Lewis Hamilton slaví druhé vítězství v řadě, Ferrari podruhé po Melbourne zpytuje svědomí ohledně strategického rozhodnutí. Ale jak naznačuje šéf Mercedesu Toto Wolff, ani v týmu Stříbrných šípů to nebylo jednoduché řešení.
Když Jenson Button odstavil svůj McLaren s hořícím motorem, přešel závod do režimu virtuálního safety caru. Ferrari povolalo oba piloty do boxů a do té doby vedoucí Vettel vyrazil na trať s červeně označenými pneumatikami, což znamenalo, že bude muset minimálně ještě jednou do boxů.
Rozhodnutí to bylo do jisté míry odvážné a samozřejmě se vyskytly otázky, zda něco podobného nezvažoval Mercedes. Toto Wolff byl dotázán, zda by zkusili něco podobného u Hamiltona, kdyby Vettel zůstal na trati.
"Ne. Neudělali bychom to. Strategie dvou zastávek by byla rychlejší o pár vteřin, ale virutální safety car přišel poněkud brzo. Příliš brzo na to, abychom se opravdu rozhodli pro nejlepší načasování dvou zastávek. Proto jsme nechali Lewise na trati," popisuje situaci Wolff.
Šéf Mercedesu se rovněž domnívá, že výkonnostní rozdíl Mercedesu od Ferrari nebyl dostatečně velký na to, aby Lewis mohl Sebastiana snadno zdolat na trati. "Bylo by to mnohem obtížnější. Zaznamenali jsme maximální rychlosti Red Bullu a Ferrari, jsou prakticky na stejné úrovni. Takže to, co jsme říkali celé ty roky, nechte pravidla tak jak jsou, výkony se srovnají. To se právě děje, takže je dobře, že se pravidla pro příští rok mění. Dnešek byl opravdu obtížný, to ano. Dnes byl odstup mezi námi a Ferrari opravdu velmi malý, prakticky nebyl rozdíl," dodává Wolff.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.