K pilotům F1 se vždy vzhlíželo jako k někomu, kdo dokáže určitou výjimečnou věc. Právě onen termín hrdina se objevoval hodně často, protože usednou to několikasetkoňského vozu a nebát se sešlápnout plynový pedál, to už chce určitou dávku odvahy.
S ohledem na stálý vývoj vozů a zvyšující se bezpečnostní opatření padají názory, že současní piloti toto postavení poněkud ztrácejí. A zatímco trojnásobný světový šampion Lewis Hamilton je velice často nazýván superstar (nic nového pod sluncem, takhle označoval lord Hesketh svého pilota Jamese Hunta), Sebastian Vettel, který má ještě o titul více, veřejně prohlašuje, že nemá potřebu být označován hrdinou. Dokonce se odmítá otevřít světu na Twitteru nebo Instagramu.
"Jsem normální člověk jako všichni ostatní za volantem auta. Nejsem o nic lepší jen proto, že dokážu jet rychleji než jiní lidé. Nikomu jsem nezachránil život, proto nejsem žádným hrdinou," vyslovil Vettel svůj názor pro noviny Die Welt. Osmadvacetiletý dvojnásobný otec rovněž tvrdí, že se nehodlá řadit k "selfie" generaci. "Pořád se někde fotí, většinou sami sebe, to jde zcela mimo mě."
Co se týče moderní iterace sportu, ve kterém slavil značné úspěchy, Vettel přiznává, že k novým pravidlům má specifický přístup. "Nová pravidla jsou, řekněme, velmi futuristická. Vozy se staly z hlediska spotřeby efektivnější, ale jestli ještě vzrušují diváky a koneckonců i samotné piloty, v tom si vůbec nejsem jistý," podotkl Vettel a dodal, že se mu příslušná pravidla jeví jako příliš "neprůhledná".
Na otáku ohledně kvalifikačních dohadů v prvních dvou závodech Sebastian prohlásil, že to byla jedním slovem trapná záležitost. "Musíme být opatrní, abychom zcela neztratili ducha Formule 1. Od chvíle, kdy zde závodím, jsme pro zlepšení našeho sportu udělali hodně. S některými změnami jsme uspěli, u mnoha se to nepovedlo. Určité věci se jeví jako příliš umělé a diváci zjišťují, že je nejsou schopní přijmout," dodává Vettel.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.