Otázka omezení výdajů se opět dostává do centra dění. V minulosti už se na jednacím stole objevila, postaral se o to někdejší prezident FIA Max Mosley v roce 2010, ale nakonec tato záležitost ustoupila do ústraní.
Rozpočtový strop měl za cíl přilákat do F1 větší počet týmů a ulehčit živobytí těm menším, ale nezdařilo se. Nyní se otázka vrací znovu na stůl a v souvislosti s novým vedením F1 by mohla situace tentokrát dopadnout jinak. Claire Williamsová je přesvědčena, že rozpočtový strop by vyhovoval nejen Williamsu, ale napomohl by k efektivnějšímu využití daných prostředků. Ostatně minulý měsíc označil tento koncept za užitečný i nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Liberty Media coby nový vlastník F1 se hodlá tímto problémem zabývat v následujících měsících a hodlá prověřit přerozdělování finančních prostředků týmům, aby bylo spravedlivější. V současnosti například Ferrari disponuje rozpočtem kolem 330 milionů dolarů, zatím Williams se musí spokojit se sumou ve výši 150 milionů $.
"Liberty Media hovoří o tendenci zavést rozdělování příjmů na mnohem spravedlivější úrovni s cílem zajistit, aby náš sport byl úspěšný a udržitelný i do budoucna. Williams je nezávislý tým a náš rozpočet se pohybuje někde ve středu mezi ostatními týmy F1.
Pokud se opravdu naplní vize nového systému, bude to pro nás znamenat lepší budoucnost, protože z této situace zřejmě budeme mít prospěch. Zvládáme všechno na střední úrovni, zatímco větší týmy mají určitý manipulační prostor, mohou třeba v případě zavedení stropů na počet zaměstnanců nebo rozpočtu propouštět. Takže věřím, že se dostaneme ohledně těchto záležitosti k jednacímu stolu," komentuje situaci Claire Williamsová.
U Williamsu rovněž oceňují to, co pro Formuli 1 udělal Bernie Ecclestone. Jeho čtyřicetiletá éra je dle týmového vyjádření jedinečná.
"Čekali jsme, zda bude mít i Ecclestone místo u tohoto stolu, je nyní jasné, že už nebude do všech událostí zapojen každodenně. Dostal titul čestného předsedy, takže bude nutné si ujasnit, o jakou funkci vlastně jde. Ale F1 je dnes tím, čím ji Bernie udělal. V některých případech vytvořil fenomenální záležitosti a od základu tento sport proměnil. Má publikum po celém světě, vynáší stovky milionů od sponzorů za jedinou sezónu. Tohle Berniemu nikdo nemůže upřít," dodává Claire.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.