Jedni označují Hamiltonovo jednání v poslední Grand Prix sezóny jako neférové, jiní ho velebí za snahu zdramatizovat nejen závod, ale celý šampionát. Svou trochou do mlýna přispěl i někdejší pilot F1 a nyní už závodní "důchodce" Mark Webber.
Jak rozdílný názor na Hamiltonovo chování existuje, potvrzuje prohlášení samotné stáje Mercedes a potažmo jejího šéfa Toto Wolffa, který dokonce avizoval možnost přehodnocení přístupu k závodění v roce 2017. Je pochopitelně otázka, co z toho je pouze chlácholivé prohlášení, aby se zdálo, že se danou situací někdo zabýval.
Mark Webber je znám jako muž, který pro přímé slovo nejde daleko, ostatně i on si několik dramatických a kontroverzních momentů ve své kariéře odbyl. On sám je přesvědčen, že Hamilton vůbec neudělal nic špatného, ba co více, ještě se hodně držel zpátky, protože prý mohl být na svého německého týmového kolegu podstatně tvrdší.
"Snažil se využít situace jak nejlépe uměl. Mohl ještě mnohem víc přitlačit, dokonce přesunout onen duel na další úroveň. Jenom Lewis a Nico - možná ještě některý z inženýrů - opravdu věděli, jak pomalu Lewis jel. Jasně, bylo to asi nejpomalejší double v moderní éře, které jsme mohli vidět. Nejschopnější lidé, jejichž mozky jsou dobře odměňovány, se zabývaly, jak co nejvíce ztížit život svému rivalovi - ale Lewis to Nicovi neztížil natolik, aby se musel opravdu hodně snažit. Totálně by se to vymklo z rukou tehdy, kdyby se Nico rozhodl pro akci ve stylu »víte co, pánové? Půjdu do nějaké akce kolo na kolo a případně skončíme oba v bariéře«. Je na situaci možno nahlížet i takhle a Lewis to pravděpodobně moc dobře věděl. Ale myslím, že se pohyboval těsně na limitu, což podle mě bylo v pořádku," hodnotí situaci Webber.
Zasloužený titulTo ale v žádném případě neznamená, že by Webber nějak zpochybňoval skutečnost, že je titul ve správných rukou. Stojí si za tím i přes fakt, že Hamilton v Malajsii po poruše motoru přišel o jistých 25 bodů, což by situaci zásadně změnilo.
"Už jsme v minulosti zažili šampionáty, které rozhodla právě technická stránka, to se stává. Lewis měl velkou šňůru úspěchů v minulých letech, Nico třeba loni nebyl po technické stránce nijak oslnivý. Rozhodně letos nemůžeme popřít, že se Nico maximálně soustředil. Na světě neexistuje žádný sportovec nebo sportovkyně, případně kritik, který by mohl pochybovat... Pokud někdo ze sebe vydá takové maximum, nechápu, jak tím někdo může být zklamán a tvrdit, že si nezaslouží nejvyšší ocenění, což je jeho případ," vysvětluje Webber. Podle jeho názoru ale nebyly mechanické problémy jediným důvodem, proč přišel Hamilton o tolik bodů.
"Lewis ztratil mnohem více než jenom oněch 25 bodů, stačí si vzpomenout na kontakt v Bahrajnu, Baku, Suzuku, všechny konverzace o Lewisovi a jeho telefonu na tiskovce, Melbourne s přerušeným startem... Mluvil jsem s Nicem po závodě na letišti v Melbourne a on mi sdělil, že se Lewis na druhý start pořádně nepřipravil. A protože sám nejlépe vím, jak důležité je dobře odstartovat do šampionátu, tohle byl další důležitý moment. A pak ještě abnormální ztráta v Singapuru..." dodává Webber.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.