Optimistické řeči o stahování náskoku Mercedesu ze strany Ferrari se zdají být stále větší utopií. Místo toho ztrácí Maranello dech i ve srovnání s Red Bullem, což se projevilo jak ve Španělsku, tak v Monaku, třebaže tam byly specifické podmínky.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene nemá žádných pochybností, že lepší nakládání s pneumatikami je klíčovým momentem v případném zvratu v letošním šampionátu. Jako důkaz předkládá absurdní skutečnost, že Vettel byl schopen zajet v Q2 lepší čas než v Q3 a dodává, že prioritou týmu je nyní urychleně zjistit, kde tkví problém v práci s pneumatikami.
"Víme, že problémem je spojení našeho vozu s pneumatikami. Musíme na tom zapracovat a tento problém vyřešit, protože pokud nebudeme startovat z předních pozic, čekají nás problémy, které by se nás neměly týkat. Podívejte se, co se stalo v Monaku. Abychom se dostali dopředu, museli jsme zvolit agresivní strategii, a tím jsme se dostali za Felipe Massu - který není náš soupeř. Volba strategie byla správná, ale byla to volba, bez níž bychom se obešli, kdybychom se kvalifikovali lépe," vysvětluje Arrivabene.
Pořád ten tlakPaddock zaplavily spekulace, že některé týmy získávají výhody proušováním limitů nastavení tlaku v pneumatikách, který byly v letošním roce z bezpečnostních důvodů zavedeny. Jak informoval v předchozím týdnu server motorsport.com, jedna z teorií naznačuje, že by ke snížení tlaku pod předepsanou hranici mohlo docházet díky "chytrému designu pneumatik", které umožňují lepší nastavení tlaku uvnitř pneumatiky. Proto bylo zajímavé si všimnout, že hlavní traťový inženýr Ferrari Jock Clear v Monaku evidentně sledoval své kolegy a jejich práci s pneumatikami.
Arrivabene podotýká, že oblast tlaku v pneumatikách má samozřejmě velký význam, protože může znamenat významné změny výkonu. "Jde o problém, který by měl být podrobně řešen," domnívá se šéf Ferrari.
Šéf Ferrari také odmítl názor, že se tým v kvalifikaci potýká s určitými potížemi, které ho trápily v předchozích letech. "Vozy se v posledních sezónách hodně liší. Takže můžeme mít problém, který se jeví jako identický s předchozím, ale má docela jinou příčinu. Například jsme zjistili, že právě změna složení asfaltu vám přinese docela jiný výsledek, takže je pak obtížně udělat nějaké porovnání," dodává Arrivabene.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.