V minulé sezóně jsme byli svědky hned několika problémů týmu Haas s brzdovými produkty, což například vyústilo v odstoupení Romaina Grosjeana v Singapuru a Malajsii nebo Estebana Gutiérreze v USA. Americký tým se tak rozhodl pro zvláštní řešení.
Brzdové komponenty Brembo přinášely v minulé sezóně týmu Haas nejeden problém. Došlo to až tak daleko, že v rámci Grand Prix Brazílie tým otestoval brzdy Carbon Industrie, aby zjistil, zda stávající problémy má na svědomí Brembo nebo šasi, které pro Haase připravila firma Dallara. Testy pak pokračovaly i v Abú Zabí.
Haas se proto rozhodl, že během předsezónních testů nebude využívat produktů jednoho dodavatele brzdového zařízení, ale až během nich se rozhodne, kdo bude dodavatelem pro rok 2017. Potvrzuje to ve svém vyjádření i manažer týmu Günther Steiner.
"Co se týče dodavatelů brzd, připravíme paralenení program a na jeho základě zjistíme, pro koho se rozhodnout. Určitě to bude během barcelonských testů. Musíme někoho pro sezónu zvolit, takže to bude buď anebo. Ostatně jsme vždy byli připraveni na více možností, to je také náš cíl. Nechceme se nikoho zbavit, jen chceme vědět, kdo má jaké možnosti a posoudit je, kdyby pro nás byly co nejlepší. Bude to buď anebo, ale zatím nevíme, koho zvolíme," vysvětluje Steiner.
Nová pravidla, která začnou platit v této sezóně, znamenají v rozhodování týmu Haas určité komplikace, protože vozy s určitými úpravami byly testovány v průběhu roku, zatímco americká stáj se jim věnovala až na jeho konci. I proto dospěl Haas k závěru, že je třeba věnovat pozornost oběma výrobcům.
"Je to pravda. Nemohli jsme loni testovat brzdy v takovém režimu, v jakém budou pro letošní rok, takže jsme plánovali možnost výběru. V loňském roce jsme dospěli k závěru, že druhý výrobce je dobrý, ale stejně tak je potřeba vyzkoušet všechno, co bude pro letošek připraveno. Brzdy jsou nyní větší, disky širší a tlustší. Prostě je třeba materiál prověřit a ujistit se, že vše funguje. A nejlepším způsobem je mít možnost to řádě udělat. Takže když taková příležitost existuje, je třeba ji využít," dodává Steiner s tím, že Haas výrobky obou firem nasadí do prvního testu, který začne 27. února 2017.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.