K pilotům F1 se vždy vzhlíželo jako k někomu, kdo dokáže určitou výjimečnou věc. Právě onen termín hrdina se objevoval hodně často, protože usednou to několikasetkoňského vozu a nebát se sešlápnout plynový pedál, to už chce určitou dávku odvahy.
S ohledem na stálý vývoj vozů a zvyšující se bezpečnostní opatření padají názory, že současní piloti toto postavení poněkud ztrácejí. A zatímco trojnásobný světový šampion Lewis Hamilton je velice často nazýván superstar (nic nového pod sluncem, takhle označoval lord Hesketh svého pilota Jamese Hunta), Sebastian Vettel, který má ještě o titul více, veřejně prohlašuje, že nemá potřebu být označován hrdinou. Dokonce se odmítá otevřít světu na Twitteru nebo Instagramu.
"Jsem normální člověk jako všichni ostatní za volantem auta. Nejsem o nic lepší jen proto, že dokážu jet rychleji než jiní lidé. Nikomu jsem nezachránil život, proto nejsem žádným hrdinou," vyslovil Vettel svůj názor pro noviny Die Welt. Osmadvacetiletý dvojnásobný otec rovněž tvrdí, že se nehodlá řadit k "selfie" generaci. "Pořád se někde fotí, většinou sami sebe, to jde zcela mimo mě."
Co se týče moderní iterace sportu, ve kterém slavil značné úspěchy, Vettel přiznává, že k novým pravidlům má specifický přístup. "Nová pravidla jsou, řekněme, velmi futuristická. Vozy se staly z hlediska spotřeby efektivnější, ale jestli ještě vzrušují diváky a koneckonců i samotné piloty, v tom si vůbec nejsem jistý," podotkl Vettel a dodal, že se mu příslušná pravidla jeví jako příliš "neprůhledná".
Na otáku ohledně kvalifikačních dohadů v prvních dvou závodech Sebastian prohlásil, že to byla jedním slovem trapná záležitost. "Musíme být opatrní, abychom zcela neztratili ducha Formule 1. Od chvíle, kdy zde závodím, jsme pro zlepšení našeho sportu udělali hodně. S některými změnami jsme uspěli, u mnoha se to nepovedlo. Určité věci se jeví jako příliš umělé a diváci zjišťují, že je nejsou schopní přijmout," dodává Vettel.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.