K pilotům F1 se vždy vzhlíželo jako k někomu, kdo dokáže určitou výjimečnou věc. Právě onen termín hrdina se objevoval hodně často, protože usednou to několikasetkoňského vozu a nebát se sešlápnout plynový pedál, to už chce určitou dávku odvahy.
S ohledem na stálý vývoj vozů a zvyšující se bezpečnostní opatření padají názory, že současní piloti toto postavení poněkud ztrácejí. A zatímco trojnásobný světový šampion Lewis Hamilton je velice často nazýván superstar (nic nového pod sluncem, takhle označoval lord Hesketh svého pilota Jamese Hunta), Sebastian Vettel, který má ještě o titul více, veřejně prohlašuje, že nemá potřebu být označován hrdinou. Dokonce se odmítá otevřít světu na Twitteru nebo Instagramu.
"Jsem normální člověk jako všichni ostatní za volantem auta. Nejsem o nic lepší jen proto, že dokážu jet rychleji než jiní lidé. Nikomu jsem nezachránil život, proto nejsem žádným hrdinou," vyslovil Vettel svůj názor pro noviny Die Welt. Osmadvacetiletý dvojnásobný otec rovněž tvrdí, že se nehodlá řadit k "selfie" generaci. "Pořád se někde fotí, většinou sami sebe, to jde zcela mimo mě."
Co se týče moderní iterace sportu, ve kterém slavil značné úspěchy, Vettel přiznává, že k novým pravidlům má specifický přístup. "Nová pravidla jsou, řekněme, velmi futuristická. Vozy se staly z hlediska spotřeby efektivnější, ale jestli ještě vzrušují diváky a koneckonců i samotné piloty, v tom si vůbec nejsem jistý," podotkl Vettel a dodal, že se mu příslušná pravidla jeví jako příliš "neprůhledná".
Na otáku ohledně kvalifikačních dohadů v prvních dvou závodech Sebastian prohlásil, že to byla jedním slovem trapná záležitost. "Musíme být opatrní, abychom zcela neztratili ducha Formule 1. Od chvíle, kdy zde závodím, jsme pro zlepšení našeho sportu udělali hodně. S některými změnami jsme uspěli, u mnoha se to nepovedlo. Určité věci se jeví jako příliš umělé a diváci zjišťují, že je nejsou schopní přijmout," dodává Vettel.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.