Není nic lepšího, než si všechno pečlivě rozvrhnou a poté kráčet po vymezených kolejích. Jenže totéž udělají i soupeři a pak vám mohou zbýt jen oči pro pláč. A tak zatímco někdo odpočívá, jiní už se zabývají tím, co přijde - a míří třeba hodně vysoko.
Force India měla loni hodně špatnou první polovinu soutěže, ale od britské Grand Prix s novou specifikací vozu způsobila ve startovním poli "průvan", který vynesl Mallyův tým na historicky nejlepší umístění v jeho existenci. S jídlem roste chuť a tak se Force India nehodlá spokojit s pouhou obhajobou. Chce výš a přemýšlí o potenciálních soupeřích.
Pokud se podíváme na poslední tři závody, Force India si řádně vylepšila bilanci - zisk 22 bodů je jednoznačně nejlepší z ostatních konkurentů. Pro srovnání: Williams si zapsal pouhé čtyři body, Toro Rosso devět a nejlépe dopadl McLaren s deseti body. Z tohoto hlediska by se Force India skutečně mohla vážně o čtvrté místo ucházet. Zajímavé je, že v týmu se jako o největším soupeři nemluví o Williamsu, na který tým ztrácí 15 bodů, ale o McLarenu, který se začíná pomalu nořit z hlubin startovního pole a splňuje svůj slib o daleko častějším pobytu na bodovaných příčkách.
"Myslím, že to pro oba týmy bude zajímavé. Po tom, co McLaren v Německu předvedl, očekávám stále častější duely. A pokud si nedáme pozor, tak nám muže ještě pořádně zatopit," domnívá se zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
Jestliže loni to byly problémy se starou specifikací a obrat nastal v Silverstone, tentokrát se tým "probudil" už ve Španělsku, ale Fernley vidí příčinu nedostatečného bodového přídělu nikoli v pochybení týmu, ale v prosté smůle, protože podle něj se Force India nedopustila žádných chyb.
"Závody před Barcelonou byly hodně těžké. Co se mohlo pokazit, to se také pokazilo. Byla tam nějaká odpadnutí, jednou jsme přišli o šance hned na začátku závodu, takže jsme nemohli do Grand Prix Španělska naplnit naše očekávání. Na Barcelonu byla naplánována nějaká zlepšení, která pokračovala až do současné doby, takže se domnívám, že bychom mohli být rovnocennými soupeři Williamsu," předpokládá Fernley.
Zástupce šéfa Force Indie ale varuje, že by bylo chybou se domnívat, že po posledních neúspěšných závodech by u Williamsu složili zbraně. Dokáže ocenit kvalitu týmu se sídlem v Grove a ví, že zdaleka neřekl své poslední slovo.
"Nesmíme je v žádném případě podcenit, je to dobrý tým. Je jenom otázkou času, kdy se jim podaří se vrátit do závodů. My se pokusíme jejich sílu minimalizovat nebo využít jejich slabiny. Například ve Spa by na nás mohli něco najet, by bychom jim to nejspíš vrátili na Monze. Belgie je jedním z případů, kdy bychom se měli zaměřit na zmíněnou minimalizaci. Ještě se dočkáme mnoha změn a pěkného kolotoče," slibuje Fernley.
Ačkoliv McLaren má zdánlivě propastný rozdíl na oba týmy a mezi nimi a jím ještě figuruje s minimálním odstupem Toro Rosso, Fernley je přesvědčen, že Dennisova parta svým profesionálním přístupem může v druhé části šampionátu výrazně poskočit vpřed. To je jeden z důvodů, proč v týmu z Wokingu vidí jednoho ze dvou největší soupeřů.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.