Ony žluté "bochany" na Red Bull Ringu budou asi Daniila Kvjata strašit ještě dlouho, protože se podepsaly na jeho nepříjemné nehodě v první části kvalifikace na Grand Prix Rakouska. Kvjat proto vítá způsob, jaký je nastaven na trati v Silverstone
Žluté dodatečné obrubníky, ke kterým měl zpočátku výhrady pouze Verstappen, později začaly vadit i ostatním pilotům, zvláště když kvůli nim trpěla technika. Daniil Kvjat je označil za "vtip", který nemá na tratích F1 co dělat.
"V Rakousku to byl výsměch. Ačkoliv na Silverstone jsou obrubníky taky divné, jsou tu komisaři natolik moudří, že aplikují nulovou toleranci v některých zatáčkách. Podporuji toto rozhodnutí, jsme profesionální piloti a měli bychom znát své limity," komentoval Kvjat rozhodnutí pořadatelů zavést přísnou kontrolu v zatáčkách Copse, Stowe a Club a netolerovat situaci, kdy vůz opustí všemi koly vymezenou trať.
"Chceme větší konzistenci"Ruský pilot je přesvědčen, že stejný přístup jako na Silverstone byl měl být aplikován na všech okruzích, pak by nebyly ony dodatečné obrubníky (Kvjat je označil za agresivní) vůbec zapotřebí.
"Myslím, že je to správný přístup. Musí jen být ucelenější, mít svá pravidla. Za obrubníkem by měl být travnatý pás a pak asfaltová plocha. Mělo by tam být něco, kde bychom ztráceli přilnavost. Případně nějaké štěrkovlé lože, kam bychom neměli důvod zajíždět. Když je tam stupidní padesátimilimetrový obrubník jako v Rakousku, o němž je pilot přesvědčen, že ho může využít k širšímu výjezdu - tak se mi zlomí závěs a jsem v pořádných sr**kách," nebral si servítky Kvjat.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.