Držel v Monaku vlajku Ferrari vztyčenou, ale kriticky zhodnotil své účinkování v ulicích Monte Carla, které dopadlo jinak, než očekával. Především považuje za chybu ze své strany, že se nedokázal vypořádat s hustým provozem na monacké trati
Ferrari vsadilo na agresivní strategii a povolalo Vettela k přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek prakticky ihned poté, co se ideální stopa na okruhu začala vysoušet. Jenže Vettel se vrátil za williams Felipe Massy, který absolvoval delší stint na pneumatikách do mokra, protože Rob Smedley zvolil odlišnou taktiku ve snaze se vzdálit od Pascala Wehrleina.
Vettel byl jasně rychlejší než Brazilec, ale protože se před něj nedokázal dostat, ztratil poměrně dost času, než se dostal opět do kontaktu se skupinou vedenou Rosbergem, která ovšem stále jela na pneumatikách do mokra, na nichž odstartovala do závodu.
"Zvolili jsme správné řešení. Kdyby Williams zajel do boxů ve zhruba stejné době, vypadalo by to docela odlišně. Vsadil jsem na to, že najdu způsob, jak ho předjet. Dostihl jsem opět Rosbergovu skupinu na mokrých pneumatikách, a když potom zajížděli do boxů, měl jsem možnost zaútočit na vedoucí piloty, protože jeli rovněž na modře označených pneumatikách a my už byli na »intermediates«. Jenže se tak nestalo, promarnili jsme tuto příležitost a já si to vyčítám, protože tým odvedl skvělou práci, abychom se dostali před Rosbergův mercedes," popisuje závodní situaci Vettel.
"Nemohu být úplně spokojený, protože i když se v Monaku špatně předjíždí, měl jsem si najít cestu, jak se před Felipeho dostat. Ale to jsou jenom »kdyby, možná a snad«. Na to se nehraje, proto jsem skončil čtvrtý," dodává Vettel.
Čtyřnásobný mistr světa poté naháněl Sergia Péreze a snad ještě nějakou chvíli hýčkal naději, že pokud by se před něj dostal, mohl by promluvit do boje o vítězství, zvláště pokud by Lewis Hamilton a Daniel Ricciardo museli ještě jednou do boxů, jenže k tomu nedošlo.
"Nebylo vůbec jisté, jestli ti dva v čele vydrží až do cíle na ultraměkké resp. superměkké směsi. Ale jakmile to bylo jasné, pokoušel jsem se dostihnout natěsno Péreze a přitom jsem málem jednou havaroval, ale musel jsem to zkusit. Byl jsem zhruba o vteřinu rychlejší, ale nedokázal jsem se dostat před něj. To je Monako," konstatoval Vettel.
Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene souhlasí s Vettelm, že strategie týmu byla správná, i když se ji nepodařilo přetavit k většímu úspěchu.
"Šli jsme správnou cestou, ať se to někomu líbí nebo ne. Když jsme v takové pozici, musíme se pokusit o agresivnější strategii. Sebastian už řekl, že Massa vlastně o naší snaze rozhodl. Bez jeho přítomnosti bychom byli v jiné pozici vůči Pérezovi, ale jak už tu bylo řečeno, nehledáme žádné výmluvy. Právě v Monaku, pokud se rozhodnete pro takovou taktiku, se něco podobného může stát," hodnotí Arrivabene.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.