Narain, indické jméno, které se již brzy může objevit mezi superhvězdami jako je Michael Schumacher, Juan Pablo Montoya a další…
Narain, jméno, jež v Indii zná každý fanoušek Formule 1, je loňský jezdec World Series Nissan, kde soutěžil s týmem Tata RC Motorsport. Celkově v šampionátu skončil se 100 body na šesté pozici. Má většinu fenomenálních vlastností, kterými se mohou pochlubit jen ti nejlepší jezdci rychlých kol. Patří mezi ně ty, které často zmiňovaly zahraniční motorsport časopisy: výjimečný talent, fantastická rychlost, extrémní kontrola nad vozem a neporazitelný styl.
Narain je již nyní přezdíván „Nejrychlejší Ind na světě“. Kumar Ram Narain Karthikeyan je na nejlepší cestě stát se prvním indickým závodním jezdcem Formule 1. Narodil se 14. ledna 1977. Je studentem prestižní závodnické školy ELF Winfield Racing School a také má dokončené obchodně administrativní vzdělání. Jméno Karthikeyan není v motosportu tak neznámé. Nejvíc jej zatím proslavil jeho otec G.R. Karthikeyan, jenž je bývalým Indickým národním šampiónem v Rallye.
Narain se chtěl přiučit více evropskému závodění a tak vstoupil do ELF Winfield Racing School ve Francii. To je prestižní závodnická škola, která odchovala taková esa, kterými bezesporu jsou Alain Prost či Damon Hill. Z jeho zdejších výkonů je možné potvrdit jeho neobyčejný talent a cit k závodnímu autu. Je jedním z finalistů soutěže Pilote Elf Competition for Formula Renault roku 1992. To mu bylo teprve patnáct let. Od této doby je jeho hlavním cílem vstup do Formule 1. Byl by zcela prvním Indem na této dlouhé cestě ke slávě. Celý národ mu drží pěsti a přeje si, aby již brzy mohli skandovat jeho jméno v ochozech závodních okruhů nebo u televizních obrazovek.
Avšak, Narain již v kokpitu vozu Formule 1 seděl a dokonce již závodní vůz testoval. Jeho první zkušeností bylo testování vozu Minardi, Jaguar a Jordan. Finanční giganti, kteří této hvězdě pomáhají v cestě k Formuli 1 jsou společnosti Tata Group, Tyre Major JK Tyre, Red Bull a Speed & Bharat Petroleum, jeden z velkých zástupců na trhu s ropou. Závodění je velmi náročný sport, vyžadující intenzivní koncentraci a zdatnou fyzičku. Narain se snaží udržovat v přísném režimu fyzické a mentální kondice. Jeho sponzoři do něj vkládají obrovské naděje, to se projevilo i nyní, kdy se jedná o jeho angažmá u týmu Jordan Grand Prix, kde by mohl letos jezdit jako týmový jezdec č. 1.
Uvidíme, zda se ve světě Formule 1 objeví další exotická národnost, kterých již zde bylo velmi mnoho. Přesto však ne všechny a je potřeba královnu motosportu stále zpestřovat.
Foto: Narain Karthikeyan
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.