Rozběhl se druhý testovací cyklus a stále častěji budeme moci číst revidované předpoklady jednotlivých týmů, co od nich lze očekávat v blížící se sezóně. Toro Rosso kromě nového zbarvení pro rok 2016 odhalilo i své cíle závodní.
Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost je přesvědčen, že s novým vozem STR11 se jeho piloti podívají na stupně vítězů. Bylo by to od roku 2008 podruhé v historii stáje se sídlem ve Faenze - tehdy slavně vyhrál Grand Prix Itálie Sebastian Vettel a jeho výkon už nikdo z jeho následovníků nedokázal zopakovat, ani se vyhoupnout na "bednu". Tým má na svém kontě čtyři čtvrtá místa, o něž se svorně rovným dílem podělili Sebastian Vettel (Čína 2007 a Brazílie 2008) a Max Verstappen (Maďarsko a USA 2015).
Tost věří, že nová spolupráce s Ferrari umožní týmu bojovat o umístění v TOP 3. Na otázku ohledně reálných cílů svého týmu prohlásil: "Myslím, že letos můžeme na stupně vítězů dosáhnout, zvláště když jsme k nim loni měli dost blízko. Doufám, že nový STR11 bude dobře a spolehlivě fungovat, také tým a piloti odvedou perfektní práci. Proto si myslím, že náš výhled není v žádném případě nereálný.
Vzato kolem a kolem očekávám úspěšnou sezónu, protože jsme mnoha směrech lépe připraveni než v předchozích letech. Nový vůz, který navazuje na velmi úspěšného předchůdce, bude dalším krokem kupředu, proto jsme před letošním ročníkem optimisté," pokračuje Tost.
Změna bude znamenat určité potížeTost připouští, že poněkud pozdní přechod z pohonné jednotky Renault na Toro Rosso znamenal určité narušení kontinuity prací. "Rozhodnutí bude mít určitý efekt na výkonnost vozu, protože pokud máte více času na řešení designu, máte i víc šancí dojít k lepšímu řešení. Ale STR11 vidím jako pokrok - STR10 byl v uplynulém roce konkurenceschopným vozem a domnívám se, že na něj úspěšně navážeme."
Čerstvý šedesátník pocházející z rakouského Trinsu rovněž ví, že na rozdíl od jiných týmů bude v případě Toro Rosso nutné nahánět výkon pouze díky aerodynamickým změnám a vylepšení: "Nevýhodou pro náš tým je skutečnost, že zatímco ostatní stáje budou během sezóny dostávat aktualizované pohonné jednotky, my budeme mít k dispozici pouze stávající specifikaci z roku 2015."
Potvrzuje to i James Key, technický ředitel týmu: "Je jasné, že teď bude nesmírně důležité co nejlépe zapracovat na vývoji šasi. Budeme jediný tým, který disponuje rok starou pohonnou jednotkou. Všechny ostatní týmy dostanou inovované PU, takže musíme případnou ztrátu kompenzovat kvalitou podvozku.
Naším cílem je zaměřit se na zlepšení chování šasi v zatáčkách při nízké rychlosti vozu. Loni jsme dosáhli značného pokroku ve středních a rychlých zatáčkách, naopak jsme měli pocit, že v pomalejších značně ztrácíme a naše konkurenceschopnost není taková, jakou bychom si přáli. To je jedna z nejdůležitějších oblastí, které musíme na našem voze pro sezónu 2016 vyřešit," uzavírá Key.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.