Do testování v Jerezu se dnes zapojil jezdec McLarenu Lewis Hamilton. Deštěm narušený testovací den ukončil s časem 1:23,985 na předposledním místě. Kvůli nepříznivému počasí nestihl podobně jako ostatní svůj denní testovací program a doufá, že si to bude moci zítra vynahradit.
Zřejmě není to nejlepší počasí...
Lewis Hamilton: Je to jeden z těch dnů, není na to moc co říct. Ráno bylo sucho a měl jsem z auta dobrý pocit. Na mokru to není až tak špatné, ale tohle bylo přespříliš.
Vyzkoušel jste oba typy mokrých pneumatik?
LH: Otestoval jsem obě.
Měli jste nějaké problémy s opotřebením přechodných pneumatik jako vaši soupeři už ve středu?
LH: Měl jsem ty samé problémy.
Jak se vám líbily mokré pneumatiky?
LH: Zdá se že budou v pořádku. Nenajezdili jsme toho na nich moc, takže je brzo hodnotit.
Jak byste srovnal chování auta s tím, jaké bylo ve Valencii? Jsou tam nějaké rozdíly?
LH: Neexistuje žádný rozdíl, je stejné jako ve Valencii.
Viděl jste už nové plány okruhu Silverstone? Co si o nich myslíte? Potřeboval Silverstone změnu?
LH: Líbilo se mi to tak, jak to bylo, ale vítám nové nápady.
Pokud bude zítra zase mokro, je vůbec možné ještě něčeho dosáhnout?
LH: Je zde několik maličkostí, zkoušení věcí, které potřebuje tým udělat. Ale co se týče mích řidičských schopností, není toho moc co se můžu opravdu naučit. Čas strávený na trati je strašně cenná věc, ale na mokru to opravdu nestojí za to.
Mluvíte dost sklesle...
LH: To vážně dělám? Cítím se skvěle. Máme dost práce. Rád bych jezdil na suchu stejně jako ostatní. Mám rád jízdu za mokra, ale tohle je až příliš. Bylo by dobré, kdyby to bylo trochu víc konzistentní. Ale ve svém autě se cítím pozitivně.
Jak byste shrnul současnou situaci?
LH: Udělali jsme jeden test, ale jsou zde obrovské rozdíly v hmotnosti, takže nemám vůbec představu o rozložení sil. Hodnotit je to těžší než v minulosti. Někteří lide mají v nádrži naloženo 30 kg nebo 10 kg, jiní zase 150.
Jaký bude váš zítřejší program, jestliže bude trať suchá?
LH: Doufám, že je to spousta kol. Chtěl bych se dostat na trať a udělat něco z programu, který jsme měli na dnešek a pokusit se jezdit tak moc, jak jen to bude možné.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.