V minulé sezóně jsme byli svědky hned několika problémů týmu Haas s brzdovými produkty, což například vyústilo v odstoupení Romaina Grosjeana v Singapuru a Malajsii nebo Estebana Gutiérreze v USA. Americký tým se tak rozhodl pro zvláštní řešení.
Brzdové komponenty Brembo přinášely v minulé sezóně týmu Haas nejeden problém. Došlo to až tak daleko, že v rámci Grand Prix Brazílie tým otestoval brzdy Carbon Industrie, aby zjistil, zda stávající problémy má na svědomí Brembo nebo šasi, které pro Haase připravila firma Dallara. Testy pak pokračovaly i v Abú Zabí.
Haas se proto rozhodl, že během předsezónních testů nebude využívat produktů jednoho dodavatele brzdového zařízení, ale až během nich se rozhodne, kdo bude dodavatelem pro rok 2017. Potvrzuje to ve svém vyjádření i manažer týmu Günther Steiner.
"Co se týče dodavatelů brzd, připravíme paralenení program a na jeho základě zjistíme, pro koho se rozhodnout. Určitě to bude během barcelonských testů. Musíme někoho pro sezónu zvolit, takže to bude buď anebo. Ostatně jsme vždy byli připraveni na více možností, to je také náš cíl. Nechceme se nikoho zbavit, jen chceme vědět, kdo má jaké možnosti a posoudit je, kdyby pro nás byly co nejlepší. Bude to buď anebo, ale zatím nevíme, koho zvolíme," vysvětluje Steiner.
Nová pravidla, která začnou platit v této sezóně, znamenají v rozhodování týmu Haas určité komplikace, protože vozy s určitými úpravami byly testovány v průběhu roku, zatímco americká stáj se jim věnovala až na jeho konci. I proto dospěl Haas k závěru, že je třeba věnovat pozornost oběma výrobcům.
"Je to pravda. Nemohli jsme loni testovat brzdy v takovém režimu, v jakém budou pro letošní rok, takže jsme plánovali možnost výběru. V loňském roce jsme dospěli k závěru, že druhý výrobce je dobrý, ale stejně tak je potřeba vyzkoušet všechno, co bude pro letošek připraveno. Brzdy jsou nyní větší, disky širší a tlustší. Prostě je třeba materiál prověřit a ujistit se, že vše funguje. A nejlepším způsobem je mít možnost to řádě udělat. Takže když taková příležitost existuje, je třeba ji využít," dodává Steiner s tím, že Haas výrobky obou firem nasadí do prvního testu, který začne 27. února 2017.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.
Helmut Marko razantně popřel spekulace o tom, že by Max Verstappen byl blízko podpisu s Mercedesem. Podle něj smlouvu nepodepsal a ani nemůže.
George Russell zatím nemá smlouvu pro sezonu 2026, což otevírá prostor spekulacím o jeho budoucnosti. Mercedes i sám jezdec možná vyčkávají na vývoj situace na přestupovém trhu.
Lewis Hamilton rozbouřil domácí tribuny už během prvního pátečního tréninku, když zajel nejrychlejší čas a jasně naznačil, že na Silverstonu hodlá hrát hlavní roli. V britském souboji s Landem Norrisem měl zatím navrch a fanoušci na okruhu tak dostali první důvod k naději na silný víkend domácích jezdců.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.