Držel v Monaku vlajku Ferrari vztyčenou, ale kriticky zhodnotil své účinkování v ulicích Monte Carla, které dopadlo jinak, než očekával. Především považuje za chybu ze své strany, že se nedokázal vypořádat s hustým provozem na monacké trati
Ferrari vsadilo na agresivní strategii a povolalo Vettela k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek prakticky ihned poté, co se ideální stopa na okruhu začala vysoušet. Jenže Vettel se vrátil za williams Felipe Massy, který absolvoval delší stint na pneumatikách do mokra, protože Rob Smedley zvolil odlišnou taktiku ve snaze se vzdálit od Pascala Wehrleina.
Vettel byl jasně rychlejší než Brazilec, ale protože se před něj nedokázal dostat, ztratil poměrně dost času, než se dostal opět do kontaktu se skupinou vedenou Rosbergem, která ovšem stále jela na pneumatikách do mokra, na nichž odstartovala do závodu.
"Zvolili jsme správné řešení. Kdyby Williams zajel do boxů ve zhruba stejné době, vypadalo by to docela odlišně. Vsadil jsem na to, že najdu způsob, jak ho předjet. Dostihl jsem opět Rosbergovu skupinu na mokrých pneumatikách, a když potom zajížděli do boxů, měl jsem možnost zaútočit na vedoucí piloty, protože jeli rovněž na modře označených pneumatikách a my už byli na »intermediates«. Jenže se tak nestalo, promarnili jsme tuto příležitost a já si to vyčítám, protože tým odvedl skvělou práci, abychom se dostali před Rosbergův mercedes," popisuje závodní situaci Vettel.
"Nemohu být úplně spokojený, protože i když se v Monaku špatně předjíždí, měl jsem si najít cestu, jak se před Felipeho dostat. Ale to jsou jenom »kdyby, možná a snad«. Na to se nehraje, proto jsem skončil čtvrtý," dodává Vettel.
Čtyřnásobný mistr světa poté naháněl Sergia Péreze a snad ještě nějakou chvíli hýčkal naději, že pokud by se před něj dostal, mohl by promluvit do boje o vítězství, zvláště pokud by Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo museli ještě jednou do boxů, jenže k tomu nedošlo.
"Nebylo vůbec jisté, jestli ti dva v čele vydrží až do cíle na ultraměkké resp. superměkké směsi. Ale jakmile to bylo jasné, pokoušel jsem se dostihnout natěsno Péreze a přitom jsem málem jednou havaroval, ale musel jsem to zkusit. Byl jsem zhruba o vteřinu rychlejší, ale nedokázal jsem se dostat před něj. To je Monako," konstatoval Vettel.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene souhlasí s Vettelm, že strategie týmu byla správná, i když se ji nepodařilo přetavit k většímu úspěchu.
"Šli jsme správnou cestou, ať se to někomu líbí nebo ne. Když jsme v takové pozici, musíme se pokusit o agresivnější strategii. Sebastian už řekl, že Massa vlastně o naší snaze rozhodl. Bez jeho přítomnosti bychom byli v jiné pozici vůči Pérezovi, ale jak už tu bylo řečeno, nehledáme žádné výmluvy. Právě v Monaku, pokud se rozhodnete pro takovou taktiku, se něco podobného může stát," hodnotí Arrivabene.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.