Rozběhl se druhý testovací cyklus a stále častěji budeme moci číst revidované předpoklady jednotlivých týmů, co od nich lze očekávat v blížící se sezóně. Toro Rosso kromě nového zbarvení pro rok 2016 odhalilo i své cíle závodní.
Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost je přesvědčen, že s novým vozem STR11 se jeho piloti podívají na stupně vítězů. Bylo by to od roku 2008 podruhé v historii stáje se sídlem ve Faenze - tehdy slavně vyhrál Grand Prix Itálie Sebastian Vettel a jeho výkon už nikdo z jeho následovníků nedokázal zopakovat, ani se vyhoupnout na "bednu". Tým má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, o něž se svorně rovným dílem podělili Sebastian Vettel (Čína 2007 a Brazílie 2008) a Max Verstappen (Maďarsko a USA 2015).
Tost věří, že nová spolupráce s Ferrari umožní týmu bojovat o umístění v TOP 3. Na otázku ohledně reálných cílů svého týmu prohlásil: "Myslím, že letos můžeme na stupně vítězů dosáhnout, zvláště když jsme k nim loni měli dost blízko. Doufám, že nový STR11 bude dobře a spolehlivě fungovat, také tým a piloti odvedou perfektní práci. Proto si myslím, že náš výhled není v žádném případě nereálný.
Vzato kolem a kolem očekávám úspěšnou sezónu, protože jsme mnoha směrech lépe připraveni než v předchozích letech. Nový vůz, který navazuje na velmi úspěšného předchůdce, bude dalším krokem kupředu, proto jsme před letošním ročníkem optimisté," pokračuje Tost.
Změna bude znamenat určité potížeTost připouští, že poněkud pozdní přechod z pohonné jednotky Renault na Toro Rosso znamenal určité narušení kontinuity prací. "Rozhodnutí bude mít určitý efekt na výkonnost vozu, protože pokud máte více času na řešení designu, máte i víc šancí dojít k lepšímu řešení. Ale STR11 vidím jako pokrok - STR10 byl v uplynulém roce konkurenceschopným vozem a domnívám se, že na něj úspěšně navážeme."
Čerstvý šedesátník pocházející z rakouského Trinsu rovněž ví, že na rozdíl od jiných týmů bude v případě Toro Rosso nutné nahánět výkon pouze díky aerodynamickým změnám a vylepšení: "Nevýhodou pro náš tým je skutečnost, že zatímco ostatní stáje budou během sezóny dostávat aktualizované pohonné jednotky, my budeme mít k dispozici pouze stávající specifikaci z roku 2015."
Potvrzuje to i James Key, technický ředitel týmu: "Je jasné, že teď bude nesmírně důležité co nejlépe zapracovat na vývoji šasi. Budeme jediný tým, který disponuje rok starou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní týmy dostanou inovované PU, takže musíme případnou ztrátu kompenzovat kvalitou podvozku.
Naším cílem je zaměřit se na zlepšení chování šasi v zatáčkách při nízké rychlosti vozu. Loni jsme dosáhli značného pokroku ve středních a rychlých zatáčkách, naopak jsme měli pocit, že v pomalejších značně ztrácíme a naše konkurenceschopnost není taková, jakou bychom si přáli. To je jedna z nejdůležitějších oblastí, které musíme na našem voze pro sezónu 2016 vyřešit," uzavírá Key.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.