Ony žluté "bochany" na Red Bull Ringu budou asi Daniila Kvjata strašit ještě dlouho, protože se podepsaly na jeho nepříjemné nehodě v první části kvalifikace na Grand Prix Rakouska. Kvjat proto vítá způsob, jaký je nastaven na trati v Silverstone
Žluté dodatečné obrubníky, ke kterým měl zpočátku výhrady pouze Verstappen, později začaly vadit i ostatním pilotům, zvláště když kvůli nim trpěla technika. Daniil Kvjat je označil za "vtip", který nemá na tratích F1 co dělat.
"V Rakousku to byl výsměch. Ačkoliv na Silverstone jsou obrubníky taky divné, jsou tu komisaři natolik moudří, že aplikují nulovou toleranci v některých zatáčkách. Podporuji toto rozhodnutí, jsme profesionální piloti a měli bychom znát své limity," komentoval Kvjat rozhodnutí pořadatelů zavést přísnou kontrolu v zatáčkách Copse, Stowe a Club a netolerovat situaci, kdy vůz opustí všemi koly vymezenou trať.
"Chceme větší konzistenci"Ruský pilot je přesvědčen, že stejný přístup jako na Silverstone byl měl být aplikován na všech okruzích, pak by nebyly ony dodatečné obrubníky (Kvjat je označil za agresivní) vůbec zapotřebí.
"Myslím, že je to správný přístup. Musí jen být ucelenější, mít svá pravidla. Za obrubníkem by měl být travnatý pás a pak asfaltová plocha. Mělo by tam být něco, kde bychom ztráceli přilnavost. Případně nějaké štěrkovlé lože, kam bychom neměli důvod zajíždět. Když je tam stupidní padesátimilimetrový obrubník jako v Rakousku, o němž je pilot přesvědčen, že ho může využít k širšímu výjezdu - tak se mi zlomí závěs a jsem v pořádných sr**kách," nebral si servítky Kvjat.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.