Španělský pilot se mohl stát šampionem už pětkrát, ale proměnil pouze první dva pokusy na Renaultu v letech 2005 a 2006. Další tři pokusy v letech 2007, 2010 a 2012, kdy nastupoval k poslednímu závodu jako adept na korunu krále F1 nevyužil.
Bez ohledu na možnosti v oněch třech sezónách Fernando Alonso přiznává, že mu boj o mistrovský titul hodně chybí. V roce 2013 sice byl druhý, ale s masivním odstupem na tehdy neporazitelného Vettela, o rok později už dobyl jen dvě umístění na stupních vítězů a nyní už se dvě sezóny snaží přivést zpět na vrchol McLaren.
"Měl jsem štěstí, že jsem ten pocit pětkrát zažil. Trénujete, sedíte na simulátoru, chodíte do továrny, závodíte, hovoříte s médii, děláte co je potřeba, abyste byli konkurenceschopní a v neděli závodili o titul. Za poslední čtyři roky mi tohle opravdu moc chybí. Ale na druhou stranu se cítím šťastný, že jsem mohl prožít ten tlak a emoce, že jsem z pěti možností dvě zúročil, protože existuje hodně mých kolegů, kteří měli obrovský talent, ale nikdy se do boje o titul nezapojili.
Dostali se do F1, ale nikdy neměli šanci se postavit na stupně vítězů, absolvovat tiskovou konferenci pro tři nejlepší, nikdy nezažili pocit startu z pole-position nebo se jim nepodařilo vyhrát Grand Prix, a to byli velmi, velmi talentovaní. Takže jsem šťastný a ten pocit mi teď hodně chybí," zpovídá se Alonso.
Za vůbec nejtěžší boje o titul považuje Alonso ten ze sezóny 2006, kdy proti němu bojoval Michael Schumacher. Byl to také duel mezi značkou Renault a pneumatikami Michelin versus Ferrari a Bridgestone.
"Pokud ten rok pneumatiky Bridgestone fungovaly dobře, Schumacher na nich většinou vyhrál závod. Když měl výhodu Michelin, pořád bylo nutné počítat s tím, že je ve hře. Během víkendu jsem myslel na to, jak vybojovat mnohem více bodů než on, byl pořád třetí, čtvrtý, druhý, takže pořád měl trochu navíc. Ze všech pilotů, se kterými jsem bojoval, byl jediný, kdo tohle dokázal," vzpomíná Alonso na Schumachera.
Současná situace ho pochopitelně trápí a pro někoho, kdo byl v uplynulých letech zvyklý na úspěchy je to dvojnásob těžké. Plynou z toho situace, kdy dokáže frustrace proniknout na povrch, i když by se to nemělo stávat a profesionál by se s takovými případy měl umět vyrovnat.
"McLaren je druhý nejlepší tým v historii, ale když bojujeme o Q1, tak to není docela normální. Všichni v týmu cítíme tlak, očekávání, že ještě nejsme schopni být výš. Všechny nás to frustruje. Pak tu je osobní zklamání, že nejsem schopen bojovat o stupně vítězů, o vítězství a někdy ani o pozice, protože po deseti kolech nastanou určité problémy, takže je třeba něco udělat s motorem, baterií a tak podobně.
Nato třeba přijede někdo se Sauberem a předjede mě, všichni jásají, jaký to byl fantastický manévr, ale my máme o 100 koňských sil méně. To neznamená, že jsem zapomněl řídit, ale jsou situace, které jsou mimo naší kontrolu," dodává Alonso.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.