"Lidé, kteří to vidí jen zběžně a zvenčí, nemohou vůbec chápat, co to děláme a musejí si myslet, že jsme pitomí." Kimi Räikkönen opět podle mého názoru trefně a stručně okomentoval situaci a problém dnešní F1.
Bývalý mechanik McLarenu, Marc Priestley směřování F1 připodobnil k dálnici. "Byla rovná a jasná cesta, potom někdo řekl, že přidáme pár zatáček, abychom to okořenili. Ale bylo to málo, přišly další zatáčky, nadjezdy, podjezdy a teď? Teď už nikdo neví, kde jsme. Ztratili jsme se a co je horší, bojíme se zeptat, jak najít správnou cestu," řekl v jednom z pořadů SkySports.
Bohužel tedy ani ti, kteří se v F1 pohybují nechápou, co se vlastně děje. Novináři, fanoušci, jezdci i představitelé týmů si klepou na hlavu především kvůli formátu kvalifikace. Proč se muselo měnit něco, co fungovalo? Bernie Ecclestone na to odpověděl, že pokud se takto někdo ptá, jednoduše nechápe, co se oni snaží udělat. Reakce novináře Sky Sports Teda Kravitze zněla "A o co se tu snažíme? Tedy, já vím, zamíchat pořadím, ale..."
Ano, ale, evidentně to nefungovalo. A návrat ke staré, fungující, vypadá nepravděpodobně. "Vedení a směr F1 je zastaralý a zablokovaný. Je rozbitý, jenže k tomu, aby se udělala nějaká změna, je třeba projít tím rozbitým labyrintem. Je to boj o moc a šílím z toho," popisuje pro Sky Sports komentátor Martin Brundle.
A tak se opět ukazuje, jak velkou roli zde hraje politika... Bohužel podle mého názoru zcela zastiňuje i to, že letošní sezóna zatím nabídla dva zajímavé a dramatické závody. Nová spojka, motory, omezení komunikace s boxovou zídkou, pneumatiky a strategie... To vše okořenilo závody.
Neměli bychom se raději bavit o tom, zda Ferrari dohání Mercedes? Že padl v Bahrajnu rekord nejrychlejšího kola na tomto okruhu, že 1,6 litrové turbo motory s poloviční spotřebou poprvé překonaly ty desetiválcové atmosferické? Nebo o skvělém výkonu Stoffela Vandoornea v McLarenu a Pascala Wehrleina v Manoru či snovém vstupu Haasu do F1...
Nico Rosberg si nemohl přát lepší start do nového ročníku, Lewis Hamilton se bude snažit zase dostat do čela a otázkou je, zda do toho dokáže promluvit Ferrari. Spousta zajímavých otázek, avšak bohužel těmi častěji kladenými jsou místo toho ty, proč se musela měnit kvalifikace či proč už bude F1 pouze na placených kanálech... To, co vypadá jako skvěle rozjetá sezóna má tak hořkou pachuť. Není divu, že potom lidé nemají chuť si koupit lístek na závod, pane Ecclestone...
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.