Otázka omezení výdajů se opět dostává do centra dění. V minulosti už se na jednacím stole objevila, postaral se o to někdejší prezident FIA Max Mosley v roce 2010, ale nakonec tato záležitost ustoupila do ústraní.
Rozpočtový strop měl za cíl přilákat do F1 větší počet týmů a ulehčit živobytí těm menším, ale nezdařilo se. Nyní se otázka vrací znovu na stůl a v souvislosti s novým vedením F1 by mohla situace tentokrát dopadnout jinak. Claire Williamsová je přesvědčena, že rozpočtový strop by vyhovoval nejen Williamsu, ale napomohl by k efektivnějšímu využití daných prostředků. Ostatně minulý měsíc označil tento koncept za užitečný i nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Liberty Media coby nový vlastník F1 se hodlá tímto problémem zabývat v následujících měsících a hodlá prověřit přerozdělování finančních prostředků týmům, aby bylo spravedlivější. V současnosti například Ferrari disponuje rozpočtem kolem 330 milionů dolarů, zatím Williams se musí spokojit se sumou ve výši 150 milionů $.
"Liberty Media hovoří o tendenci zavést rozdělování příjmů na mnohem spravedlivější úrovni s cílem zajistit, aby náš sport byl úspěšný a udržitelný i do budoucna. Williams je nezávislý tým a náš rozpočet se pohybuje někde ve středu mezi ostatními týmy F1.
Pokud se opravdu naplní vize nového systému, bude to pro nás znamenat lepší budoucnost, protože z této situace zřejmě budeme mít prospěch. Zvládáme všechno na střední úrovni, zatímco větší týmy mají určitý manipulační prostor, mohou třeba v případě zavedení stropů na počet zaměstnanců nebo rozpočtu propouštět. Takže věřím, že se dostaneme ohledně těchto záležitosti k jednacímu stolu," komentuje situaci Claire Williamsová.
U Williamsu rovněž oceňují to, co pro Formuli 1 udělal Bernie Ecclestone. Jeho čtyřicetiletá éra je dle týmového vyjádření jedinečná.
"Čekali jsme, zda bude mít i Ecclestone místo u tohoto stolu, je nyní jasné, že už nebude do všech událostí zapojen každodenně. Dostal titul čestného předsedy, takže bude nutné si ujasnit, o jakou funkci vlastně jde. Ale F1 je dnes tím, čím ji Bernie udělal. V některých případech vytvořil fenomenální záležitosti a od základu tento sport proměnil. Má publikum po celém světě, vynáší stovky milionů od sponzorů za jedinou sezónu. Tohle Berniemu nikdo nemůže upřít," dodává Claire.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.