Španělský pilot se mohl stát šampionem už pětkrát, ale proměnil pouze první dva pokusy na Renaultu v letech 2005 a 2006. Další tři pokusy v letech 2007, 2010 a 2012, kdy nastupoval k poslednímu závodu jako adept na korunu krále F1 nevyužil.
Bez ohledu na možnosti v oněch třech sezónách Fernando Alonso přiznává, že mu boj o mistrovský titul hodně chybí. V roce 2013 sice byl druhý, ale s masivním odstupem na tehdy neporazitelného Vettela, o rok později už dobyl jen dvě umístění na stupních vítězů a nyní už se dvě sezóny snaží přivést zpět na vrchol McLaren.
"Měl jsem štěstí, že jsem ten pocit pětkrát zažil. Trénujete, sedíte na simulátoru, chodíte do továrny, závodíte, hovoříte s médii, děláte co je potřeba, abyste byli konkurenceschopní a v neděli závodili o titul. Za poslední čtyři roky mi tohle opravdu moc chybí. Ale na druhou stranu se cítím šťastný, že jsem mohl prožít ten tlak a emoce, že jsem z pěti možností dvě zúročil, protože existuje hodně mých kolegů, kteří měli obrovský talent, ale nikdy se do boje o titul nezapojili.
Dostali se do F1, ale nikdy neměli šanci se postavit na stupně vítězů, absolvovat tiskovou konferenci pro tři nejlepší, nikdy nezažili pocit startu z pole-position nebo se jim nepodařilo vyhrát Grand Prix, a to byli velmi, velmi talentovaní. Takže jsem šťastný a ten pocit mi teď hodně chybí," zpovídá se Alonso.
Za vůbec nejtěžší boje o titul považuje Alonso ten ze sezóny 2006, kdy proti němu bojoval Michael Schumacher. Byl to také duel mezi značkou Renault a pneumatikami Michelin versus Ferrari a Bridgestone.
"Pokud ten rok pneumatiky Bridgestone fungovaly dobře, Schumacher na nich většinou vyhrál závod. Když měl výhodu Michelin, pořád bylo nutné počítat s tím, že je ve hře. Během víkendu jsem myslel na to, jak vybojovat mnohem více bodů než on, byl pořád třetí, čtvrtý, druhý, takže pořád měl trochu navíc. Ze všech pilotů, se kterými jsem bojoval, byl jediný, kdo tohle dokázal," vzpomíná Alonso na Schumachera.
Současná situace ho pochopitelně trápí a pro někoho, kdo byl v uplynulých letech zvyklý na úspěchy je to dvojnásob těžké. Plynou z toho situace, kdy dokáže frustrace proniknout na povrch, i když by se to nemělo stávat a profesionál by se s takovými případy měl umět vyrovnat.
"McLaren je druhý nejlepší tým v historii, ale když bojujeme o Q1, tak to není docela normální. Všichni v týmu cítíme tlak, očekávání, že ještě nejsme schopni být výš. Všechny nás to frustruje. Pak tu je osobní zklamání, že nejsem schopen bojovat o stupně vítězů, o vítězství a někdy ani o pozice, protože po deseti kolech nastanou určité problémy, takže je třeba něco udělat s motorem, baterií a tak podobně.
Nato třeba přijede někdo se Sauberem a předjede mě, všichni jásají, jaký to byl fantastický manévr, ale my máme o 100 koňských sil méně. To neznamená, že jsem zapomněl řídit, ale jsou situace, které jsou mimo naší kontrolu," dodává Alonso.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.