Zavedení tří směsí pro závod byla jedna ze změn, od níž se očekávalo zvýšení atraktivity závodů. A jak se zdá, jde o jednu z úspěšných novinek, na níž se nesnesla vlna kritik a odsuzujících reakcí. Potvrdil to i technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Všechny tři směsi, tedy superměkkou, měkkou a středně tvrdou, využilo v Austrálii během Grand Prix osm pilotů z jedenadvaceti (Kvjat do závodu vůbec neodstartoval), přičemž šest nejlepších zvolilo pět různých strategií. Škarohlídi sice podotýkají, že na stupních vítězů jsme viděli stejné tváře jako loni, jen Hamilton a Rosberg si prohodili pozice, ale jinak vládne spokojenost.
"Tři směsi v závodě, tedy něco, co jsme podporovali od poloviny minulé sezóny s tím, že to přinese větší nejistotu a drama v závodě, se nakonec ukázaly jako opravdu dobře fungující varianta. Někdo jede dlouhou dobu na střední směsi, jiný na zbrusu nové superměkké. To je fantastické. Také my jsme přispěli k podívané v kvalifikaci, protože jsme použili efektivnější měkčí směs. A jak jsme viděli, byli jsme v sobotu o 2,5 vteřiny rychlejší, což může být dáno vývojem, někdo ale říká, že pneumatikami," domnívá se Lowe.
Mercedes vyvolal jisté rozpaky tím, že se v Barceloně při testech zaměřil především na středně tvrdou směs, proto bylo do jisté míry symbolické, že vozy dokončily závod na prvním a druhém místě právě díky rozhodnutí využít je v závodě. Lowe podotkl, že pro tento testovací plán měl tým dobrý důvod.
"Šlo o počet najetých kilometrů. Měli jsme cíl odjet 6000 km, na bíle označených pneu zvládnete 100 km, na měkkých 30 km. S pevnou kvótou jsme museli využít všechny středně tvrdé pneumatiky, zatímco měkkých jen čtyři a pneumatik do mokra pouze tři sady. Víc by nás potěšilo, kdybychom od Pirelli měli víc pneumatik, pak bychom do našeho mixu dali víc měkkých sad. Stále jsme využívali denně sedm nebo osm setů - pokud jsme měli najet 800 km, tak jsme potřebovali osm sad středně tvrdých," pokračuje Lowe.
Plnění testovacího plánu způsobilo, že Mercedes až do soboty v Austrálii nezkoušel superměkkou směs, takže tým měl prakticky nulové zkušenosti. "Poprvé jsme je nasadili ve třetím tréninku, byla to vlastně premiérová jízda na této směsi. Časy nebyly nijak ohromující, ale když jsme nastoupili do kvalifikace, podstatně se zlepšily," dodává Lowe.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.