Není nic lepšího, než si všechno pečlivě rozvrhnou a poté kráčet po vymezených kolejích. Jenže totéž udělají i soupeři a pak vám mohou zbýt jen oči pro pláč. A tak zatímco někdo odpočívá, jiní už se zabývají tím, co přijde - a míří třeba hodně vysoko.
Force India měla loni hodně špatnou první polovinu soutěže, ale od britské Grand Prix s novou specifikací vozu způsobila ve startovním poli "průvan", který vynesl Mallyův tým na historicky nejlepší umístění v jeho existenci. S jídlem roste chuť a tak se Force India nehodlá spokojit s pouhou obhajobou. Chce výš a přemýšlí o potenciálních soupeřích.
Pokud se podíváme na poslední tři závody, Force India si řádně vylepšila bilanci - zisk 22 bodů je jednoznačně nejlepší z ostatních konkurentů. Pro srovnání: Williams si zapsal pouhé čtyři body, Toro Rosso devět a nejlépe dopadl McLaren s deseti body. Z tohoto hlediska by se Force India skutečně mohla vážně o čtvrté místo ucházet. Zajímavé je, že v týmu se jako o největším soupeři nemluví o Williamsu, na který tým ztrácí 15 bodů, ale o McLarenu, který se začíná pomalu nořit z hlubin startovního pole a splňuje svůj slib o daleko častějším pobytu na bodovaných příčkách.
"Myslím, že to pro oba týmy bude zajímavé. Po tom, co McLaren v Německu předvedl, očekávám stále častější duely. A pokud si nedáme pozor, tak nám muže ještě pořádně zatopit," domnívá se zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
Jestliže loni to byly problémy se starou specifikací a obrat nastal v Silverstone, tentokrát se tým "probudil" už ve Španělsku, ale Fernley vidí příčinu nedostatečného bodového přídělu nikoli v pochybení týmu, ale v prosté smůle, protože podle něj se Force India nedopustila žádných chyb.
"Závody před Barcelonou byly hodně těžké. Co se mohlo pokazit, to se také pokazilo. Byla tam nějaká odpadnutí, jednou jsme přišli o šance hned na začátku závodu, takže jsme nemohli do Grand Prix Španělska naplnit naše očekávání. Na Barcelonu byla naplánována nějaká zlepšení, která pokračovala až do současné doby, takže se domnívám, že bychom mohli být rovnocennými soupeři Williamsu," předpokládá Fernley.
Zástupce šéfa Force Indie ale varuje, že by bylo chybou se domnívat, že po posledních neúspěšných závodech by u Williamsu složili zbraně. Dokáže ocenit kvalitu týmu se sídlem v Grove a ví, že zdaleka neřekl své poslední slovo.
"Nesmíme je v žádném případě podcenit, je to dobrý tým. Je jenom otázkou času, kdy se jim podaří se vrátit do závodů. My se pokusíme jejich sílu minimalizovat nebo využít jejich slabiny. Například ve Spa by na nás mohli něco najet, by bychom jim to nejspíš vrátili na Monze. Belgie je jedním z případů, kdy bychom se měli zaměřit na zmíněnou minimalizaci. Ještě se dočkáme mnoha změn a pěkného kolotoče," slibuje Fernley.
Ačkoliv McLaren má zdánlivě propastný rozdíl na oba týmy a mezi nimi a jím ještě figuruje s minimálním odstupem Toro Rosso, Fernley je přesvědčen, že Dennisova parta svým profesionálním přístupem může v druhé části šampionátu výrazně poskočit vpřed. To je jeden z důvodů, proč v týmu z Wokingu vidí jednoho ze dvou největší soupeřů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.