Kevin Magnussen strávil u McLarenu ročník 2014 a nezačal ho vůbec špatně, ale pak se situace zvrtla směrem, který si rozhodně nepřál. Stal se obětním beránkem, protože tým z Wokingu se rozhodl pro Fernanda Alonsa a pro Dána zbylo jen místo testpilota.
Ačkoliv po Španělově nehodě při předsezónních testech Kevin měl možnost startovat v Melbourne, nakonec se stal jen neplatícím divákem. Po dohadech a některých ostřejších slovech nakonec McLaren uvedl, že Magnussenovi dává volnost a sáhl po Stoffelu Vandoorneovi. Rozhodnutí zaslal tým Kevinovi při jeho narozeninách - e-mailem.
Nyní hájí Kevin barvy Renaultu a z výsledkového hlediska se zdá, že se ocitl zhruba na úrovni McLarenu v loňském roce, Dán ale rozhodně hledá ty pozitivnější stránky nové části své kariéry a říká, že ačkoliv bylo rozhodnutí McLarenu těžké strávit, je vděčný za místo u Renaultu, které označuje za "lepší" než své předchozí angažmá.
"Renault mě dostal zpátky do F1, což bylo mým absolutním cílem. Teď jsem součástí týmu, jehož ambice jsou vyhrát světový šampionát. Nemohl jsem se tedy dostat na lepší místo. Samozřejmě existovaly určité pochybnosti a já prověřoval i jiné možnosti - DTM, LMP1 - abych měl jistotu, že budu mít nějaké angažmá, když mi nejvyjde F1. Ale Renault mi dal příležitost a já jsem za ni vděčný," líčí své dojmy Magnussen.
Ve své debutové sezóně nasbíral Kevin 55 bodů a skončil na 11. příčce. Stejného výsledku dosáhl i Kimi Räikkönen, ale Magnussen ho porazil díky lepšímu umístění. Nicméně ani to mu nezajistilo opětovné angažmá vedle Jensona Buttona. A pak přišlo ono loňské oznámení ve formě e-mailu, že McLaren s jeho dalšími službami nepočítá.
"Celý ten zážitek mě posílil. Ztráta místa byla těžká a téměř mě zbavila naděje. No, úplně jsem ji neztratil, ale nejsem hloupý, věděl jsem že najít jiné místo bude hodně obtížné. Měl jsem velké štěstí, že jsem se dostal zpátky. Současného angažmá si cením mnohem víc, prožívám každou minutu na dráze. Protože jsem o takovou příležitost málem přišel. Nemyslím, že bych pociťoval větší tlak, je stejný, jen jsem se s ním vyrovnal lépe. Pokud vidíte věci negativně, hůř se s nimi vypořádáte, teď mě vše baví mnohem víc," dodává Magnussen.
Třiadvacetiletý Dán se ještě vrací ke svému odchodu z McLarenu. "V polovině sezóny 2014 mi bylo sděleno, že se Fernando chystá podespat smlouvu a bylo tím pádem jasné, kdo ze závodní sestavy vypadne. Je to těžké, zvláště když stojíte proti světovému šampionovi s patnáctiletou zkušeností, zatímco vy jste nováček. Přitom jsem byl rychlý a několikrát jsem ukázal, že mohu bojovat i s Jensonem. To mi dalo hodně sebedůvěry. Teď se cítím podstatně lépe, jak po stránce psychické, tak co se týče týmu samotného."
Magnussen nepochybuje, že progres Renaultu bude pokračovat, uvedl to už v minulých dnech a netajil se názorem, že francouzská automobilka jednou bude bojovat o mistrovský titul (čtěte zde). Zatím očekává nové motory a doufá, že po slabším začátku dojde k očekávanému zlepšení. "Je to něco, čeho musíme využít. Byť je to jenom částečná příležitost, jsem si jist, že pro to uděláme s celým týmem maximum."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.