Rozběhl se druhý testovací cyklus a stále častěji budeme moci číst revidované předpoklady jednotlivých týmů, co od nich lze očekávat v blížící se sezóně. Toro Rosso kromě nového zbarvení pro rok 2016 odhalilo i své cíle závodní.
Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost je přesvědčen, že s novým vozem STR11 se jeho piloti podívají na stupně vítězů. Bylo by to od roku 2008 podruhé v historii stáje se sídlem ve Faenze - tehdy slavně vyhrál Grand Prix Itálie Sebastian Vettel a jeho výkon už nikdo z jeho následovníků nedokázal zopakovat, ani se vyhoupnout na "bednu". Tým má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, o něž se svorně rovným dílem podělili Sebastian Vettel (Čína 2007 a Brazílie 2008) a Max Verstappen (Maďarsko a USA 2015).
Tost věří, že nová spolupráce s Ferrari umožní týmu bojovat o umístění v TOP 3. Na otázku ohledně reálných cílů svého týmu prohlásil: "Myslím, že letos můžeme na stupně vítězů dosáhnout, zvláště když jsme k nim loni měli dost blízko. Doufám, že nový STR11 bude dobře a spolehlivě fungovat, také tým a piloti odvedou perfektní práci. Proto si myslím, že náš výhled není v žádném případě nereálný.
Vzato kolem a kolem očekávám úspěšnou sezónu, protože jsme mnoha směrech lépe připraveni než v předchozích letech. Nový vůz, který navazuje na velmi úspěšného předchůdce, bude dalším krokem kupředu, proto jsme před letošním ročníkem optimisté," pokračuje Tost.
Změna bude znamenat určité potížeTost připouští, že poněkud pozdní přechod z pohonné jednotky Renault na Toro Rosso znamenal určité narušení kontinuity prací. "Rozhodnutí bude mít určitý efekt na výkonnost vozu, protože pokud máte více času na řešení designu, máte i víc šancí dojít k lepšímu řešení. Ale STR11 vidím jako pokrok - STR10 byl v uplynulém roce konkurenceschopným vozem a domnívám se, že na něj úspěšně navážeme."
Čerstvý šedesátník pocházející z rakouského Trinsu rovněž ví, že na rozdíl od jiných týmů bude v případě Toro Rosso nutné nahánět výkon pouze díky aerodynamickým změnám a vylepšení: "Nevýhodou pro náš tým je skutečnost, že zatímco ostatní stáje budou během sezóny dostávat aktualizované pohonné jednotky, my budeme mít k dispozici pouze stávající specifikaci z roku 2015."
Potvrzuje to i James Key, technický ředitel týmu: "Je jasné, že teď bude nesmírně důležité co nejlépe zapracovat na vývoji šasi. Budeme jediný tým, který disponuje rok starou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní týmy dostanou inovované PU, takže musíme případnou ztrátu kompenzovat kvalitou podvozku.
Naším cílem je zaměřit se na zlepšení chování šasi v zatáčkách při nízké rychlosti vozu. Loni jsme dosáhli značného pokroku ve středních a rychlých zatáčkách, naopak jsme měli pocit, že v pomalejších značně ztrácíme a naše konkurenceschopnost není taková, jakou bychom si přáli. To je jedna z nejdůležitějších oblastí, které musíme na našem voze pro sezónu 2016 vyřešit," uzavírá Key.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.