Kevin Magnussen strávil u McLarenu ročník 2014 a nezačal ho vůbec špatně, ale pak se situace zvrtla směrem, který si rozhodně nepřál. Stal se obětním beránkem, protože tým z Wokingu se rozhodl pro Fernanda Alonsa a pro Dána zbylo jen místo testpilota.
Ačkoliv po Španělově nehodě při předsezónních testech Kevin měl možnost startovat v Melbourne, nakonec se stal jen neplatícím divákem. Po dohadech a některých ostřejších slovech nakonec McLaren uvedl, že Magnussenovi dává volnost a sáhl po Stoffelu Vandoorneovi. Rozhodnutí zaslal tým Kevinovi při jeho narozeninách - e-mailem.
Nyní hájí Kevin barvy Renaultu a z výsledkového hlediska se zdá, že se ocitl zhruba na úrovni McLarenu v loňském roce, Dán ale rozhodně hledá ty pozitivnější stránky nové části své kariéry a říká, že ačkoliv bylo rozhodnutí McLarenu těžké strávit, je vděčný za místo u Renaultu, které označuje za "lepší" než své předchozí angažmá.
"Renault mě dostal zpátky do F1, což bylo mým absolutním cílem. Teď jsem součástí týmu, jehož ambice jsou vyhrát světový šampionát. Nemohl jsem se tedy dostat na lepší místo. Samozřejmě existovaly určité pochybnosti a já prověřoval i jiné možnosti - DTM, LMP1 - abych měl jistotu, že budu mít nějaké angažmá, když mi nejvyjde F1. Ale Renault mi dal příležitost a já jsem za ni vděčný," líčí své dojmy Magnussen.
Ve své debutové sezóně nasbíral Kevin 55 bodů a skončil na 11. příčce. Stejného výsledku dosáhl i Kimi Räikkönen, ale Magnussen ho porazil díky lepšímu umístění. Nicméně ani to mu nezajistilo opětovné angažmá vedle Jensona Buttona. A pak přišlo ono loňské oznámení ve formě e-mailu, že McLaren s jeho dalšími službami nepočítá.
"Celý ten zážitek mě posílil. Ztráta místa byla těžká a téměř mě zbavila naděje. No, úplně jsem ji neztratil, ale nejsem hloupý, věděl jsem že najít jiné místo bude hodně obtížné. Měl jsem velké štěstí, že jsem se dostal zpátky. Současného angažmá si cením mnohem víc, prožívám každou minutu na dráze. Protože jsem o takovou příležitost málem přišel. Nemyslím, že bych pociťoval větší tlak, je stejný, jen jsem se s ním vyrovnal lépe. Pokud vidíte věci negativně, hůř se s nimi vypořádáte, teď mě vše baví mnohem víc," dodává Magnussen.
Třiadvacetiletý Dán se ještě vrací ke svému odchodu z McLarenu. "V polovině sezóny 2014 mi bylo sděleno, že se Fernando chystá podespat smlouvu a bylo tím pádem jasné, kdo ze závodní sestavy vypadne. Je to těžké, zvláště když stojíte proti světovému šampionovi s patnáctiletou zkušeností, zatímco vy jste nováček. Přitom jsem byl rychlý a několikrát jsem ukázal, že mohu bojovat i s Jensonem. To mi dalo hodně sebedůvěry. Teď se cítím podstatně lépe, jak po stránce psychické, tak co se týče týmu samotného."
Magnussen nepochybuje, že progres Renaultu bude pokračovat, uvedl to už v minulých dnech a netajil se názorem, že francouzská automobilka jednou bude bojovat o mistrovský titul (čtěte zde). Zatím očekává nové motory a doufá, že po slabším začátku dojde k očekávanému zlepšení. "Je to něco, čeho musíme využít. Byť je to jenom částečná příležitost, jsem si jist, že pro to uděláme s celým týmem maximum."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.