Kevin Magnussen strávil u McLarenu ročník 2014 a nezačal ho vůbec špatně, ale pak se situace zvrtla směrem, který si rozhodně nepřál. Stal se obětním beránkem, protože tým z Wokingu se rozhodl pro Fernanda Alonsa a pro Dána zbylo jen místo testpilota.
Ačkoliv po Španělově nehodě při předsezónních testech Kevin měl možnost startovat v Melbourne, nakonec se stal jen neplatícím divákem. Po dohadech a některých ostřejších slovech nakonec McLaren uvedl, že Magnussenovi dává volnost a sáhl po Stoffelu Vandoorneovi. Rozhodnutí zaslal tým Kevinovi při jeho narozeninách - e-mailem.
Nyní hájí Kevin barvy Renaultu a z výsledkového hlediska se zdá, že se ocitl zhruba na úrovni McLarenu v loňském roce, Dán ale rozhodně hledá ty pozitivnější stránky nové části své kariéry a říká, že ačkoliv bylo rozhodnutí McLarenu těžké strávit, je vděčný za místo u Renaultu, které označuje za "lepší" než své předchozí angažmá.
"Renault mě dostal zpátky do F1, což bylo mým absolutním cílem. Teď jsem součástí týmu, jehož ambice jsou vyhrát světový šampionát. Nemohl jsem se tedy dostat na lepší místo. Samozřejmě existovaly určité pochybnosti a já prověřoval i jiné možnosti - DTM, LMP1 - abych měl jistotu, že budu mít nějaké angažmá, když mi nejvyjde F1. Ale Renault mi dal příležitost a já jsem za ni vděčný," líčí své dojmy Magnussen.
Ve své debutové sezóně nasbíral Kevin 55 bodů a skončil na 11. příčce. Stejného výsledku dosáhl i Kimi Räikkönen, ale Magnussen ho porazil díky lepšímu umístění. Nicméně ani to mu nezajistilo opětovné angažmá vedle Jensona Buttona. A pak přišlo ono loňské oznámení ve formě e-mailu, že McLaren s jeho dalšími službami nepočítá.
"Celý ten zážitek mě posílil. Ztráta místa byla těžká a téměř mě zbavila naděje. No, úplně jsem ji neztratil, ale nejsem hloupý, věděl jsem že najít jiné místo bude hodně obtížné. Měl jsem velké štěstí, že jsem se dostal zpátky. Současného angažmá si cením mnohem víc, prožívám každou minutu na dráze. Protože jsem o takovou příležitost málem přišel. Nemyslím, že bych pociťoval větší tlak, je stejný, jen jsem se s ním vyrovnal lépe. Pokud vidíte věci negativně, hůř se s nimi vypořádáte, teď mě vše baví mnohem víc," dodává Magnussen.
Třiadvacetiletý Dán se ještě vrací ke svému odchodu z McLarenu. "V polovině sezóny 2014 mi bylo sděleno, že se Fernando chystá podespat smlouvu a bylo tím pádem jasné, kdo ze závodní sestavy vypadne. Je to těžké, zvláště když stojíte proti světovému šampionovi s patnáctiletou zkušeností, zatímco vy jste nováček. Přitom jsem byl rychlý a několikrát jsem ukázal, že mohu bojovat i s Jensonem. To mi dalo hodně sebedůvěry. Teď se cítím podstatně lépe, jak po stránce psychické, tak co se týče týmu samotného."
Magnussen nepochybuje, že progres Renaultu bude pokračovat, uvedl to už v minulých dnech a netajil se názorem, že francouzská automobilka jednou bude bojovat o mistrovský titul (čtěte zde). Zatím očekává nové motory a doufá, že po slabším začátku dojde k očekávanému zlepšení. "Je to něco, čeho musíme využít. Byť je to jenom částečná příležitost, jsem si jist, že pro to uděláme s celým týmem maximum."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.