Kevin Magnussen strávil u McLarenu ročník 2014 a nezačal ho vůbec špatně, ale pak se situace zvrtla směrem, který si rozhodně nepřál. Stal se obětním beránkem, protože tým z Wokingu se rozhodl pro Fernanda Alonsa a pro Dána zbylo jen místo testpilota.
Ačkoliv po Španělově nehodě při předsezónních testech Kevin měl možnost startovat v Melbourne, nakonec se stal jen neplatícím divákem. Po dohadech a některých ostřejších slovech nakonec McLaren uvedl, že Magnussenovi dává volnost a sáhl po Stoffelu Vandoorneovi. Rozhodnutí zaslal tým Kevinovi při jeho narozeninách - e-mailem.
Nyní hájí Kevin barvy Renaultu a z výsledkového hlediska se zdá, že se ocitl zhruba na úrovni McLarenu v loňském roce, Dán ale rozhodně hledá ty pozitivnější stránky nové části své kariéry a říká, že ačkoliv bylo rozhodnutí McLarenu těžké strávit, je vděčný za místo u Renaultu, které označuje za "lepší" než své předchozí angažmá.
"Renault mě dostal zpátky do F1, což bylo mým absolutním cílem. Teď jsem součástí týmu, jehož ambice jsou vyhrát světový šampionát. Nemohl jsem se tedy dostat na lepší místo. Samozřejmě existovaly určité pochybnosti a já prověřoval i jiné možnosti - DTM, LMP1 - abych měl jistotu, že budu mít nějaké angažmá, když mi nejvyjde F1. Ale Renault mi dal příležitost a já jsem za ni vděčný," líčí své dojmy Magnussen.
Ve své debutové sezóně nasbíral Kevin 55 bodů a skončil na 11. příčce. Stejného výsledku dosáhl i Kimi Räikkönen, ale Magnussen ho porazil díky lepšímu umístění. Nicméně ani to mu nezajistilo opětovné angažmá vedle Jensona Buttona. A pak přišlo ono loňské oznámení ve formě e-mailu, že McLaren s jeho dalšími službami nepočítá.
"Celý ten zážitek mě posílil. Ztráta místa byla těžká a téměř mě zbavila naděje. No, úplně jsem ji neztratil, ale nejsem hloupý, věděl jsem že najít jiné místo bude hodně obtížné. Měl jsem velké štěstí, že jsem se dostal zpátky. Současného angažmá si cením mnohem víc, prožívám každou minutu na dráze. Protože jsem o takovou příležitost málem přišel. Nemyslím, že bych pociťoval větší tlak, je stejný, jen jsem se s ním vyrovnal lépe. Pokud vidíte věci negativně, hůř se s nimi vypořádáte, teď mě vše baví mnohem víc," dodává Magnussen.
Třiadvacetiletý Dán se ještě vrací ke svému odchodu z McLarenu. "V polovině sezóny 2014 mi bylo sděleno, že se Fernando chystá podespat smlouvu a bylo tím pádem jasné, kdo ze závodní sestavy vypadne. Je to těžké, zvláště když stojíte proti světovému šampionovi s patnáctiletou zkušeností, zatímco vy jste nováček. Přitom jsem byl rychlý a několikrát jsem ukázal, že mohu bojovat i s Jensonem. To mi dalo hodně sebedůvěry. Teď se cítím podstatně lépe, jak po stránce psychické, tak co se týče týmu samotného."
Magnussen nepochybuje, že progres Renaultu bude pokračovat, uvedl to už v minulých dnech a netajil se názorem, že francouzská automobilka jednou bude bojovat o mistrovský titul (čtěte zde). Zatím očekává nové motory a doufá, že po slabším začátku dojde k očekávanému zlepšení. "Je to něco, čeho musíme využít. Byť je to jenom částečná příležitost, jsem si jist, že pro to uděláme s celým týmem maximum."
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.