Příběh jednoho z nejoblibenějších britských závodníků, který se dostal až do Formule 1, aby se utkal s legendami jako Alain Prost, Ayrton Senna či Michael Schumacher.
Damon se narodil 17. září 1960. K motorsportu jej přivedl jeho otec, úspěšný závodník Graham Hill, vítěz Indy 500 a 24 hodin Le Mans. Pro Damona však prostředí závodů nepředstavovalo vzrušení. Přestože otec závodil ve Formuli 1 s hvězdami jako Jim Clark nebo Stirling Moss, malý Damon se na závody díval jako na normální, nudnou práci dospělých.
Většina budoucích pilotů F1 začíná svoji kariéru v útlém dětství na motokáře. Damon Hill začínal později, a na motorce. Poprvé na ni usedl v jedenácti letech, když při závodech v Silverstone zkoušel v paddocku malý motocykl Honda 50 ccm. Přestože o motorismus nejevil zájem, s motocyklem se sžil velmi rychle a svým talentem udělal radost svému otci. Ten mu podobný stroj rychle koupil, ale láska k rychlosti se v Damonovi probudila až po vyzkoušení otcova terénního motocyklu Bultaco 350 ccm.
MotocyklyDamon ještě netušil, že je na cestě do Formule 1...Poslední sezóna Damona Hilla byla poznamenána smůlou na nespolehlivou techniku, ale hlavně viditelnou ztrátou motivace. Damon se rozhodl závodní okruhy opustit a věnovat se rodině a hudbě. Po celou svoji závodní kariéru byl kritizován za nevyužitý potenciál Williamsu a jeho úspěchy byly připisovány rychlému vozu. Ale Damon Hill byl vynikajícím pilotem. Jeho jezdecké kvality by nikdy neměly být posuzovány podle neúspěšné poslední sezóny, ale podle vyrovnaných soubojů, které sváděl s Alainem Prostem či Ayrtonem Sennou a podle slov inženýrů všech stájí, ve kterých Damon působil. Přestože byl synem Grahama Hilla, svoji cestu na samotný vrchol motoristického sportu si musel vyšlapat sám.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Retirement Announcement
Date: June 16 1999
After much reflection, I have decided not to continue racing in Formula One after the end of the 1999 season.
Despite being a late starter to F1, at the age of 32, I am very proud of my record of having won 22 GP, and the World Championship itself, in just seven seasons.
F1 has afforded me many incredible opportunities, and I will cherish some fantastic memories. I have fulfilled my ambitions and consider myself to be very fortunate to have done so.
I would like to thank all those who have had to work with me, from the caterers to the team owners. You survived, well done!
I would especially like to thank my wife, Georgie, who has had the greatest burden to bear. I love you.
To my family and friends, your faith and belief in me, whatever the results on the track, preserved my sanity and sense of perspective for which I am eternally grateful. I promise to make more time for you in the future.
To my loyal fans: you were incredible throughout. An enormous thanks to you all. We showed 'em!
To Eddie Jordan, and the whole Benson and Hedges Jordan Mugen Honda Team, thank you for all your support and I know that Spa will be the first of many victories.
I am committed to give you everything I can in order to secure your highest possible placing in the Constructors Championship.
I would particularly like to thank my sponsors Benson and Hedges, Cellnet and Remus, for demonstrating their loyalty and commitment to me through thick and thin.
As for the future, my passion to be successful and to give my best to whatever I turn my hand to is undiminished.
'Never for me the lowered banner, never the last endeavour!'
Damon Hill* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Statistické údaje:Národnost: anglickáDatum narození: 17. září 1960Místo narození: LondýnPočet startů: 122Počet bodů: 360Počet vítězství: 22Pole Position: 20Počet startů z první řady: 47Nejrychlejší kola: 19Stupně vítězů: 42Debut v F1: GP Velké Británie 1992První vítězství: GP Maďarska 1993Počet titulů mistra světa: 1 (1996)
Kariéra chronologicky:1981: Motocykly1982: Motocykly1983: Motocykly1984: Motocykly1985: Formule Ford 1600 / 3. celkově1986: Formule 3 / 9. celkově1987: Formule 3 / 5. celkově1988: Formule 3 / 3. celkově1989: Formule 30001990: Formule 30001991: Formule 30001992: F1 Williams-Renault (testovací jezdec), F1 Brabham1993: F1 Williams-Renault / 3. celkově1994: F1 Williams-Renault / 2. celkově1995: F1 Williams-Renault / 2. celkově1996: F1 Williams-Renault / mistr světa1997: F1 Arrows-Yamaha / 13. celkově1998: F1 Jordan-Mugen / 6. celkově1999: F1 Jordan-Mugen / 12. celkově
Foto: dtm.de, Renault, WilliamsF1 Team
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.