Ony žluté "bochany" na Red Bull Ringu budou asi Daniila Kvjata strašit ještě dlouho, protože se podepsaly na jeho nepříjemné nehodě v první části kvalifikace na Grand Prix Rakouska. Kvjat proto vítá způsob, jaký je nastaven na trati v Silverstone
Žluté dodatečné obrubníky, ke kterým měl zpočátku výhrady pouze Verstappen, později začaly vadit i ostatním pilotům, zvláště když kvůli nim trpěla technika. Daniil Kvjat je označil za "vtip", který nemá na tratích F1 co dělat.
"V Rakousku to byl výsměch. Ačkoliv na Silverstone jsou obrubníky taky divné, jsou tu komisaři natolik moudří, že aplikují nulovou toleranci v některých zatáčkách. Podporuji toto rozhodnutí, jsme profesionální piloti a měli bychom znát své limity," komentoval Kvjat rozhodnutí pořadatelů zavést přísnou kontrolu v zatáčkách Copse, Stowe a Club a netolerovat situaci, kdy vůz opustí všemi koly vymezenou trať.
"Chceme větší konzistenci"Ruský pilot je přesvědčen, že stejný přístup jako na Silverstone byl měl být aplikován na všech okruzích, pak by nebyly ony dodatečné obrubníky (Kvjat je označil za agresivní) vůbec zapotřebí.
"Myslím, že je to správný přístup. Musí jen být ucelenější, mít svá pravidla. Za obrubníkem by měl být travnatý pás a pak asfaltová plocha. Mělo by tam být něco, kde bychom ztráceli přilnavost. Případně nějaké štěrkovlé lože, kam bychom neměli důvod zajíždět. Když je tam stupidní padesátimilimetrový obrubník jako v Rakousku, o němž je pilot přesvědčen, že ho může využít k širšímu výjezdu - tak se mi zlomí závěs a jsem v pořádných sr**kách," nebral si servítky Kvjat.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.