Příběh jednoho z nejoblibenějších britských závodníků, který se dostal až do Formule 1, aby se utkal s legendami jako Alain Prost, Ayrton Senna či Michael Schumacher.
Damon se narodil 17. září 1960. K motorsportu jej přivedl jeho otec, úspěšný závodník Graham Hill, vítěz Indy 500 a 24 hodin Le Mans. Pro Damona však prostředí závodů nepředstavovalo vzrušení. Přestože otec závodil ve Formuli 1 s hvězdami jako Jim Clark nebo Stirling Moss, malý Damon se na závody díval jako na normální, nudnou práci dospělých.
Většina budoucích pilotů F1 začíná svoji kariéru v útlém dětství na motokáře. Damon Hill začínal později, a na motorce. Poprvé na ni usedl v jedenácti letech, když při závodech v Silverstone zkoušel v paddocku malý motocykl Honda 50 ccm. Přestože o motorismus nejevil zájem, s motocyklem se sžil velmi rychle a svým talentem udělal radost svému otci. Ten mu podobný stroj rychle koupil, ale láska k rychlosti se v Damonovi probudila až po vyzkoušení otcova terénního motocyklu Bultaco 350 ccm.
MotocyklyDamon ještě netušil, že je na cestě do Formule 1...Poslední sezóna Damona Hilla byla poznamenána smůlou na nespolehlivou techniku, ale hlavně viditelnou ztrátou motivace. Damon se rozhodl závodní okruhy opustit a věnovat se rodině a hudbě. Po celou svoji závodní kariéru byl kritizován za nevyužitý potenciál Williamsu a jeho úspěchy byly připisovány rychlému vozu. Ale Damon Hill byl vynikajícím pilotem. Jeho jezdecké kvality by nikdy neměly být posuzovány podle neúspěšné poslední sezóny, ale podle vyrovnaných soubojů, které sváděl s Alainem Prostem či Ayrtonem Sennou a podle slov inženýrů všech stájí, ve kterých Damon působil. Přestože byl synem Grahama Hilla, svoji cestu na samotný vrchol motoristického sportu si musel vyšlapat sám.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Retirement Announcement
Date: June 16 1999
After much reflection, I have decided not to continue racing in Formula One after the end of the 1999 season.
Despite being a late starter to F1, at the age of 32, I am very proud of my record of having won 22 GP, and the World Championship itself, in just seven seasons.
F1 has afforded me many incredible opportunities, and I will cherish some fantastic memories. I have fulfilled my ambitions and consider myself to be very fortunate to have done so.
I would like to thank all those who have had to work with me, from the caterers to the team owners. You survived, well done!
I would especially like to thank my wife, Georgie, who has had the greatest burden to bear. I love you.
To my family and friends, your faith and belief in me, whatever the results on the track, preserved my sanity and sense of perspective for which I am eternally grateful. I promise to make more time for you in the future.
To my loyal fans: you were incredible throughout. An enormous thanks to you all. We showed 'em!
To Eddie Jordan, and the whole Benson and Hedges Jordan Mugen Honda Team, thank you for all your support and I know that Spa will be the first of many victories.
I am committed to give you everything I can in order to secure your highest possible placing in the Constructors Championship.
I would particularly like to thank my sponsors Benson and Hedges, Cellnet and Remus, for demonstrating their loyalty and commitment to me through thick and thin.
As for the future, my passion to be successful and to give my best to whatever I turn my hand to is undiminished.
'Never for me the lowered banner, never the last endeavour!'
Damon Hill* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Statistické údaje:Národnost: anglickáDatum narození: 17. září 1960Místo narození: LondýnPočet startů: 122Počet bodů: 360Počet vítězství: 22Pole Position: 20Počet startů z první řady: 47Nejrychlejší kola: 19Stupně vítězů: 42Debut v F1: GP Velké Británie 1992První vítězství: GP Maďarska 1993Počet titulů mistra světa: 1 (1996)
Kariéra chronologicky:1981: Motocykly1982: Motocykly1983: Motocykly1984: Motocykly1985: Formule Ford 1600 / 3. celkově1986: Formule 3 / 9. celkově1987: Formule 3 / 5. celkově1988: Formule 3 / 3. celkově1989: Formule 30001990: Formule 30001991: Formule 30001992: F1 Williams-Renault (testovací jezdec), F1 Brabham1993: F1 Williams-Renault / 3. celkově1994: F1 Williams-Renault / 2. celkově1995: F1 Williams-Renault / 2. celkově1996: F1 Williams-Renault / mistr světa1997: F1 Arrows-Yamaha / 13. celkově1998: F1 Jordan-Mugen / 6. celkově1999: F1 Jordan-Mugen / 12. celkově
Foto: dtm.de, Renault, WilliamsF1 Team
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.