Zavedení tří směsí pro závod byla jedna ze změn, od níž se očekávalo zvýšení atraktivity závodů. A jak se zdá, jde o jednu z úspěšných novinek, na níž se nesnesla vlna kritik a odsuzujících reakcí. Potvrdil to i technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Všechny tři směsi, tedy superměkkou, měkkou a středně tvrdou, využilo v Austrálii během Grand Prix osm pilotů z jedenadvaceti (Kvjat do závodu vůbec neodstartoval), přičemž šest nejlepších zvolilo pět různých strategií. Škarohlídi sice podotýkají, že na stupních vítězů jsme viděli stejné tváře jako loni, jen Hamilton a Rosberg si prohodili pozice, ale jinak vládne spokojenost.
"Tři směsi v závodě, tedy něco, co jsme podporovali od poloviny minulé sezóny s tím, že to přinese větší nejistotu a drama v závodě, se nakonec ukázaly jako opravdu dobře fungující varianta. Někdo jede dlouhou dobu na střední směsi, jiný na zbrusu nové superměkké. To je fantastické. Také my jsme přispěli k podívané v kvalifikaci, protože jsme použili efektivnější měkčí směs. A jak jsme viděli, byli jsme v sobotu o 2,5 vteřiny rychlejší, což může být dáno vývojem, někdo ale říká, že pneumatikami," domnívá se Lowe.
Mercedes vyvolal jisté rozpaky tím, že se v Barceloně při testech zaměřil především na středně tvrdou směs, proto bylo do jisté míry symbolické, že vozy dokončily závod na prvním a druhém místě právě díky rozhodnutí využít je v závodě. Lowe podotkl, že pro tento testovací plán měl tým dobrý důvod.
"Šlo o počet najetých kilometrů. Měli jsme cíl odjet 6000 km, na bíle označených pneu zvládnete 100 km, na měkkých 30 km. S pevnou kvótou jsme museli využít všechny středně tvrdé pneumatiky, zatímco měkkých jen čtyři a pneumatik do mokra pouze tři sady. Víc by nás potěšilo, kdybychom od Pirelli měli víc pneumatik, pak bychom do našeho mixu dali víc měkkých sad. Stále jsme využívali denně sedm nebo osm setů - pokud jsme měli najet 800 km, tak jsme potřebovali osm sad středně tvrdých," pokračuje Lowe.
Plnění testovacího plánu způsobilo, že Mercedes až do soboty v Austrálii nezkoušel superměkkou směs, takže tým měl prakticky nulové zkušenosti. "Poprvé jsme je nasadili ve třetím tréninku, byla to vlastně premiérová jízda na této směsi. Časy nebyly nijak ohromující, ale když jsme nastoupili do kvalifikace, podstatně se zlepšily," dodává Lowe.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.