Pokud se o Ferrari hovoří jako o zatím jediném týmu, který by měl být schopen stáhnout dominantní náskok Mercedesu a případně s ním rovnocenně bojovat o mistrovský titul, šéf maranellského týmu v tom vidí nesmírně těžký úkol.
Mercedes od zavedení hybridních V6 motorů ovládl mistrovství a také letošní sezónu zahájil dvěma výhrami. Od sezóny 2014 nevyhrál ze 40 Grand Prix pouhých šest. Maurizio Arrivabene si uvědomuje, jaký by byl úspěch tuto neskutečnou nadvládu ukončit.
"Co se týče výkonu v Číně, pátek nebyl špatný, ale za to se žádné pozice na startovní roštu nebo body do šampionátu neudělují. Takže je to dobrý start, ale je před námi ještě dlouhá víkendová cesta," krotí nadšení Arrivabene.
"Ohledně očekávání v sezóně 2016 jenom mohu říci, že letošní Mercedes je nejsilnější tým, který jsem za posledních deset let viděl. Pohybuji se v tomto prostředí poměrně dlouho a myslím, že pokud bychom nad nimi chtěli vyhrát, musíme pracovat víc a být lepší než oni. Takže se snažíme ze všech sil, abychom měli dobré výsledky," pokračuje šéf týmu Ferrari.
Toto Wolff v případě Ferrari otevřeně hovoří o hrozbě Ferrari, před kterou je třeba se mít na pozoru. "Jak jste dnes viděli, jejich tlak je velmi silný, což je podloženo i výkony z předchozích závodů. Dříve u Ferrari nebyli schopni táhnout za jeden provaz, pak ale zažili po sezóně 2014 velký vzestup a nyní jsou na podobné cestě. Aby ale jejich zlepšení fungovalo, musí být ještě spolehliví, což není vůbec snadný úkol. Z hlediska čistě závodního na nás silně tlačí, což je jenom dobře... tak by měly závody vypadat," libuje si naoko Wolff.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.