Držel v Monaku vlajku Ferrari vztyčenou, ale kriticky zhodnotil své účinkování v ulicích Monte Carla, které dopadlo jinak, než očekával. Především považuje za chybu ze své strany, že se nedokázal vypořádat s hustým provozem na monacké trati
Ferrari vsadilo na agresivní strategii a povolalo Vettela k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek prakticky ihned poté, co se ideální stopa na okruhu začala vysoušet. Jenže Vettel se vrátil za williams Felipe Massy, který absolvoval delší stint na pneumatikách do mokra, protože Rob Smedley zvolil odlišnou taktiku ve snaze se vzdálit od Pascala Wehrleina.
Vettel byl jasně rychlejší než Brazilec, ale protože se před něj nedokázal dostat, ztratil poměrně dost času, než se dostal opět do kontaktu se skupinou vedenou Rosbergem, která ovšem stále jela na pneumatikách do mokra, na nichž odstartovala do závodu.
"Zvolili jsme správné řešení. Kdyby Williams zajel do boxů ve zhruba stejné době, vypadalo by to docela odlišně. Vsadil jsem na to, že najdu způsob, jak ho předjet. Dostihl jsem opět Rosbergovu skupinu na mokrých pneumatikách, a když potom zajížděli do boxů, měl jsem možnost zaútočit na vedoucí piloty, protože jeli rovněž na modře označených pneumatikách a my už byli na »intermediates«. Jenže se tak nestalo, promarnili jsme tuto příležitost a já si to vyčítám, protože tým odvedl skvělou práci, abychom se dostali před Rosbergův mercedes," popisuje závodní situaci Vettel.
"Nemohu být úplně spokojený, protože i když se v Monaku špatně předjíždí, měl jsem si najít cestu, jak se před Felipeho dostat. Ale to jsou jenom »kdyby, možná a snad«. Na to se nehraje, proto jsem skončil čtvrtý," dodává Vettel.
Čtyřnásobný mistr světa poté naháněl Sergia Péreze a snad ještě nějakou chvíli hýčkal naději, že pokud by se před něj dostal, mohl by promluvit do boje o vítězství, zvláště pokud by Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo museli ještě jednou do boxů, jenže k tomu nedošlo.
"Nebylo vůbec jisté, jestli ti dva v čele vydrží až do cíle na ultraměkké resp. superměkké směsi. Ale jakmile to bylo jasné, pokoušel jsem se dostihnout natěsno Péreze a přitom jsem málem jednou havaroval, ale musel jsem to zkusit. Byl jsem zhruba o vteřinu rychlejší, ale nedokázal jsem se dostat před něj. To je Monako," konstatoval Vettel.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene souhlasí s Vettelm, že strategie týmu byla správná, i když se ji nepodařilo přetavit k většímu úspěchu.
"Šli jsme správnou cestou, ať se to někomu líbí nebo ne. Když jsme v takové pozici, musíme se pokusit o agresivnější strategii. Sebastian už řekl, že Massa vlastně o naší snaze rozhodl. Bez jeho přítomnosti bychom byli v jiné pozici vůči Pérezovi, ale jak už tu bylo řečeno, nehledáme žádné výmluvy. Právě v Monaku, pokud se rozhodnete pro takovou taktiku, se něco podobného může stát," hodnotí Arrivabene.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.