Není nic lepšího, než si všechno pečlivě rozvrhnou a poté kráčet po vymezených kolejích. Jenže totéž udělají i soupeři a pak vám mohou zbýt jen oči pro pláč. A tak zatímco někdo odpočívá, jiní už se zabývají tím, co přijde - a míří třeba hodně vysoko.
Force India měla loni hodně špatnou první polovinu soutěže, ale od britské Grand Prix s novou specifikací vozu způsobila ve startovním poli "průvan", který vynesl Mallyův tým na historicky nejlepší umístění v jeho existenci. S jídlem roste chuť a tak se Force India nehodlá spokojit s pouhou obhajobou. Chce výš a přemýšlí o potenciálních soupeřích.
Pokud se podíváme na poslední tři závody, Force India si řádně vylepšila bilanci - zisk 22 bodů je jednoznačně nejlepší z ostatních konkurentů. Pro srovnání: Williams si zapsal pouhé čtyři body, Toro Rosso devět a nejlépe dopadl McLaren s deseti body. Z tohoto hlediska by se Force India skutečně mohla vážně o čtvrté místo ucházet. Zajímavé je, že v týmu se jako o největším soupeři nemluví o Williamsu, na který tým ztrácí 15 bodů, ale o McLarenu, který se začíná pomalu nořit z hlubin startovního pole a splňuje svůj slib o daleko častějším pobytu na bodovaných příčkách.
"Myslím, že to pro oba týmy bude zajímavé. Po tom, co McLaren v Německu předvedl, očekávám stále častější duely. A pokud si nedáme pozor, tak nám muže ještě pořádně zatopit," domnívá se zástupce šéfa týmu Bob Fernley.
Jestliže loni to byly problémy se starou specifikací a obrat nastal v Silverstone, tentokrát se tým "probudil" už ve Španělsku, ale Fernley vidí příčinu nedostatečného bodového přídělu nikoli v pochybení týmu, ale v prosté smůle, protože podle něj se Force India nedopustila žádných chyb.
"Závody před Barcelonou byly hodně těžké. Co se mohlo pokazit, to se také pokazilo. Byla tam nějaká odpadnutí, jednou jsme přišli o šance hned na začátku závodu, takže jsme nemohli do Grand Prix Španělska naplnit naše očekávání. Na Barcelonu byla naplánována nějaká zlepšení, která pokračovala až do současné doby, takže se domnívám, že bychom mohli být rovnocennými soupeři Williamsu," předpokládá Fernley.
Zástupce šéfa Force Indie ale varuje, že by bylo chybou se domnívat, že po posledních neúspěšných závodech by u Williamsu složili zbraně. Dokáže ocenit kvalitu týmu se sídlem v Grove a ví, že zdaleka neřekl své poslední slovo.
"Nesmíme je v žádném případě podcenit, je to dobrý tým. Je jenom otázkou času, kdy se jim podaří se vrátit do závodů. My se pokusíme jejich sílu minimalizovat nebo využít jejich slabiny. Například ve Spa by na nás mohli něco najet, by bychom jim to nejspíš vrátili na Monze. Belgie je jedním z případů, kdy bychom se měli zaměřit na zmíněnou minimalizaci. Ještě se dočkáme mnoha změn a pěkného kolotoče," slibuje Fernley.
Ačkoliv McLaren má zdánlivě propastný rozdíl na oba týmy a mezi nimi a jím ještě figuruje s minimálním odstupem Toro Rosso, Fernley je přesvědčen, že Dennisova parta svým profesionálním přístupem může v druhé části šampionátu výrazně poskočit vpřed. To je jeden z důvodů, proč v týmu z Wokingu vidí jednoho ze dvou největší soupeřů.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.