V minulé sezóně jsme byli svědky hned několika problémů týmu Haas s brzdovými produkty, což například vyústilo v odstoupení Romaina Grosjeana v Singapuru a Malajsii nebo Estebana Gutiérreze v USA. Americký tým se tak rozhodl pro zvláštní řešení.
Brzdové komponenty Brembo přinášely v minulé sezóně týmu Haas nejeden problém. Došlo to až tak daleko, že v rámci Grand Prix Brazílie tým otestoval brzdy Carbon Industrie, aby zjistil, zda stávající problémy má na svědomí Brembo nebo šasi, které pro Haase připravila firma Dallara. Testy pak pokračovaly i v Abú Zabí.
Haas se proto rozhodl, že během předsezónních testů nebude využívat produktů jednoho dodavatele brzdového zařízení, ale až během nich se rozhodne, kdo bude dodavatelem pro rok 2017. Potvrzuje to ve svém vyjádření i manažer týmu Günther Steiner.
"Co se týče dodavatelů brzd, připravíme paralenení program a na jeho základě zjistíme, pro koho se rozhodnout. Určitě to bude během barcelonských testů. Musíme někoho pro sezónu zvolit, takže to bude buď anebo. Ostatně jsme vždy byli připraveni na více možností, to je také náš cíl. Nechceme se nikoho zbavit, jen chceme vědět, kdo má jaké možnosti a posoudit je, kdyby pro nás byly co nejlepší. Bude to buď anebo, ale zatím nevíme, koho zvolíme," vysvětluje Steiner.
Nová pravidla, která začnou platit v této sezóně, znamenají v rozhodování týmu Haas určité komplikace, protože vozy s určitými úpravami byly testovány v průběhu roku, zatímco americká stáj se jim věnovala až na jeho konci. I proto dospěl Haas k závěru, že je třeba věnovat pozornost oběma výrobcům.
"Je to pravda. Nemohli jsme loni testovat brzdy v takovém režimu, v jakém budou pro letošní rok, takže jsme plánovali možnost výběru. V loňském roce jsme dospěli k závěru, že druhý výrobce je dobrý, ale stejně tak je potřeba vyzkoušet všechno, co bude pro letošek připraveno. Brzdy jsou nyní větší, disky širší a tlustší. Prostě je třeba materiál prověřit a ujistit se, že vše funguje. A nejlepším způsobem je mít možnost to řádě udělat. Takže když taková příležitost existuje, je třeba ji využít," dodává Steiner s tím, že Haas výrobky obou firem nasadí do prvního testu, který začne 27. února 2017.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.