Optimistické řeči o stahování náskoku Mercedesu ze strany Ferrari se zdají být stále větší utopií. Místo toho ztrácí Maranello dech i ve srovnání s Red Bullem, což se projevilo jak ve Španělsku, tak v Monaku, třebaže tam byly specifické podmínky.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene nemá žádných pochybností, že lepší nakládání s pneumatikami je klíčovým momentem v případném zvratu v letošním šampionátu. Jako důkaz předkládá absurdní skutečnost, že Vettel byl schopen zajet v Q2 lepší čas než v Q3 a dodává, že prioritou týmu je nyní urychleně zjistit, kde tkví problém v práci s pneumatikami.
"Víme, že problémem je spojení našeho vozu s pneumatikami. Musíme na tom zapracovat a tento problém vyřešit, protože pokud nebudeme startovat z předních pozic, čekají nás problémy, které by se nás neměly týkat. Podívejte se, co se stalo v Monaku. Abychom se dostali dopředu, museli jsme zvolit agresivní strategii, a tím jsme se dostali za Felipe Massu - který není náš soupeř. Volba strategie byla správná, ale byla to volba, bez níž bychom se obešli, kdybychom se kvalifikovali lépe," vysvětluje Arrivabene.
Pořád ten tlakPaddock zaplavily spekulace, že některé týmy získávají výhody proušováním limitů nastavení tlaku v pneumatikách, který byly v letošním roce z bezpečnostních důvodů zavedeny. Jak informoval v předchozím týdnu server motorsport.com, jedna z teorií naznačuje, že by ke snížení tlaku pod předepsanou hranici mohlo docházet díky "chytrému designu pneumatik", které umožňují lepší nastavení tlaku uvnitř pneumatiky. Proto bylo zajímavé si všimnout, že hlavní traťový inženýr Ferrari Jock Clear v Monaku evidentně sledoval své kolegy a jejich práci s pneumatikami.
Arrivabene podotýká, že oblast tlaku v pneumatikách má samozřejmě velký význam, protože může znamenat významné změny výkonu. "Jde o problém, který by měl být podrobně řešen," domnívá se šéf Ferrari.
Šéf Ferrari také odmítl názor, že se tým v kvalifikaci potýká s určitými potížemi, které ho trápily v předchozích letech. "Vozy se v posledních sezónách hodně liší. Takže můžeme mít problém, který se jeví jako identický s předchozím, ale má docela jinou příčinu. Například jsme zjistili, že právě změna složení asfaltu vám přinese docela jiný výsledek, takže je pak obtížně udělat nějaké porovnání," dodává Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.