"Lidé, kteří to vidí jen zběžně a zvenčí, nemohou vůbec chápat, co to děláme a musejí si myslet, že jsme pitomí." Kimi Räikkönen opět podle mého názoru trefně a stručně okomentoval situaci a problém dnešní F1.
Bývalý mechanik McLarenu, Marc Priestley směřování F1 připodobnil k dálnici. "Byla rovná a jasná cesta, potom někdo řekl, že přidáme pár zatáček, abychom to okořenili. Ale bylo to málo, přišly další zatáčky, nadjezdy, podjezdy a teď? Teď už nikdo neví, kde jsme. Ztratili jsme se a co je horší, bojíme se zeptat, jak najít správnou cestu," řekl v jednom z pořadů SkySports.
Bohužel tedy ani ti, kteří se v F1 pohybují nechápou, co se vlastně děje. Novináři, fanoušci, jezdci i představitelé týmů si klepou na hlavu především kvůli formátu kvalifikace. Proč se muselo měnit něco, co fungovalo? Bernie Ecclestone na to odpověděl, že pokud se takto někdo ptá, jednoduše nechápe, co se oni snaží udělat. Reakce novináře Sky Sports Teda Kravitze zněla "A o co se tu snažíme? Tedy, já vím, zamíchat pořadím, ale..."
Ano, ale, evidentně to nefungovalo. A návrat ke staré, fungující, vypadá nepravděpodobně. "Vedení a směr F1 je zastaralý a zablokovaný. Je rozbitý, jenže k tomu, aby se udělala nějaká změna, je třeba projít tím rozbitým labyrintem. Je to boj o moc a šílím z toho," popisuje pro Sky Sports komentátor Martin Brundle.
A tak se opět ukazuje, jak velkou roli zde hraje politika... Bohužel podle mého názoru zcela zastiňuje i to, že letošní sezóna zatím nabídla dva zajímavé a dramatické závody. Nová spojka, motory, omezení komunikace s boxovou zídkou, pneumatiky a strategie... To vše okořenilo závody.
Neměli bychom se raději bavit o tom, zda Ferrari dohání Mercedes? Že padl v Bahrajnu rekord nejrychlejšího kola na tomto okruhu, že 1,6 litrové turbo motory s poloviční spotřebou poprvé překonaly ty desetiválcové atmosferické? Nebo o skvělém výkonu Stoffela Vandoornea v McLarenu a Pascala Wehrleina v Manoru či snovém vstupu Haasu do F1...
Nico Rosberg si nemohl přát lepší start do nového ročníku, Lewis Hamilton se bude snažit zase dostat do čela a otázkou je, zda do toho dokáže promluvit Ferrari. Spousta zajímavých otázek, avšak bohužel těmi častěji kladenými jsou místo toho ty, proč se musela měnit kvalifikace či proč už bude F1 pouze na placených kanálech... To, co vypadá jako skvěle rozjetá sezóna má tak hořkou pachuť. Není divu, že potom lidé nemají chuť si koupit lístek na závod, pane Ecclestone...
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.