodných pneumatik jako vaši soupeři už ve středu?
LH: Měl jsem ty samé problémy.
Jak se vám líbily mokré pneumatiky?
LH: Zdá se že budou v pořádku. Nenajezdili jsme toho na nich moc, takže je brzo hodnotit.
Jak byste srovnal chování auta s tím, jaké bylo ve Valencii? Jsou tam nějaké rozdíly?
LH: Neexistuje žádný rozdíl, je stejné jako ve Valencii.
Viděl jste už nové plány okruhu Silverstone? Co si o nich myslíte? Potřeboval Silverstone změnu?
LH: Líbilo se mi to tak, jak to bylo, ale vítám nové nápady.
Pokud bude zítra zase mokro, je vůbec možné ještě něčeho dosáhnout?
LH: Je zde několik maličkostí, zkoušení věcí, které potřebuje tým udělat. Ale co se týče mích řidičských schopností, není toho moc co se můžu opravdu naučit. Čas strávený na trati je strašně cenná věc, ale na mokru to opravdu nestojí za to.
Mluvíte dost sklesle...
LH: To vážně dělám? Cítím se skvěle. Máme dost práce. Rád bych jezdil na suchu stejně jako ostatní. Mám rád jízdu za mokra, ale tohle je až příliš. Bylo by dobré, kdyby to bylo trochu víc konzistentní. Ale ve svém autě se cítím pozitivně.
Jak byste shrnul současnou situaci?
LH: Udělali jsme jeden test, ale jsou zde obrovské rozdíly v hmotnosti, takže nemám vůbec představu o rozložení sil. Hodnotit je to těžší než v minulosti. Někteří lide mají v nádrži naloženo 30 kg nebo 10 kg, jiní zase 150.
Jaký bude váš zítřejší program, jestliže bude trať suchá?
LH: Doufám, že je to spousta kol. Chtěl bych se dostat na trať a udělat něco z programu, který jsme měli na dnešek a pokusit se jezdit tak moc, jak jen to bude možné.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.