Jedni označují Hamiltonovo jednání v poslední Grand Prix sezóny jako neférové, jiní ho velebí za snahu zdramatizovat nejen závod, ale celý šampionát. Svou trochou do mlýna přispěl i někdejší pilot F1 a nyní už závodní "důchodce" Mark Webber.
Jak rozdílný názor na Hamiltonovo chování existuje, potvrzuje prohlášení samotné stáje Mercedes a potažmo jejího šéfa Toto Wolffa, který dokonce avizoval možnost přehodnocení přístupu k závodění v roce 2017. Je pochopitelně otázka, co z toho je pouze chlácholivé prohlášení, aby se zdálo, že se danou situací někdo zabýval.
Mark Webber je znám jako muž, který pro přímé slovo nejde daleko, ostatně i on si několik dramatických a kontroverzních momentů ve své kariéře odbyl. On sám je přesvědčen, že Hamilton vůbec neudělal nic špatného, ba co více, ještě se hodně držel zpátky, protože prý mohl být na svého německého týmového kolegu podstatně tvrdší.
"Snažil se využít situace jak nejlépe uměl. Mohl ještě mnohem víc přitlačit, dokonce přesunout onen duel na další úroveň. Jenom Lewis a Nico - možná ještě některý z inženýrů - opravdu věděli, jak pomalu Lewis jel. Jasně, bylo to asi nejpomalejší double v moderní éře, které jsme mohli vidět. Nejschopnější lidé, jejichž mozky jsou dobře odměňovány, se zabývaly, jak co nejvíce ztížit život svému rivalovi - ale Lewis to Nicovi neztížil natolik, aby se musel opravdu hodně snažit. Totálně by se to vymklo z rukou tehdy, kdyby se Nico rozhodl pro akci ve stylu »víte co, pánové? Půjdu do nějaké akce kolo na kolo a případně skončíme oba v bariéře«. Je na situaci možno nahlížet i takhle a Lewis to pravděpodobně moc dobře věděl. Ale myslím, že se pohyboval těsně na limitu, což podle mě bylo v pořádku," hodnotí situaci Webber.
Zasloužený titulTo ale v žádném případě neznamená, že by Webber nějak zpochybňoval skutečnost, že je titul ve správných rukou. Stojí si za tím i přes fakt, že Hamilton v Malajsii po poruše motoru přišel o jistých 25 bodů, což by situaci zásadně změnilo.
"Už jsme v minulosti zažili šampionáty, které rozhodla právě technická stránka, to se stává. Lewis měl velkou šňůru úspěchů v minulých letech, Nico třeba loni nebyl po technické stránce nijak oslnivý. Rozhodně letos nemůžeme popřít, že se Nico maximálně soustředil. Na světě neexistuje žádný sportovec nebo sportovkyně, případně kritik, který by mohl pochybovat... Pokud někdo ze sebe vydá takové maximum, nechápu, jak tím někdo může být zklamán a tvrdit, že si nezaslouží nejvyšší ocenění, což je jeho případ," vysvětluje Webber. Podle jeho názoru ale nebyly mechanické problémy jediným důvodem, proč přišel Hamilton o tolik bodů.
"Lewis ztratil mnohem více než jenom oněch 25 bodů, stačí si vzpomenout na kontakt v Bahrajnu, Baku, Suzuku, všechny konverzace o Lewisovi a jeho telefonu na tiskovce, Melbourne s přerušeným startem... Mluvil jsem s Nicem po závodě na letišti v Melbourne a on mi sdělil, že se Lewis na druhý start pořádně nepřipravil. A protože sám nejlépe vím, jak důležité je dobře odstartovat do šampionátu, tohle byl další důležitý moment. A pak ještě abnormální ztráta v Singapuru..." dodává Webber.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.
George Russell si udržel druhé místo v Bahrajnu, přestože čelil vyšetřování kvůli možnému neoprávněnému použití DRS. Komisaři nakonec neshledali žádné pochybení.
Lewis Hamilton odjížděl z Bahrajnu s pocitem, že začíná chápat, jak nový vůz Ferrari nejlépe funguje. Do Saúdské Arábie tak míří s nadějí, že se mu podaří své poznatky proměnit v lepší výsledek.
Charles Leclerc přirovnal trápení Ferrari při Velké ceně Bahrajnu k "efektu sněhové koule", potíže se podle něj nabalovaly jedna na druhou. Stěžoval si především na nedostatek přilnavosti a přítlaku, což výrazně ovlivnilo výkonnost monopostu.
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.