Kevin Magnussen strávil u McLarenu ročník 2014 a nezačal ho vůbec špatně, ale pak se situace zvrtla směrem, který si rozhodně nepřál. Stal se obětním beránkem, protože tým z Wokingu se rozhodl pro Fernanda Alonsa a pro Dána zbylo jen místo testpilota.
Ačkoliv po Španělově nehodě při předsezónních testech Kevin měl možnost startovat v Melbourne, nakonec se stal jen neplatícím divákem. Po dohadech a některých ostřejších slovech nakonec McLaren uvedl, že Magnussenovi dává volnost a sáhl po Stoffelu Vandoorneovi. Rozhodnutí zaslal tým Kevinovi při jeho narozeninách - e-mailem.
Nyní hájí Kevin barvy Renaultu a z výsledkového hlediska se zdá, že se ocitl zhruba na úrovni McLarenu v loňském roce, Dán ale rozhodně hledá ty pozitivnější stránky nové části své kariéry a říká, že ačkoliv bylo rozhodnutí McLarenu těžké strávit, je vděčný za místo u Renaultu, které označuje za "lepší" než své předchozí angažmá.
"Renault mě dostal zpátky do F1, což bylo mým absolutním cílem. Teď jsem součástí týmu, jehož ambice jsou vyhrát světový šampionát. Nemohl jsem se tedy dostat na lepší místo. Samozřejmě existovaly určité pochybnosti a já prověřoval i jiné možnosti - DTM, LMP1 - abych měl jistotu, že budu mít nějaké angažmá, když mi nejvyjde F1. Ale Renault mi dal příležitost a já jsem za ni vděčný," líčí své dojmy Magnussen.
Ve své debutové sezóně nasbíral Kevin 55 bodů a skončil na 11. příčce. Stejného výsledku dosáhl i Kimi Räikkönen, ale Magnussen ho porazil díky lepšímu umístění. Nicméně ani to mu nezajistilo opětovné angažmá vedle Jensona Buttona. A pak přišlo ono loňské oznámení ve formě e-mailu, že McLaren s jeho dalšími službami nepočítá.
"Celý ten zážitek mě posílil. Ztráta místa byla těžká a téměř mě zbavila naděje. No, úplně jsem ji neztratil, ale nejsem hloupý, věděl jsem že najít jiné místo bude hodně obtížné. Měl jsem velké štěstí, že jsem se dostal zpátky. Současného angažmá si cením mnohem víc, prožívám každou minutu na dráze. Protože jsem o takovou příležitost málem přišel. Nemyslím, že bych pociťoval větší tlak, je stejný, jen jsem se s ním vyrovnal lépe. Pokud vidíte věci negativně, hůř se s nimi vypořádáte, teď mě vše baví mnohem víc," dodává Magnussen.
Třiadvacetiletý Dán se ještě vrací ke svému odchodu z McLarenu. "V polovině sezóny 2014 mi bylo sděleno, že se Fernando chystá podespat smlouvu a bylo tím pádem jasné, kdo ze závodní sestavy vypadne. Je to těžké, zvláště když stojíte proti světovému šampionovi s patnáctiletou zkušeností, zatímco vy jste nováček. Přitom jsem byl rychlý a několikrát jsem ukázal, že mohu bojovat i s Jensonem. To mi dalo hodně sebedůvěry. Teď se cítím podstatně lépe, jak po stránce psychické, tak co se týče týmu samotného."
Magnussen nepochybuje, že progres Renaultu bude pokračovat, uvedl to už v minulých dnech a netajil se názorem, že francouzská automobilka jednou bude bojovat o mistrovský titul (čtěte zde). Zatím očekává nové motory a doufá, že po slabším začátku dojde k očekávanému zlepšení. "Je to něco, čeho musíme využít. Byť je to jenom částečná příležitost, jsem si jist, že pro to uděláme s celým týmem maximum."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.