Závěrečný díl příběhu britského závodníka Dicka Seamana.
DICK SEAMAN 4. částPŘÍLIŠ NEBEZPEČNÁ JÍZDAV prosinci 1938 se Dick oženil. Bez přítomnosti matky oslavoval novou etapu života a čekal na podepsání smlouvy s Mercedesem pro rok 1939. Dick se do této doby nijak vážně nezajímal o situaci v Evropě, ale časem nedokázal politické dění ignorovat a čím dál černější vize budoucnosti ho zneklidňovala. Na únorové automobilové výstavě v Berlíně se v rámci přehlídky stříbrných šípů osobně setkal s Hitlerem, kterému v 20 minutovém monologu nerozuměl ani slovo. To však Dickovi stačilo k rozpoznání zla, skrývajícího se v Hitlerových myšlenkách a plánech. Dick vážně uvažoval o odchodu z týmu a Německa. Lord Howe, od kterého na počátku kariéry koupil vůz Delage, ho přesvědčil o opaku. Z politických důvodů Dicka utvrzoval v podepsání smlouvy s Mercedesem i pro rok 1939. Dick nakonec po dlouhém rozmýšlení zůstal věrný Mercedesu. Svou roli v tom sehrály i finance. Veškeré vydělané peníze by musel nechat v Německu a od matky se po svatbě s Němkou Erikou nemohl dočkat žádné podpory.
Dick Seaman v osudné Grand Prix Belgie 1939
Jenže Mercedes na začátek sezóny vyrobil jen tři vozy a Dicka pasoval do role náhradního jezdce. Úvodní grand prix sezóny v Pau se nezúčastnil, pouze trénoval a třebaže v kvalifikaci zajel nejrychlejší čas, nárok na start neměl.
V sobotu před závodem protestovali čtyři členové francouzské komunistické strany proti účasti německých týmu v grand prix. Nic jim to nebylo platné, na příkaz ředitele závodu byla čtveřice francouzů zatčena. Závod vyhrál Hermann Lang.Dick do rok starého modelu W154 (s novým motorem M163) usedl až v květnu na okruhu Nürburgring. K jeho smůle nešlo o závod, nýbrž o filmování záběrů do dokumentárního filmu o týmech Mercedes a Auto Union. Na Nürburgringu se vrátil o pár dní později na start Eifel Grand Prix, kde po zničení spojky odstoupil.Druhým závodem v Dickové sezóně byla Grand Prix Belgie. Chtěl přesvědčit vedení Mercedesu a Neubauera o tom, že si stálé místo v týmu zaslouží. Dick kvalifikoval vůz na pátou startovní pozici. V den závodu začalo hustě pršet a rázem byl do role favorita pasován Caracciola. Dick chtěl jeho neotřesitelnou pozici přeborníka na morku ohrozit. Po startu jel na hranici svých možností, v devátém kole byl čtvrtý, a když Caracciola po dvanácti kolech chyboval výjezdem mimo dráhu, převzal čelo.
Hořící vůz Dicka Seamana po havárii v zatáčce Club Corner
Dick udával tempo závodu a nezdráhal se zvyšovat náskok na druhého Langa. Pod záplavou kapek deště v žádném případě nepolevoval – a to se mu stalo osudným. Ve 22. kole s náskokem půl minuty ztratil kontrolu na vodou zaplavené dráze. Do zatáčky Club Corner, před ostrou pravotočivou vracečkou La Source, vjel až příliš rychle. V místě, kde chyboval i Caracciola, dostal smyk a bokem narazil do stromu. Kokpitem vrazil přímo do kmene stromu a vůz zachvátil požár. Poničená karosérie ho uvěznila v hořící pochodni. Silným nárazem pravděpodobně ztratil vědomí a ven se dostal až za pomocí duchapřítomných diváků a belgického policisty. Krátce nato dorazila k místu ambulance a vážně popáleného Dicka se zlomenou rukou převezla do nemocnice. Na lůžku nabyl vědomí a vtipkoval s Erikou, že ji nebude moci večer doprovodit do kina. Druhého dne se Dick nedožil, ve 26 letech podlehl těsně před půlnocí četným popáleninám. Velká Británie tak 25. června ztratila svého nejlepšího jezdce 30. let. O to smutnější je fakt, že úspěchy Dicka Seamana bývaly za kanálem La Manche na pokraji zájmu.DICK SEAMAN 1. část - ZÁVODNÍ SEDAČKA NAMÍSTO KŘESLA DIPLOMATADICK SEAMAN 2. část - VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ NA POST PILOTA MERCEDESUDICK SEAMAN 3. část - ŠPATNÝ VÍTĚZDICK SEAMAN 4. část - PŘÍLIŠ NEBEZPEČNÁ JÍZDA
Dick Seaman
* 4. 2. 1913† 25. 6. 1939
STATISTIKY Počet startů v závodech Grand Prix 7 Vítězství 1 Pódium 3 Pole-position 1 Nejrychlejší kolo 2 Nejlepší umístění v šampionátu 4. (1938)
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.