Pokud se o Ferrari hovoří jako o zatím jediném týmu, který by měl být schopen stáhnout dominantní náskok Mercedesu a případně s ním rovnocenně bojovat o mistrovský titul, šéf maranellského týmu v tom vidí nesmírně těžký úkol.
Mercedes od zavedení hybridních V6 motorů ovládl mistrovství a také letošní sezónu zahájil dvěma výhrami. Od sezóny 2014 nevyhrál ze 40 Grand Prix pouhých šest. Maurizio Arrivabene si uvědomuje, jaký by byl úspěch tuto neskutečnou nadvládu ukončit.
"Co se týče výkonu v Číně, pátek nebyl špatný, ale za to se žádné pozice na startovní roštu nebo body do šampionátu neudělují. Takže je to dobrý start, ale je před námi ještě dlouhá víkendová cesta," krotí nadšení Arrivabene.
"Ohledně očekávání v sezóně 2016 jenom mohu říci, že letošní Mercedes je nejsilnější tým, který jsem za posledních deset let viděl. Pohybuji se v tomto prostředí poměrně dlouho a myslím, že pokud bychom nad nimi chtěli vyhrát, musíme pracovat víc a být lepší než oni. Takže se snažíme ze všech sil, abychom měli dobré výsledky," pokračuje šéf týmu Ferrari.
Toto Wolff v případě Ferrari otevřeně hovoří o hrozbě Ferrari, před kterou je třeba se mít na pozoru. "Jak jste dnes viděli, jejich tlak je velmi silný, což je podloženo i výkony z předchozích závodů. Dříve u Ferrari nebyli schopni táhnout za jeden provaz, pak ale zažili po sezóně 2014 velký vzestup a nyní jsou na podobné cestě. Aby ale jejich zlepšení fungovalo, musí být ještě spolehliví, což není vůbec snadný úkol. Z hlediska čistě závodního na nás silně tlačí, což je jenom dobře... tak by měly závody vypadat," libuje si naoko Wolff.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.