Lewis Hamilton slaví druhé vítězství v řadě, Ferrari podruhé po Melbourne zpytuje svědomí ohledně strategického rozhodnutí. Ale jak naznačuje šéf Mercedesu Toto Wolff, ani v týmu Stříbrných šípů to nebylo jednoduché řešení.
Když Jenson Button odstavil svůj McLaren s hořícím motorem, přešel závod do režimu virtuálního safety caru. Ferrari povolalo oba piloty do boxů a do té doby vedoucí Vettel vyrazil na trať s červeně označenými pneumatikami, což znamenalo, že bude muset minimálně ještě jednou do boxů.
Rozhodnutí to bylo do jisté míry odvážné a samozřejmě se vyskytly otázky, zda něco podobného nezvažoval Mercedes. Toto Wolff byl dotázán, zda by zkusili něco podobného u Hamiltona, kdyby Vettel zůstal na trati.
"Ne. Neudělali bychom to. Strategie dvou zastávek by byla rychlejší o pár vteřin, ale virutální safety car přišel poněkud brzo. Příliš brzo na to, abychom se opravdu rozhodli pro nejlepší načasování dvou zastávek. Proto jsme nechali Lewise na trati," popisuje situaci Wolff.
Šéf Mercedesu se rovněž domnívá, že výkonnostní rozdíl Mercedesu od Ferrari nebyl dostatečně velký na to, aby Lewis mohl Sebastiana snadno zdolat na trati. "Bylo by to mnohem obtížnější. Zaznamenali jsme maximální rychlosti Red Bullu a Ferrari, jsou prakticky na stejné úrovni. Takže to, co jsme říkali celé ty roky, nechte pravidla tak jak jsou, výkony se srovnají. To se právě děje, takže je dobře, že se pravidla pro příští rok mění. Dnešek byl opravdu obtížný, to ano. Dnes byl odstup mezi námi a Ferrari opravdu velmi malý, prakticky nebyl rozdíl," dodává Wolff.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.