Není to tak dávno, vlastně pouhý měsíc, kdy technický ředitel Williamsu pochyboval o přínosu amerického nováčka pro závodní pole. Po prvních třech závodech ale Pat Symonds připouští, že je unešen jeho dosavadními výsledky.
"Myslím, že konstruktérská pozice je částečně narušená, v některých případech už bych řekl, že hodně. To, co provedl Haas, je pro něj dobré, ale nejsem si jist, jestli je to ta správná cesta, kterou má F1 kráčet. Sice je to zcela legální, ale opravdu tohle v F1 potřebujeme? Tím si nejsem tak jistý," prohlásil Symonds krátce po Grand Prix Austrálie.
Dvaašedesátiletý Brit nijak ze svých výhrad nehodlá ustoupit, což mu ale podle jeho názoru nebrání, aby obdivoval výsledky, kterých Haas F1 Team doposud dosáhl, zejména s ohledem na jeho relativně malý rozpočet.
"Myslím, že to je fantastické. Lidé možná vědí, co si o přístupu týmu Haas myslím - ale je třeba dodat, že se tak děje v souladu s pravidly. Mají štěstí, že jsou pravidla takto nastavená a oni jich dobře využívají. Tím mě opravdu překvapili a hodně je za to obdivuji," vysekl Symonds svým soupeřům poklonu. Nemohl to ovlivnit ani nepříliš povedený výsledek z Číny, kde oba vozy skončily mimo bodovanou desítku.
Na Symondse rovněž udělal dojem výkon vozu VF-16. "Vyprodukovali nejen dobré auto, ale ještě s ním dobře závodí, což pro nový tým není vůbec jednoduché. Domníval jsem se, že přetáhli dost lidí od Ferrari, ale oni najali spoustu nových lidí, kteří dříve v F1 nebyli, přesto odvádějí velice dobrou práci," dodává Symonds.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.