Otázka omezení výdajů se opět dostává do centra dění. V minulosti už se na jednacím stole objevila, postaral se o to někdejší prezident FIA Max Mosley v roce 2010, ale nakonec tato záležitost ustoupila do ústraní.
Rozpočtový strop měl za cíl přilákat do F1 větší počet týmů a ulehčit živobytí těm menším, ale nezdařilo se. Nyní se otázka vrací znovu na stůl a v souvislosti s novým vedením F1 by mohla situace tentokrát dopadnout jinak. Claire Williamsová je přesvědčena, že rozpočtový strop by vyhovoval nejen Williamsu, ale napomohl by k efektivnějšímu využití daných prostředků. Ostatně minulý měsíc označil tento koncept za užitečný i nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Liberty Media coby nový vlastník F1 se hodlá tímto problémem zabývat v následujících měsících a hodlá prověřit přerozdělování finančních prostředků týmům, aby bylo spravedlivější. V současnosti například Ferrari disponuje rozpočtem kolem 330 milionů dolarů, zatím Williams se musí spokojit se sumou ve výši 150 milionů $.
"Liberty Media hovoří o tendenci zavést rozdělování příjmů na mnohem spravedlivější úrovni s cílem zajistit, aby náš sport byl úspěšný a udržitelný i do budoucna. Williams je nezávislý tým a náš rozpočet se pohybuje někde ve středu mezi ostatními týmy F1.
Pokud se opravdu naplní vize nového systému, bude to pro nás znamenat lepší budoucnost, protože z této situace zřejmě budeme mít prospěch. Zvládáme všechno na střední úrovni, zatímco větší týmy mají určitý manipulační prostor, mohou třeba v případě zavedení stropů na počet zaměstnanců nebo rozpočtu propouštět. Takže věřím, že se dostaneme ohledně těchto záležitosti k jednacímu stolu," komentuje situaci Claire Williamsová.
U Williamsu rovněž oceňují to, co pro Formuli 1 udělal Bernie Ecclestone. Jeho čtyřicetiletá éra je dle týmového vyjádření jedinečná.
"Čekali jsme, zda bude mít i Ecclestone místo u tohoto stolu, je nyní jasné, že už nebude do všech událostí zapojen každodenně. Dostal titul čestného předsedy, takže bude nutné si ujasnit, o jakou funkci vlastně jde. Ale F1 je dnes tím, čím ji Bernie udělal. V některých případech vytvořil fenomenální záležitosti a od základu tento sport proměnil. Má publikum po celém světě, vynáší stovky milionů od sponzorů za jedinou sezónu. Tohle Berniemu nikdo nemůže upřít," dodává Claire.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.